Master i digital virksomhet og innovasjon
IE University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
11 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 34 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* for å bli en IE University -student, bør alle medlemmer av IE-fellesskapet gi et engangsbidrag til IE Foundation; dette er en enkeltbetaling på €1200 som skal gjøres under påmeldingsprosessen
Introduksjon
Teknologi er overalt, i alle bransjer, i små, mellomstore og store organisasjoner i alle funksjoner... Vi må tilpasse oss en digital verden og trives, eller fade ut. "Eldre" bedrifter som er avhengige av historie og et stort navn, står overfor en stor trussel: kvikke, teknologikyndige bedrifter ledet av innovative hjerner. Teknologi er nå en integrert del av virksomheten, uansett sektor, og Master i Digital Business & Innovation vil forberede deg til å drive den sårt tiltrengte endringen for å utvikle seg og tilpasse seg den nye digitale økonomien.
Karrieremuligheter
- Innovasjonsstrateg
Opptak
Stipend og finansiering
Vi tilbyr tilpassede, merittbaserte hjelpe- og låneprogrammer for å sikre at økonomiske problemer ikke hindrer suksessen til fremragende studenter.
Ideelle studenter
På IE Business School har vi slått ned siloene mellom business og tech. Vi tror at alle som ønsker å være med på å bygge den digitale fremtiden til virksomheten må bruke tid i skyttergravene for å få en god, solid forankring i digital kunnskap og ferdigheter – innen digitale plattformer og økosystemer, AI, IoT, blockchain, robotikk. i alle nøkkelteknologiene som endrer hva det vil si å gjøre forretninger. Og utover flyt i selve teknologien, må den vellykkede forretningstransformatoren også lære hvordan disse digitale teknologiene kan brukes til å drive innovasjon og transformere enhver virksomhet – funksjon for funksjon, i enhver sektor.
Denne mastergraden er designet for studenter som er drevet av å bli digitale forretningstransformatorer. Enten du har bakgrunn fra næringsliv, samfunns- og naturvitenskap, ingeniørfag eller matematikk, kommer du ut av dette programmet som en leder innen teknologistrategi, digital transformasjon og teknologibasert innovasjon. Tall og analyser bør ikke skremme deg, men de viktigste forutsetningene for å lykkes i programmet er en innovativ måte å tenke på og drivkraften til å bli en master i digital forretningsteknologi.
Læreplan
Dette programmet vil tillate deg å:
- Få en oversikt over mulighetene som internett og det digitale økosystemet tilbyr for etablering eller utvikling av enhver type virksomhet (nye teknologier og digitale forretningsmodeller).
- Forstå utviklingen som markedet og offline/online-forbrukeren har opplevd, med sluttbrukeren og den strategiske utviklingen av den digitale gå-til-markedet-planen som spiller en mye mer relevant rolle på alle områder: markedsføring, salg og back-/ front-office operasjoner.
- Zoom inn på tilgjengelige digitale teknologier: forståelse og anvendelse av nye teknologier i næringslivet og i planen for å gå til markedet for nye digitale forretningsmodeller, tjenester og produkter. Dyp ned i forståelsen og anvendelsen av forstyrrende teknologier som Industry 4.0, blockchain, kunstig intelligens og maskinlæring.
- Bruk ulike metoder for å utvikle forretningsmodeller, samt prosjektledelse, tjenesteutviklingsteknikker og ledelse av utviklingen av organisasjoner som er involvert i digital transformasjon.
Kunnskapsområder
Programmet er delt inn i tre terminer over 11 måneders varighet.
- Digitale grunnlag
- Digital strategi og verdiforslag
- Digitale forretningsmodeller
- Digital MKT og salg
- Digitale prosesser og operasjoner
- Digitalt talent og endring
- Emerging Tech
- Teknologistrategi og digital transformasjon
- Business Analytics, Intelligence & Insights
- Bedriftsautomatisering og driftsinnovasjon
Term 1
Det første begrepet bygger det grunnleggende om koding, data og statistikk. Den utforsker digital strategi, analyse og forretningsteknologistrategi/ledelse, og undersøker de forskjellige digitale forretningsmodellene og digital økonomi. Innen digital markedsføring og salg dekker Term 1 UX, sosiale medier og markedsundersøkelser.
- Digitale grunnlag
- Digital strategi og verdiforslag
- Digitale forretningsmodeller
- Digital Mkt & Salg
Term 2
Det andre semesteret er fokusert på digitale prosesser og operasjoner, de menneskelige aspektene ved digital virksomhet og teknologiske endringer. Den dekker alt fra Ops-strategi til supply-chain management, gjennom HR og talent management til å håndtere nye teknologier som blockchain og kryptovalutaer.
- Digitale prosesser og operasjoner
- Digitalt talent og endring
- Emerging Tech
Term 3
Termin 3 ser på teknologistrategi og digital transformasjon, forretningsanalyse og innsikt, og realitetene ved automatisering. Fra teknisk produktledelse, gjennom dataanalyse og visualisering, til teknologisk strategi og robotikk, handler det tredje semesteret om praktisk læring før du går videre til valgfag.
- Teknologistrategi og digital transformasjon
- Business Analytics, Intelligence & Insights
- Bedriftsautomatisering og driftsinnovasjon
valgfag
Den valgfrie perioden lar studentene fokusere på digital helse, sentrert om farma, AI og e-helse; Digital forsyningskjede; Fintech for å undersøke digitalisering i finanssektoren; Energi, hvor AI og Big Data gjør en enorm innvirkning; eller rådgivning for en bredere, praktisk tilnærming til viktige ferdigheter for å lykkes i enhver bransje.]
Valgfag inkluderer alternativer fokusert på relevante sektorer og knyttet til økonomi og bærekraft, innvirkning og arbeidsmarkedspotensial.
- Digital helse
- Digital forsyningskjede
- Fintech
- Energi
- Consulting
Program undervisningsavgift
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.