Master i kundeopplevelse og innovasjon
IE University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
10 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 34 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* for å bli en IE University -student, bør alle medlemmer av IE-fellesskapet gi et engangsbidrag til IE Foundation; dette er en enkeltbetaling på €1200 som skal gjøres under påmeldingsprosessen
Introduksjon
Vi lever i en total opplevelsesøkonomi. Hvordan skaper du sømløse og synkroniserte kundeopplevelser på tvers av produkter, tjenester, organisasjoner og virksomheter? Dette masterprogrammet tar en nærmere titt på menneskesentrert design, tjenestedesign, samt produkt- og opplevelsesdesign, for å finne innovative måter å forme kundenes opplevelser og levere merverdi til dem.
Master in Customer Experience & Innovation er et 10-måneders program, som starter med en felles kjerneperiode der du vil lære, sammen med studenter fra andre markedsførings-, kommunikasjons- og salgsmastere, det grunnleggende for å skjerpe dine kreative, analytiske, kommersielle, forretningsmessige, strategiske og digitale ferdigheter. Etter den felles kjerneperioden, vil du deretter gå inn i ditt spesialiserte program du ønsker. I løpet av programmet vil du også få mulighet til å delta på valgfrie sertifikater eller en internasjonal erfaring.
Grunner til å studere Master i kundeopplevelse og innovasjon
IE University former studentene til fremtidsrettede og godt avrundede fagfolk, ved å bruke metoder som setter innovasjon og ansettelsesevne i høysetet.
Høyteknologisk og menneskesentrert kundeopplevelsesprogram
Du vil lære det du trenger å vite fra virksomheten, teknologien og menneskesentrert design for å tenke strategisk og jobbe helhetlig i alle typer organisasjoner, og kommer ut med en neste generasjons CXI-proff.
Lær av profesjonelle kundeopplevelser
Fakultetet vårt består av en mangfoldig gruppe akademikere og fagfolk, som bringer pedagogisk strenghet og ekspertise i den virkelige verden inn i klasserommet.
Kundeopplevelse og innovasjonsprogramverdier
Programmet bruker praktiske metoder med transversal verdi for områder som innovasjon, produkt, forskning, strategisk design, forretningsstrategi og mer. Den desidert viktigste verdien vil imidlertid være din opplæring i å bygge broer og sprenge siloer for å bringe ulike interessenter sammen innenfor og uten en organisasjon.
Chief Customer Experience Officer, fremtidens pro
Chief Customer and Experience Officers er raskt voksende stillinger: 90 % av topplederne sa at CX er en av administrerende direktørs tre øverste prioriteringer (McKinsey, 2016).
Ideelle studenter
Hvem er dette programmet for?
Det er for
innovative individer som ønsker å bygge menneskesentrerte løsninger for den fysiske og digitale verdenen.
Ser etter
et program som vil tillate dem å engasjere seg med ins og outs av menneskefokusert design, samtidig som de utnytter innovasjon for å levere verdi. De ønsker å bli de mest etterspurte designerne og innovatørene for produkter og tjenester rundt om i verden. Etter endt utdanning kan de fortsette å jobbe som: User Experience Designer, Usability Consultant, Chief Experience Officer, Interface Designer, Product Designer, Business Transformation Manager eller mange andre relaterte roller.
Læreplan
Master i kundeopplevelse og innovasjon er et 10-måneders program på heltid delt inn i 3 terminer og består av fire pilarer: Business, Technology, Human-centered Design og transversal INNOLABS.
Dette programmet har også en valgfri Global Immersion Week, en internasjonal studietur der studenter fra våre fem heltidsmastere i MARCOM deltar på kuraterte mesterklasser, besøker innovative selskaper, nettverk med lokale og globale likesinnede ledere/kolleger og utforsker nye kulturer.
Master i kundeopplevelse og innovasjon er spredt over tre terminer og består av fire pilarer: Business, Technology, Human-Centered Design og Innolabs.
- Bedrift: Finn ut hvordan forbrukerinnsikt styrer effektive forretningsbeslutninger. Forstå det større bildet.
- Teknologi: Lær å utnytte de nyeste teknologiene for å forbedre kundeopplevelsen og forestill deg en fremtid som ennå ikke eksisterer.
- Menneskesentrert design: Oppdag hva vi kaller ønskelighet og hvordan vi tar hensyn til menneskelige faktorer for å skape den rette tingen, den rette måten for de rette menneskene.
- Innolabs: Hands-on, tverrgående Innolabs lar deg jobbe i team innen områder som den kreative prosessen, adaptivt lederskap, prototyping, designtenkning og innsikt.
1. Term
Begrepet inkluderer følgende kurs, som unikt kombineres for å sette studentene klar til suksess i CX og innovasjon:
- Adaptivt lederskap
- Business for CXI: Operations & Processes Strategic
- Kundeopplevelse Økosystem og etikk
- Kvantitativ forskning og analyse
- Kvalitativ forskning og analyse
- Kreativ prosess og praksis
- Teaterverktøy for kommunikasjon og innovasjon
- gamification
- Menneskesentrert design
- Historiefortelling
- Drift og prosesser
- UX/UI i agile interaktive digitale prosjekter
2. semester
Dette semesteret inkluderer følgende kurs:
- Adaptivt lederskap II
- Kreativ prosess og praksis II
- Gamification II
- Teaterverktøy for kommunikasjon og innovasjon II
- Overtalelse og etikk
- Menneskelig oppførsel
- Bedriftsinnovasjon og kulturendring
- Merkevare, visjon og vekst
- CX i organisasjoner
- Datadrevet innovasjon
- Prototyping og rom for innovasjon
3. Term
Tredje semesterkursene dine inkluderer:
- Adaptivt lederskap III
- Kreativ prosess og praksis III
- Gamification III
- Teaterverktøy for kommunikasjon og innovasjon
- Eksponentielle organisasjoner
- Strategisk design
- tilrettelegging
- Lean entreprenørskap for innovasjon
- Trender innen teknologi for CX
Master i kundeopplevelse og innovasjon, det endelige prosjektet består av praktiske innovasjonslaboratorier som utgjør tverrgående ferdighetsbygging, som lar deg jobbe innen områder som den kreative prosessen, adaptivt lederskap, prototyping, designtenkning og innsikt.
Karrieremuligheter
- Interaksjonsdesigner
- Innovasjonskonsulent
Opptak
Stipend og finansiering
Vi tilbyr tilpassede, merittbaserte hjelpe- og låneprogrammer for å sikre at økonomiske problemer ikke hindrer suksessen til fremragende studenter.
Program undervisningsavgift
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.