Master i interiørdesign for kommersielle områder og detaljhandel
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
6 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 15 100 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
18 Jan 2025
* Påmeldingsavgift 3.900 € + skolepenger 11.500 €
Introduksjon
Master i interiørdesign gir kunnskap og verktøy studentene vil trenge å ta seg av prosjekter for hotell, restauranter og butikksteder, og samarbeider med virkelige kunder ( Hotel W Barcelona, Hotel Majestic, Hotel Murmuri, Hotel Praktik Rambla , osv.) for å få førstehåndserfaring og hjelpe dem til å lykkes senere i arbeidsverdenen.
Etterspørselen etter interiørarkitekter som spesialiserer seg på gjestfrihet har økt de siste årene. Dette gjelder spesielt i byer med betydelige turist- og kulturattraksjoner, som Barcelona. Med dette i bakhodet inkluderer kursprogrammet utflukter for å oppdage byen og dens mest relevante gjestfrihetsanlegg, samt besøke designstudioer og delta på konferanser, workshops og monografiske samtaler.
Kurset innebærer å fullføre tre forskjellige prosjekter for å dekke spesialiseringene til hotell, gastronomiske arenaer og detaljhandel.
spesialiseringer
Interiørdesign for hotell og gastronomiske rom
Denne spesialiseringen gir studentene verktøyene som kreves for å få disse arenaene til å skille seg ut, med hensyn til opplevelsen til spillestedets brukere og de kommersielle kravene.
Interiørdesign for detaljhandel
I detaljhandel er et spilldesign nært knyttet til merkevarens image, noe som gjør det til en sentral del av den kreative prosessen.
Mål
Målene med kurset er å:
- Arbeid med alle punktene relatert til interiørdesignprosjekter for Hospitality-sektoren: fra konseptualisering av ideen og opprettelsen av konseptet til utarbeidelse av forslaget, inkludert design av alle teknologiske løsninger (valg av materialer, bærekraftkriterier , belysningsteknologi osv.).
- Utforsk kreative løsninger og gjør designen nyskapende fra et kritisk, moderne perspektiv. Tilby forskning på de formelle, funksjonelle og tekniske aspektene som gjør at studentene kan ta et kvalitativt sprang i karrieren.
- Forbedre studentenes evne til å kommunisere grafisk ved å jobbe med å presentere prosjekter basert på tegninger, gjengivelser og modeller.
- Tren studentene til å holde muntlige presentasjoner for et profesjonelt publikum eller en kunde.
- Tren studentene til å samhandle med forskjellige typer fagpersoner fra denne sektoren.
- Hjelp studentene med å tilegne seg sin egen kreative prosjektmetodikk, slik at de kan få en karriere innen dette designområdet eller på noe annet.
metodikk
Master in Interior Design legger vekt på anvendelsen av teoretisk kunnskap. Derfor øves alle de forskjellige fagene mens de utvikler designprosjekter. Denne metoden fører til en høy grad av samhørighet mellom teori og praksis og bidrar til å oppnå levedyktige konklusjoner fra synspunktet om konstruksjon og økonomi.
Arbeidsprosessen er derfor nødvendigvis aktiv og brukt på realitetene i yrket, men samtidig får studentene frihet til å utvikle ideer, eksperimentere og ramme inn hypoteser.
Observasjon, analyse og eksperimentering utgjør en essensiell del av læringsprosessen. Dette er grunnen til at både de teoretiske klassene og prosjektene støttes av besøk og omvisninger ledet av masterinstruktørene. På denne måten har studentene muligheten til å lære om arkitektoniske omgivelser og interiørdesign i Barcelona fra fagfolk i byen. De besøker også studioene til lokale designere, som åpner dørene for studentene for å dele sin profesjonelle erfaring og sin visjon om design.
Studenterprofil
- Fagpersoner med minimum to års erfaring, med en grad i en disiplin relatert til design, helst arkitektur, interiørdesign eller industriell design, som ønsker å lære seg verktøyene som trengs for å effektivt takle et interiørdesignprosjekt for gjestfrihetssektoren, i sammenheng med et stadig mer konkurransedyktig og stadig skiftende marked.
- Fagpersoner fra andre felt, som ikke er rent design. I dette tilfellet må studentene imidlertid være klar over at de må tilegne seg på egen hånd en tilstrekkelig kunnskap om romlig design, hvordan de kan lage konsepter som er relevante for prosjektet og kunne håndtere moderne digital grafikkdesignprogramvare. Muligheten for at disse studentene skal lykkes vil avhenge av deres empiriske treningsprosess og deres selvlæringsevner.
- I alle tilfeller må studentene sende inn en CV og en portefølje som inneholder prosjekter fra både faglige og faglige felt.
Jobbmuligheter
Mesteren utvikler ferdighetene som designere trenger. Det tilbyr studentene en fullstendig utdanning, slik at de kan takle alle slags prosjekter relatert til designverdenen. De vil avslutte studiene med å kunne foreslå, utvikle og implementere nye, innovative rom i ethvert designområde , selv om masteren sentrerer om interiørdesign for hotell og gastronomiske rom.
Denne typen prosjekt, som har en sterk kommersiell karakter, er nært knyttet til merkevarebilde og merkevarebygging, slik at studentene skal tilegne seg kunnskapen som gjør at de kan fokusere yrket sitt på denne sektoren.
Uansett forbereder mesteren studentene både på å tilføre verdi til tverrfaglige team innen arkitektur og interiørdesignstudier og til å jobbe selvstendig i sine egne studioer.
koordinatorer
Arkitektene Oliver Franz Schmidt, Natali Canas del Pozo og Lucas Echeveste Lacy danner El Equipo Creativo (The Creative Team), et studio som spesialiserer seg på romdesign for gastronomi, og merkevarebutikker og butikklokaler.
Deres felles karriere startet i 2010, med design av den nå emblematiske restauranten Tickets og Ferran og Albert Adriàs cocktailbar på 41º. Siden den gang har de produsert en rekke prosjekter, alltid relatert til gastronomiens verden, og deres arbeid har vunnet en rekke internasjonale designpriser, for eksempel den prestisjetunge The Great Indoors Awards, FX International Award og the Best of the Year Award. Prosjektene deres er publisert på nettsteder og i magasiner i mer enn tjue land.
Natali Canas del Pozo
Hun studerte arkitektur mellom Barcelona og Berlin og fullførte Master of Architecture, Art and Ephemeral Space ved Fundació UPC. I 2006 fikk hun et stipend fra Fundación La Caixa for å utføre Master in Advanced Architectural Design ved Columbia University i New York, der hun blant annet mottok den prestisjetunge William Ware for Excellence in Design Prize.
Hennes yrkeserfaring som arkitekt inkluderer samarbeid i Exhibition Design Department of Guggenheim Museum i New Yor k, Studio Daniel Libeskind i Berlin eller ADD Bailo Rull studio i Barcelona.
Hun er for tiden en grunnlegger av El Equipo Creativo , spesialisert på å skape rom for gastronomi. Hennes spesielle interesse for undervisning har ført til at hun har samarbeidet på flere designskoler i Barcelona, samt i avdelingene for arkitektur ved Barnard College og Columbia University i New York.
Oliver Franz Schmidt
Han fullførte sin yrkesopplæring i tømrer i Tyskland før han studerte arkitektur i Kaiserslautern og i Barcelona.
I løpet av årene på universitetet vant han den tyske prisen for bygningsbygging i tre , den europeiske solbygningsprisen og den tyske Egon Eiermann-prisen.
Han samarbeider som arkitekt med EMBT-studioet, Enric Miralles og Benedetta Tagliabue i Barcelona, ASTOC-Kees Christiaanse studio, Arkitekter & planleggere i Köln og med arkitekten Xavier Claramunt i Barcelona.
Siden 2003 har han spesialisert seg på utforming av gastronomiske rom . Han har vært arkitektkonsulent og ansvarlig for utformingen av kjøkkenet til ALICIA Foundation, agro-food research og innovasjonssenter som er anbefalt av Ferran Adrià.
Grunnlegger av El Equipo Creativo.
Lucas Echeveste Lacy
Arkitekt fra University of Navarra utvikler sin yrkeskarriere i forskjellige byer og jobber i prestisjetunge internasjonale studioer , for eksempel Studio Daniel Libeskind (Berlin), MAP-Mateo arquitectes (Barcelona) eller Jean Nouvel (Barcelona).
Under oppholdet i New York som samarbeidet i studioet Leven Betts, er det verdt å nevne hans deltakelse som designer av flere utstillinger for Cooper Hewitt Smithsonian Design Museum , som Piranessi som Designer, House Proud og Rococo: The Continuing Curve.
Han er for tiden medlem av El Equipo Creativo , der han spesialiserer seg i faser av forskning, konseptualisering og visualisering av prosjekter.
selskaper
Slik at studentene kan jobbe med sitt sluttprosjekt for master (FPM) i en virkelig situasjon på arbeidsmarkedet, regner vi med samarbeid fra selskaper valgt av IED-masteren.
Tidligere år jobbet studentene med Sercotel Amister Art Hotel Barcelona, Hotel W Barcelona, Hotel Murmuri Barcelona, Hotel Majestic Barcelona og Hotel Praktik Rambla.
Galleri
Ideelle studenter
- Fagfolk med minimum to års erfaring, med en grad i en disiplin relatert til design, fortrinnsvis arkitektur, interiørdesign eller industridesign, som ønsker å lære verktøyene som trengs for å effektivt takle et interiørdesignprosjekt for gjestfrihetssektoren, i sammenheng med et stadig mer konkurransedyktig og stadig skiftende marked.
- Fagfolk fra andre felt, som ikke er rent design. I dette tilfellet må studentene imidlertid være klar over at de på egenhånd må tilegne seg tilstrekkelig kunnskap om romlig design, hvordan de kan lage konseptene som gjelder for prosjektet, og kunne håndtere moderne digital grafisk designprogramvare. Muligheten for at disse studentene lykkes vil avhenge av deres empiriske treningsprosess og deres selvlærende evner.
- I alle tilfeller må studentene sende inn en CV og en portefølje som inneholder prosjekter fra både faglige og faglige felt.
Opptak
Læreplan
Masterstudiet i interiørdesign legger vekt på anvendelse av teoretisk kunnskap. Alle de ulike fagene praktiseres derfor mens man utvikler designprosjekter. Denne metoden fører til høy grad av samhørighet mellom teori og praksis og bidrar til å komme til holdbare konklusjoner fra et konstruksjonsmessig og økonomisk synspunkt.
Arbeidsprosessen er derfor nødvendigvis aktiv og anvendt på profesjonens realiteter, men samtidig gis studentene frihet til å utvikle ideer, eksperimentere og sette fram hypoteser.
Observasjon, analyse og eksperimentering utgjør en vesentlig del av læringsprosessen. Dette er grunnen til at både de teoretiske timene og prosjektene støttes av besøk og omvisninger ledet av masterinstruktørene. På denne måten får studentene muligheten til å lære om de arkitektoniske rammene og interiørdesignen til Barcelona fra fagfolk i byen. De besøker også studioene til lokale designere, som åpner dørene for studentene for å dele sin profesjonelle erfaring og sin visjon om design.
Programresultat
Målene med kurset er å:
- Arbeid med alle punktene relatert til interiørdesignprosjekter for Hospitality-sektoren: fra konseptualisering av ideen og opprettelsen av konseptet til utarbeidelse av forslaget, inkludert design av alle teknologiske løsninger (valg av materialer, bærekraftkriterier , belysningsteknologi osv.).
- Utforsk kreative løsninger og gjør designet innovativt fra et kritisk, moderne perspektiv. Tilby forskning på de formelle, funksjonelle og tekniske aspektene som vil tillate studentene å ta et kvalitativt sprang i karrieren.
- Forbedre studentens evne til å kommunisere grafisk ved å jobbe med å presentere prosjekter basert på tegninger, gjengivelser og modeller.
- Tren studentene til å holde muntlige presentasjoner for et profesjonelt publikum eller en kunde.
- Tren studentene til å samhandle med forskjellige typer fagpersoner fra denne sektoren.
- Hjelp studentene til å tilegne seg sin kreative prosjektmetodikk slik at de kan ha en karriere innen dette designområdet eller noe annet.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Mesteren utvikler ferdighetene som trengs av designere. Det gir studentene en komplett utdanning, slik at de kan takle alle slags prosjekter relatert til designverdenen. De vil avslutte studiene med å kunne foreslå, utvikle og implementere nye, innovative rom innen ethvert designområde, selv om Master sentrerer om interiørdesign for hoteller og gastronomiske rom.
Denne typen prosjekt, som har en sterk kommersiell karakter, er nært knyttet til merkevarebilde og merkevarebygging, slik at studentene skal tilegne seg kunnskapen som gjør at de kan fokusere yrket sitt på denne sektoren.
Uansett forbereder Master studentene både til å tilføre verdi til tverrfaglige team i arkitektur- og interiørdesignstudioer og til å jobbe selvstendig i studioene deres.
selskaper
For at studentene skal kunne jobbe med sitt Finaleprosjekt for Master (FPM) i en virkelig situasjon på arbeidsmarkedet, regner vi med samarbeid fra selskaper valgt av IED Master.
Tidligere år jobbet studentene med Sercotel Amister Art Hotel Barcelona, Hotel W Barcelona, Hotel Murmuri Barcelona, Hotel Majestic Barcelona og Hotel Praktik Rambla.