Master i moteforretningsinnovasjon
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
11 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 15 100
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
18 Jan 2025
Introduksjon
Denne industrien ledes av innovasjon basert på en grundig forståelse av den, ledelse av team og prosjekter, og implementering av bærekraftig praksis.
Mastergraden i moteforretningsinnovasjon, undervist på engelsk, trener fagfolk som er i stand til å håndtere innovasjon i moteverdenen basert på en omfattende kunnskap om den, fra produktet eller tjenesten til distribusjon, merkevarebygging, markedsføring eller kommunikasjon.
I et komplekst og stadig utviklende marked kobler dette programmet de kreative og forretningsmessige sidene av mote for å forstå behovene til publikum og gjøre dem om til forretningsmuligheter (strategier, merkevarer, produkter, etc.) med en positiv miljømessig og sosial innvirkning. For å gjøre dette, vil du fordype deg i aktuelle viktige aspekter ved dette feltet, for eksempel ESG-kriterier, sirkulær økonomi, inkluderende praksis, økodesign eller digital transformasjon.
Under veiledning av profesjonelle fagfolk, vil din teoretiske læring bli supplert med utvikling av ulike prosjekter basert på forretningskort, noe som gir deg en realistisk oversikt over sektoren og dens ulike aktivitetsområder.
Hvorfor velge det
En komplett og oppdatert læring for å møte de store utfordringene i moteindustrien fra ledelse av innovasjon med en positiv innvirkning og på flere nivåer.
Undervist på engelsk og med byen Barcelona som bakteppe, vil det tilby deg allsidigheten og den flerkulturelle bakgrunnen som er nødvendig for å trene deg fra et kreativt og internasjonalt perspektiv, som vil åpne dørene til et bredt spekter av jobbmuligheter.
I tillegg vil et team av fagfolk direkte knyttet til motesektoren veilede din erfaring, med vekt på designarbeid, eksperimentering, forskning og en direkte forbindelse med virkeligheten i arbeidsverdenen.
Galleri
Ideelle studenter
Denne mastergraden er spesialdesignet for fagfolk eller nyutdannede innen markedsføring og kommunikasjon eller motedesign, samt i disipliner knyttet til forretningsområdet, som ønsker å spesialisere seg i ledelse av innovative prosjekter innen mote.
Læreplan
En helhetlig utdannelse av motebransjen, som kombinerer kreativitet og designtenkning med prosjektledelse, strategisk planlegging og en bærekraftig visjon om forretningsledelse.
Metodikk og struktur
Med en sterk designkomponent er studiet designet for å koble kreativitet med analytisk og ledelsesmessig visjon, med tanke på de forskjellige forretningsrealitetene, fra store merkevarer til oppstartsbedrifter.
Studiet tar for seg tre store kunnskapsblokker:
- Motevirksomheten fokuserer på aspekter som markedsføring, salg, økonomi, distribusjon og forsyningskjede. Den tar også for seg innhold om motekultur, semiotikk, forskning eller markedstrender.
- Innovasjon innen mote fokuserer på ledelsesprinsipper, praktiske verktøy og teknikker for å utvikle og implementere planer og strategier.
- Effekten av mote, med vekt på bruk av bærekraftige metoder for utvikling av virksomheter, tjenester og motepraksis.
Gjennom hele kurset vil du analysere case-studier, utvikle virkelige prosjekter, delta på forelesninger av eksperter eller delta i workshops.
På slutten av kurset vil du fullføre Master's Final Project, som vil samle ferdigheter, kunnskaper og analytiske evner.
Temaer
MOTEVIRKSOMHET
Motekultur: mellom kreativitet, næringsliv og kultur
Forretningsstrategi innen mote
Forskning og innsikt / Business Analytics
Internasjonal Business
Økonomisk og juridisk
Mål og fellesskap
Motemarkedsføring, salg og drift
MOTEINNOVASJON
Design tenkning
Prosjektledelsesmetoder
Opplev design
Digitale ferdigheter for motebransjen
Vekst og innovative tankesett
MOTE PÅVIRKNING OG PÅVIRKNING FERDIGHETER
Integritetsreise
Systemisk tenkning
Det menneskelige perspektivet
Design for mange
PROSJEKTER