
Master in
Master i grafisk design - Fokus på nye medier
IED – Istituto Europeo di Design Florence

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Florence, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
11 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 20 100 *
Søknadsfrist
12 Dec 2023
Tidligste startdato
Jan 2024
* påmeldingsavgift € 3.000 + kursavgift € 16.200
Introduksjon
Dette kurset holdes på engelsk
Master-kurset i grafisk design tilbyr et høyt nivå av profesjonell forberedelse som er basert på designmetoden, mestring av tekniske og teknologiske ferdigheter, og kontinuerlig oppdatering om de siste markedskravene.
Foruten en sterk kulturell bakgrunn på røttene og utviklingen av design og visuell kommunikasjon, får våre studenter kontinuerlig trening på den mest brukte og avanserte programvaren takket være utviklingen av mange prosjekter. De jobber side om side med italienske og internasjonale selskaper som er involvert i ulike felt for å få så mye erfaring som mulig på den grafiske designens moderne scenario.
En utdannet grafisk designer fra dette masterkurset er spesielt involvert i sosiale spørsmål, og kommunikasjonsetikk styrer den kreative prosessen på sitt beste og er klar til å tilfredsstille behovene til merkene han / hun jobber for med et personlig uttrykksfullt preg.
I de siste utgavene var det noen eksepsjonelle gjestehøyttalere som:
David Moretti - Art Director WIRED Magazine
Marco Cendron - Kreativ direktør med tidligere samarbeid for Mondadori / ROLLING STONE Italy / GQ Italy
Riccardo Luna - Innovasjonsredaktør for avisen La Repubblica
Galleri
Ideelle studenter
Mål
Master er skreddersydd for kandidater eller fagfolk innen grafikk, arkitektur, design, kunst og reklame. Deltakere med profesjonell (minimum to års) erfaring innen ledelse, kommunikasjon, markedsføring, PR eller visuell kommunikasjon (grafisk, produkt, interiør, reklame, fotografering, web eller sosial) er også velkomne.
Opptak
Stipend og finansiering
For å støtte deltakere i dekningen av deltakeravgiften, har IED aktivert et artikulert system med fasiliteter: delvis eller totalt stipend på studieavgift; Early Bird er tilrettelegging for studenter som fullfører påmelding innen gitte frister.; Finansiering med mulighet for å betale studieavgiften i avdrag takket være avtaler med kredittforetak.
Læreplan
Metodikk og struktur
Mesteren har et komplett og artikulert program takket være en balansert didaktisk struktur, organisert i tre hovedområder: kulturell, verktøy og teknikker og prosjekt.
Kulturområdets hovedmål er oppkjøp av forestillinger og en effektiv kommunikasjonsmetode for flere typer prosjekter. Dette området inkluderer forelesninger, klasser, workshops og individuelle studier.
Verktøy og teknikkområdet tar sikte på å anvende grafisk design i ulike sammenhenger med særlig oppmerksomhet mot utviklingsområder (video, sosial kommunikasjon, mobil UI / UX, grensesnittdesign og digital publisering).
Prosjektområdet er hovedsakelig praktisk og strategisk og har som formål å fullføre styringen av et kommunikasjonsprosjekt i alle sine faser i samarbeid med selskaper eller andre eksterne partnere.
Leksjoner og klasser er alle strukturert som arbeidsundervisning og workshops. Deltakerne jobber på grunnlag av virkelige truser, som settes inn fra starten i en sammenheng som rekonstruerer dynamikken til arbeidsbedrifter og studioer i flere sammenhenger som kommunikasjonsstudioer, selskaper eller visuelle avdelinger innen institusjoner. Professorer velges blant eksperter og fagpersoner innen de respektive fagområdene.
Rangeringer
IED streber etter å bygge et støttende miljø og samarbeidsforhold med partnere. Det er derfor IED leverer de nødvendige verktøyene for å støtte potensielle studenter i å utforske muligheter, ta informerte beslutninger og utforme fremtiden deres.
Takket være den innovative metodikken og den profesjonelle suksessen til IED-studenter, har utdannings- og forskningsdepartementene i landene der IED opererer direkte – Italia, Spania og Brasil – offisielt akkreditert flertallet av IED-undergraduate- og masterkursene.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Grafisk designer jobber i reklame- og kommunikasjonsselskaper, webbyråer, forlag eller som frilanser i sitt eget anlegg; han er i stand til å samhandle med flere klienter på forskjellige felt takket være en utviklet allsidighet. Denne profesjonelle figuren har faktisk de nødvendige verktøyene for å holde seg oppdatert og forutse tiden, og tilbyr innovative løsninger til sine kunder.