Master i Fashion Business
IFDA Italian Fashion & Design Academy
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
8 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 13 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Inkludert moms
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Mote systemet består ikke bare av kreative mennesker, men fremfor alt ekspertledere som forvandler andres kreativitet til en ekte virksomhet.
Markedsføring og styring av produktvariabler, priser, distribusjon og kommunikasjon tillater selskaper i mote-sektoren å oppnå en konkurranseposisjon, administrere den og vite hvordan de skal optimaliseres.
Kurset er dedikert til alle som ønsker å skaffe seg spesifikke ferdigheter som leder av mote systemet, med bevissthet og kompetanse i bestemte fagområder gjennom praktiske guidede erfaringer og studiet av tekniske disipliner. Spesiell oppmerksomhet rettes mot utviklingen av markeder og språk, for å gi egnet forberedelse for inkludering i ethvert selskap i moteindustrien.
Den operative selvstendigheten, evnen til å ta konsekvente valg og ta presis ansvar, evnen til å forholde seg til en kunde, er grunnlaget for lederen i stand til å koordinere ansatte og konsulenter. Kursets aktuelle øyeblikk er avhandlingsprosjektet, som er under tilsyn av en kommisjon.
Utgående ferdigheter er mange: Markedsføringsleder, Produktleder, Lisensleder, Kjøper, Brand Manager, etc. Kurset lar deg oppnå et målrettet forberedelse for starten på en utmerket karriere.
Noen av motefagene involvert:
- Flaminio Soncini (grunnlegger av "Kjøperforeningen")
- Maurizio Cinà (medstifter av "Kjøperforeningen", ex AD av Frankie Morello)
- Massimo Torti (generalsekretær for Federmoda Confcommercio)
- Giulio Di Sabato (president av Assomoda Italia, eier Sari Spazio showroom)
- Showroom M. Panzieri
- Rinascente Milano
- LUISAVIAROMA
Kursprogram
Programmet til Fashion Business kurset gir et spesielt forberedelse på:
Første del
- Introduksjon til mote systemet
- Mote markedsføring: ideer og analyse
- Struktur av en mote samling
- Økonomi og strategier for mote: Lisensiering
- Teknologi og materialer
- De nye produksjonssystemene: Fast Fashion
- Visual Merchandiserens rolle
- Mote kjøperens rolle
- Finans og forretningsplan
Andre del
- Kommunikasjon og media (Webmarkedsføring
- Bildeanalyse og strategi
- Reklame- og annonseringsstrategier
- Koordinering og bedriftsledelse
- Merkeidentitet
- Kjøpsmetode
- PR
Besøk er planlagt på mote studioer, utstillingslokaler eller boutique, for å støtte opplæring og forstå sektorens kjøpssystem.
Sertifikat: IFDA er sertifisert ISO 9001 for det pedagogiske systemet for kvalitet, sektor EA 37 Nr. SQ164098, og utgir sertifikater anerkjent på internasjonalt nivå.