Master i markedsføringsledelse
INSA Business, Marketing & Communication School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 5 200 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Presentasjon
For å holde tritt med dagens raske skiftende og globalisert verden, er markedsføringsledelse alltid analyseres innenfor den bredere kontekst av internasjonal virksomhet og driftsmiljø.
Våre erfarne og kvalifiserte ansatte skape et støttende miljø der elevene er i stand til å få inngående kunnskap og forståelse av mekanismer og teknikker for markedsføring og oppfordres til å utvikle sine egne ideer og markedsføringsstrategier.
Mål
- Gi studenten den beste verktøy, kunnskap og ferdigheter for å lykkes i en utøvende nivå i markedsføringsledelse.
- Vis hvordan du kan gjøre gode beslutninger for din bedrift på et internasjonalt nivå gjennom en nøyaktig analyse av det globale markedet, strategisk planlegging, markedssegmentering, samt budsjettstyring.
- Lær deg de etiske prinsipper som kreves av en leder i dette feltet.
Target
a) Nyutdannede og fagfolk som ønsker å utvide sine ansettelses horisonter.
b) Erfarne fagfolk som ønsker å ta på seg nye oppgaver og ansvar.
c) selskaper som søker opplæring av personalet.
d) Nyutdannede i fagopplæring og høyere utdanning i området virksomheten søker praktisk forberedelse til å gå inn i arbeidsstokken.
Profesjonelle muligheter
- Markedsdirektør
- Marketing Manager
- strategisk direktør
- Avdelingsleder
INSA tilbyr muligheten til å gjøre et internship i selskaper under kurset.
Pensum
Modul 1 - The Marketing Management i selskapet: organisasjonen.
Modul 2 - Product Manager. Politikk design og implementering. Marketing Plan Økonomisk Styring og optimalisering av resultater.
Modul 3 - Produkter Strategi og Brand posisjonering. Globalisering og beslutningsprosesser. Konkurransedyktige Analyse.
Modul 4 - Salgsprognoser. Forenet (System Specialized i Business Prognoser). Evaluering av innovative produkter etterspørselen. Markedsundersøkelser.
Modul 5 - Produktkvalitet, logistikk og distribusjon.
Modul 6 - Varemesse, konvensjoner og kongresser.
Modul 7 - Customer Marketing. Teknikker for å tiltrekke seg flere kunder og kundelojalitet. Mulige scenarier for å gå inn i markedet.
Modul 8 - Markedsføring i industribedrifter og servicebedrifter.
Modul 9 - Optimalisering av produktmarginer. Pris for personvern.
Modul 10 - Bestemme globale kommersielle budsjetter. Overskudd maksimering.
Modul 11 - Strategisk Ekstern analyse. Nye markeder, kontroll av nye distribusjonskanaler.
Modul 12 - Analyse av Forbrukerens Behaviour.
Modul 13 - Teknologisk innovasjon brukes til markedsføring.
Modul 14 - Branding. Administrere merkevare verdi. Strategi for merkevare portefølje.
Modul 15 - Markets internasjonalisering og globalisering.
Modul 16 - Bruk av Marketing 2,0 i selskapet.
Modul 17 - Samfunnsansvar Marketing: strategier.
Modul 18 - balansert målstyring: strategier design for business management.
Modul 19 - avsluttende prosjekt. Strategic Business Plan.
Assessment System
Evalueringen er basert på en løpende vurdering av hver blokk av studien, gjennom klasse oppmøte og / eller undersøkelse. Studenten må ha bestått hvert fag uavhengig. I tillegg må studenten ha tjent minimum karakteren fastsatt i forretningsplanen.
Etter å ha bestått de vurderinger og med minimumsgrensen for tilstedeværelse er nødvendig, får studenten et diplom i Master i Marketing Management av INSA Business, Marketing & Communication School.