
Master in
Internasjonale medier innovasjonsledelse International Media Innovation Management

Stipend
Introduksjon
Masterprogram i International Media Innovation Management - imim
Dette programmet er rettet mot høye potensialer fra media og kreative næringer - med ulike posisjoner i sine respektive verdikjeder: utvikling, finansiering, innhold, produksjon, distribusjon, regulering / bestemmelser. I løpet av to-årig studie, basseng de sine krefter sammen til en media innovasjon tenketanken. Med forelesere fra ledende medieselskaper og universiteter fra hele verden (Poynter Institute, Guardian, New York Times, Die Welt, Universidad Miguel Hernandez og mange flere) og seminarer i Østerrike, Tyskland, Spania, USA og på nettet, fungerer de sammen i et internasjonalt nettverk. Studentene håndtere reelle situasjoner innsendt av deltagende bedrifter. Dermed selskaper som deltar i programmet har noe å si i struktureringen av pensum. "Studentenes samarbeid med akademikere, ledelse trenere, journalister og bedriftsledere er avgjørende", sier programdirektør Andy Kaltenbrunner, "innovasjon er å bli etablert som den viktigste valuta utveksling i et internasjonalt team."

Læreplanen er delt inn i fem en-ukes obligatorisk oppmøte moduler (som finner sted i Østerrike, Tyskland, Spania og USA), supplert med e-læring. Forelesere: Ledende internasjonale eksperter i media, journalistikk, teknologi og endringsledelse, noen fra akademia, andre i bransjen, blant annet Wolfgang Blau (The Guardian), Lucy Küng (universitetene i Oxford / Reuters Insitute, St. Gallen), Bill Horn (The New York Times), Klaus Meier (Universität Eichstätt-Ingolstadt), Romanus Otte (Die Welt), José García Avilés (Universitetet Miguel Hernández) og mange flere. Den fullstendige listen over foredragsholdere finner du her. www.imim-master.com/faculty

Curriculum
modul 1 - Media Economics digitalisering og konvergens, Supply Chain Management, Konvergent Produkter, Forretningsmodeller
modul 2 - Samfunn Impact of Digitalisering, etiske verdier Utfordret av økonomi, politikk og samfunn, medierett
Modul 3 - Kommunikasjon / Journalistikk Crossmedia, Kvalitet i journalistikk, Media arbeidsflyter
Modul 4 - Innovasjonsledelse kulturelle forskjeller, teambuilding, innovasjonsprosesser, Benchmarking, vurdering og Implementering Innovation
Modul 5 - Ledelse Selvledelse, Endringsledelse, ledelse, prosjektledelse
Modul 6 - Masteroppgave I indiviual arbeid eller små internasjonale grupper på to til fire, vil studentene analysere et bestemt problem (f.eks av en av IMIM partnerselskaper) for sin masteroppgave. De vil bli trent av sine mentorer, profesjonelle strateger. Prosjektet vil ta flere måneder, og ender i en presentasjon.

Ytterligere informasjon
Partnere: Poynter Institute, St. Petersburg / Florida, USA (Bill Mitchell, affiliate), Universidad Miguel Hernández, Elche, Spania (José García Avilés), Universität Eichstätt-Ingolstadt, Tyskland (Klaus Meier) Språk: Engelsk
Avgifter / kostnader for integrerte forretningspartnere studentenes: € 20.000 / år (program varer i 2 år), Stipender som dekker opp til 75% er tilgjengelig. Inkludert:
Studieavgifter dekker: alle lærebøker og elektroniske materialer, individuell språktrening, losji og reisekostnader i de landene hvor de oppmøte blokker foregår (Østerrike, Tyskland, Spania, USA). Forretningspartner avgiftene dekker: forslag til en real-life-prosjektet (som skal deretter implementert i deres selskap) og sender en foreleser eller executive til programmets format "Møt Executive".

Grad fortjent: Master of Arts i International Media Innovasjonsledelse Carriers: fjum_forum for journalistikk og media Wien (Daniela Kraus, Director) og Berlin Universitetet for Profesjonshøgskolen (Ada Pellert, president).