Mastergrad i audiovisuelle, interaktive digitale medier og spill
Champollion University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Albi, Frankrike
Språk
Fransk, Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Målet med denne tverrfaglige mastergraden er å trene eksperter og prosjektledere i oppfatningen av multimedieressurser designet for undervisning gjennom lærlinger, profesjonell opplæring, innledende opplæring (seriøse spill, læringsspill, simulatorer, transmedia, MOOC), samt alle sektorer av gamification (advergame, newsgame, edugame).
Denne mastergraden gjenspeiler det brede spekteret av ferdigheter som kreves i denne nye bransjen gjennom dets tverrfaglighet og tverrgående emner: teknologisk og informatikk, humaniora og samfunnsvitenskap, utdanningsvitenskap, jus og økonomi.
På slutten av dette kurset vil kandidater være i stand til å designe, administrere, utvikle, budsjettere og vurdere en alvorlig spillinnretning eller interaktive digitale medier, primært knyttet til opplæring og knyttet til felt for markedsføring, kommunikasjon og informasjon.
Denne mastergraden fremhever fem studielinjer:
Oppdatering av ferdigheter:
Fordi denne mesteren sikter mot et bredt publikum, tilbys moduler designet for å oppdatere ferdigheter innen ulike områder i løpet av det første året, i henhold til studentens bakgrunn. Disse modulene er 'Theory of Learning' og 'Methods, Techniques, and Learning Tools' på den ene siden, 'Algorithms and Programming' og 'Introduction to Web Languages.'
Tverrfaglighet:
Undervisning i tverrgående ferdigheter og oppretting av tverrfaglige samarbeidsgrupper for veiledede prosjekter og veiledninger. Denne mengden av mangfold demonstrerer kursets dynamikk og prestasjon.
Mangfold i trening:
Denne mesteren er designet for å tilpasse seg til tre forskjellige treningstyper: kontinuerlig opplæring, grunnopplæring og opplæring gjennom lærlingplass. Disse tre typene studenter kan følge de samme leksjonene på INU CHAMPOLLION , den eneste forskjellen er prosjektene og tidspunktet for praksis. Videre er denne masteren tilgjengelig gjennom akkreditering av ervervet erfaring.
Profesjonalisering:
Med en profesjonell integrasjonsmodul og et utvidet internship det andre året, er denne mesteren forpliktet til studentenes profesjonalisering og ansettbarhet.
Metodikk gjennom prosjekter:
De tre første semestrene til denne mesteren har hver et pedagogisk mål å fremme verdien av å jobbe med et prosjekt som en del av et team, i tverrfaglige grupper, slik at man kan skape en læringssituasjon gjennom et virkelig prosjekt:
På slutten av semester 7 vil studenten være i stand til å designe og manus, som en del av et team, interaktive medier for å formidle en ferdighet, informasjon eller en melding.
På slutten av semester 8 vil studenten kunne designe og produsere, som en del av et team, interaktive digitale medier (nettspill, 2D / 3D-spill).
På slutten av semester 9 vil studenten kunne designe, utvikle, eksperimentere og vurdere, som en del av et team, et interaktivt læringsmedium.
Ferdigheter og kunnskap
På slutten av de to årene av denne mastergraden, vil trainee eller student være i stand til å lede innovative prosjekter innen utvikling av interaktive multimedieressurser, spesielt innen fagopplæring.
Dette innebærer følgende:
Koordinere og lede et tverrfaglig team i et seriøst spillprosjekt eller en interaktiv digital ressurs, og sett opp verktøy for pilotering av prosjektet, foreløpige budsjetter og kvalitetskontrolltabeller.
Skriv storyboardet for et seriøst spill eller en interaktiv opplevelse gjennom manusverktøy, design atferdshandlinger og interaksjoner og miljøer, og sørg deretter for tolkningene til de forskjellige teamene (utvikler, grafisk designer, lydtekniker, trener.)
Design digitale verktøy for læring og støtte, sikre og kontrollere alle trinn i produksjonsprosessen.
Analyser og vurder relevansen av tradisjonelle opplæringsressurser for å tilpasse dem til å lage innovative interaktive læringsverktøy (sosial læring, læringsstyringssystem, seriøst spill.).
Opprette, utvikle eller overta en virksomhet eller jobbe som ansatt innen alvorlige spill, identifisere personlige styrker og svakheter, og vurdere kritisk egen profesjonell praksis.