MSc i markedsføring
Kedge Business School
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Bordeaux, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 17 400 / per year *
Søknadsfrist
30 Jun 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* early bird-rabatt på 10 % på skolepenger - for alle internasjonale studenter som søker innen 28. februar for inntak i juni eller september!
Bli med på nettseminaret vårt "Vurderer du å studere eller jobbe i Frankrike"
21. mars, 18:00-19:00 CEST
Introduksjon
Markedsføringsaktiviteter og ferdigheter må endres i takt med de dype og ofte motstridende endringene som pågår i miljøet vårt, inkludert digital teknologi og utviklingen av en deltakende kultur som gjør forbrukere til etiske forbrukere, en følelse av å tilhøre flere samfunn gjennom tilhørighet eller følelsesmessige bånd, fremveksten av en trend mot en mer ansvarlig form for markedsføring og nye former for konkurranse basert på etableringen av åpne økosystemer som involverer "forretningspartnere".
Det var med disse endringene i tankene vi utformet MSc Marketing & Brand Management, i samarbeid med et team av lærere-forskere og selskaper som er en del av Kedge Business School -økosystemet. Professorene tilhører et av Europas mest kjente forskningssentre, KEDGE BS "Marketing Centre of Excellence".
Når de jobber med bedrifter, tar de vår nåværende kunnskap videre innen markedsføringsfeltet og involverer studenter i forskningen deres. Bedrifter er involvert i den felles opprettelsen av programmet på flere nivåer: noen er involvert i å styre programmet via utviklingskomiteen, mens andre støtter studentene gjennom deres valgfrie studieveier takket være "veiledende" partnerskap.
Hvorfor velge dette programmet?
"Digitale ferdigheter"-spor
"kontorsystemer", "personlig merkevarebygging", "design ved hjelp av Adobe", "Google Adwords & analytics", etc.
Et spesialisert program som gir tilgang til 80 % av markedsføringsyrkene
takket være designen: en felles kjerne som leder videre til yrkesspesifikke og sektorspesifikke alternativer.
En 3-lags pedagogisk tilnærming
- 1/3 undervisning gitt av akademiske professorer på toppnivå som er medlemmer av Kedge BS "Marketing Center of Excellence": de gjør det mulig for studenter å dra nytte av den siste fremgangen innen markedsføringsfeltet takket være deres engasjement i forskningsprosjekter med selskaper.
- 1/3 forelesninger holdt av eksperter og fagfolk: de deler sin ekspertise og erfaring med studentene
- 1/3 erfaringsbasert arbeid med å skape, anvende og analysere: feltarbeid, bedriftsprosjekter, bedriftsbesøk m.m.
Et "guide-lys-partnerskap"
i hvert av de yrkesspesifikke og/eller sektorspesifikke alternativene. En bedrift støtter studentene gjennom hele andre semester (konferanser, jobbdating, casestudier, workshops, anvendte forskningsproblemer, etc.). Eksempler på partnerselskaper (Danone, Cultura, Procter & Gamble, Dentsu Aegis Network, etc.)
Stipend og finansiering
Hos KEDGE har vi stor tro på at finansieringsbekymringer ikke bør hindre studenter i å få tilgang til kurset de velger.
Vi erkjenner at det å ta en grad krever motivasjon så vel som et personlig og økonomisk engasjement. For å hjelpe deg med å skape din egen vei mot drømmekarrieren, tilbyr skolen en rekke stipender til ambisiøse og talentfulle internasjonale studenter.
Hvem kan søke om stipend?
Bare ikke-franske studenter som søker på vår internasjonale BBA, vår spesialiserte MSc og til våre Master in Management Grande Ecole-programmer er kvalifisert for disse stipendene. Utvekslingsstudenter er ikke kvalifisert for disse stipendene.
Early Bird-stipend
Søknader mottatt i løpet av Early Bird-rabattperioden vil automatisk gis 10 % rabatt på skolepengene. For å være kvalifisert, må studentene sende inn alle de nødvendige dokumentene for søknaden frem til 28. februar 2019 på join.kedge.edu.
Mens tidlige rabatter kan kumuleres med meritbaserte stipender.
Meritstipend
Akademisk begavede studenter kan søke om meritbaserte stipend: Achievement Scholarship eller Academic Excellence Scholarship. For å støtte søknadene deres, må kandidatene til Merit Scholarships gi en motivasjonserklæring og bevis på deres akademiske prestasjoner.
Begge Merit-stipendene er dedikert til eksepsjonelt talentfulle studenter. Søknaden din vil bli vurdert på to kriterier: karakteren oppnådd under intervjuet med vårt akademiske team og intervjuet og den akademiske rekorden (GPA, GMAT, GRE, etc).
For å støtte søknadene deres, forventes studentene å gi en motivasjonserklæring og ethvert bevis på akademisk dyktighet eller prestasjoner utenom pensum.
Prestasjonsstipend | 15 % rabatt på skolepengene |
Akademisk fortreffelighetsstipend | 20% rabatt på skolepengene |
De merittbaserte stipendene er ikke-kumulative (dvs. bare ett meritstipend kan gis per student), men kan være kumulative med Early Bird-stipendet frem til 28. februar 2019.
Kristen Hoey-stipend - ISLI MSc
Dette stipendiet er tilgjengelig for studenter fra USA, med en grad fra et amerikansk universitet, som ønsker å bli med i ISLI MSc-programmet. Dette stipendet deles ut til minne om Kirsten Hoey, en talentfull alumnus fra ISLI-programmet. Hvert år vil et utvalgt antall amerikanske studenter med utmerkede akademiske resultater motta 50 % rabatt på skolepengene. For å være kvalifisert, må studentene sende inn et motivasjonsbrev på nettet som sendes til Kirsten HOEYs familie og MSc-programdirektøren.
Kristen Hoey-stipendiet kan ikke kumuleres med andre stipend.