Master i samfunnsvitenskap i organisasjonspsykologi og utdanningsledelse (OPEM)
Lingnan University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tuen Mun, Hongkong
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
HKD 150 000 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Hovedtrekk ved MSocSc i OPEM
- Gir det beste fra begge verdener: Et banebrytende og praktisk program som tilbyr "Psychology Management" -opplæring i utdanningssammenheng.
- En øyeåpner for verden: mange muligheter til å delta i forskjellige erfaringsmessige læringsaktiviteter, for eksempel regionalt besøk, internasjonal konferanse og studier i utlandet i toppuniversiteter som Bath og Oxford.
- Et fleksibelt kurs i karriere- og studiemodus: studenter som jobber på heltid kan velge studiemodus i helgen.
- Et dedikert undervisningsteam med anerkjente forskere og erfarne utøvere
- Lingnan Universit y: En topp 10 universitet for liberale kunst i Asia (Forbes 2015) og et av de 100 universitetene i Asia (QS Asia University Rankings 2018)
Program høydepunkter
En effektiv Pathway til å bli ledende innen utdanningssektoren
OPEM-programmet er co-lansert av School of Graduate Studies og Institutt for anvendt psykologi. Programmet gifter seg effektivt med de særegne felt innen psykologi og ledelse innenfor utdanningskonteksten som har som mål å dekke de profesjonelle opplæringsbehovene til arbeidsstyrken i Greater Bay-området.
Læreplanen vår er skreddersydd for å tilby studentene et tverrfaglig læringsmiljø. Bortsett fra mangfoldig læring i klasserommet, vil utenlandske læringsopplevelser i toppuniversiteter i USA og Storbritannia være tilgjengelige. Spesifikt vil studentene våre få mulighet til å dra på utveksling ved University of Bath og delta på International Postgraduate Summer School ved University of Oxford. Alle disse vil holde studentene à jour med den siste utviklingen av utdanningsledelse.
Et banebrytende og praktisk program for skoleadministratorer
Å forstå psykologi er sentralt for skoleadministratorer. Fra å formidle tvister til tildeling av ressurser, vil ledergruppen til et institutt trenge menneskelige ressursferdigheter og effektiv kommunikasjon for å lede teamet i å takle problemer og bryte ned barrierer mellom de ansatte. OPEM er et praktisk program som tar sikte på å fylle ut hullene i studieomfanget av eksisterende anvendt psykologi og utdanningsledelseskurs i Hong Kong, ved å tilby et kurs som spesialiserer seg i ledelse av mennesker i en utdanningsmiljø på alle nivåer. Programmet dekker ledelsesemner fra barneskole til høyere utdanning, noe som gjør det til et passende valg av videre studier for personer som for tiden er i, eller ønsker å spille, en lederrolle i sitt respektive undervisningsmiljø.
En utmerket plattform for å utstyre studentene med avansert kunnskap om organisasjonspsykologi som lett kan brukes i pedagogiske omgivelser
Skole er absolutt et godt eksempel på et komplekst, dynamisk sosialt system. Med så mange mennesker som jobber i dette miljøet, gjør forståelsen av psykologi en pedagog til å designe et bedre miljø og forbedre sosialt samspill mellom enkeltpersoner. OPEM-programmet gir en utmerket plattform for å utstyre studentene med avansert kunnskap om organisasjonspsykologi som lett kan brukes i pedagogiske omgivelser. I forskjellige psykologimoduler lærer studentene nyttige strategier for å styrke motivasjon, effektive kommunikasjonsteknikker, konfliktløsnings- og rådgivningsevner, og så videre. Disse egenskapene vil sikkert dekke behovet for moderne utdanningsledere.
Sysselsetting og karrieremuligheter
Programmet er nøye kuratert for, men ikke begrenset til, ledere, seniorlærere, fagpanelets ledere, rektorer og alle nivåer av administratorer fra utdanningsinstitusjoner. OPEM-kandidater kunne følge et stort utvalg av karrierer i lederroller, spesielt i utdanningssektoren, fra utdanningspolitiske beslutningstakere og skoleadministratorer til lederstillinger i videregående og tertiære institutter, frivillige organisasjoner, tenketanker så vel som regjeringen og det profesjonelle fagområdet menneskelige ressurser. Studenter som jobber på heltid, kan velge studiemodus i helgen.
Mål for programmet
OPEM-programmet har som mål å:
- Utstyre studenter med bred kunnskap, forståelse av organisasjonspsykologi i utdanningsledelse (f.eks. Rollen som ledelse i skolens omgivelser)
- Oppmuntre studenter til å bli kritiske tenkere og problemløsere som kan takle problemer i utdanningsledelse med en helhetlig tilnærming
- Tilby et bredt spekter av erfaringsmessige læringsmuligheter for kritisk analyse og gjennomføre reflekterende praksisgjennomgang av utdanningsledelse i en bredere politisk kontekst
- Gjennomføre samtidspolitisk analyse og organisasjonsforskning i utdanningsmiljøer gjennom samtaler med utøvere og det bredere politiske fellesskapet
Studiemåte og varighet
- 1-års Heltidsmodus
- 1-års heltid - Helgemodus
- 2-års deltidsmodus
Studieplan
Studentene må fullføre 9 kurs med til sammen 30 studiepoeng (inkludert tre obligatoriske emner i organisasjonspsykologiklyngen, fem valgfrie emner i utdanningsledelsesklyngen, og ett Capstone-prosjekt) *.
A. Organisasjonspsykologiklynge (Ta alle emner - totalt 9 studiepoeng)
- PSY513 Organisasjonspsykologi 3
- PSY515 Forskningsmetoder i arbeidspsykologi 3
- PSY605 Coaching og rådgivning på arbeidsplassen 3
B. Kurs for utdanningsledelse (Velg 5 valgfag - totalt 15 studiepoeng)
- MIH501 Globalisering, politikk og samfunn 3
- MIH504 Internasjonalisering og kvalitetsledelse i høyere utdanning 3
- MIH505 Opprette et effektivt læringsmiljø for studenter 3
- MIH506 Merkevarebygging og markedsføring av utdanning 3
- MIH601 Internationalising Education: Institusjonell strategi og utvikling 3
- MIH605 Administrere talenter og økonomi i utdanningsinstitusjoner 3
- MOP601 Regional Study on Education Management in Greater China and East Asia 3
- MOP603 Pedagogisk ledelse Sommerskole 3
- MOP604 Håndtering av konflikter i offentlige organisasjoner 3
- MOP605 Guide study in Education Management 3
C. Capstone Project (obligatorisk - 6 studiepoeng)
- MOP602 Applied Education Management Project 6
* Tilbudet av valgfag er avhengig av tilstrekkelig etterspørsel og fakultetets tilgjengelighet.
Graduation Krav
- Få 30 studiepoeng
- Oppnå et minimum CGPA på 2,67
- Oppfylle alle programkrav
Opptakskrav
1. En bachelorgrad med minst andreklassing fra en anerkjent tertiær institusjon. *
2. En søker hvis grad er fra en ikke-engelsk-medium tertiær institusjon, bør skaffe seg
- IELTS: minimum total score på 6,5, eller
- TOEFL: minimum score på 550 (papirbasert test) eller 213 (datamaskinbasert test) eller 79 (internettbasert test), eller
- en tilsvarende poengsum i en anerkjent test **.
* Tilsvarende kvalifikasjoner og erfaringer kan vurderes fra sak til sak.
** Søkere kan levere tilsvarende vurderinger for behandling. Om nødvendig kan intervjuer gjennomføres.
Søknadsperiode
1. oktober 2020 - 15. juni 2021
Studieavgift
HKD $ 150 000 for AY2122
Opptak
Læreplan
Programstrukturen til OPEM er vist i tabellen nedenfor. Det kreves at studentene tilfredsstillende fullfører 9 emner med totalt 30 studiepoeng (inkludert tre obligatoriske emner i Organisasjonspsykologi-klyngen, fem valgfrie emner i Education Management-klyngen og ett Capstone-prosjekt) *.
A. Organisasjonspsykologisk klynge (Ta alle kurs - 9 studiepoeng totalt)
PSY513 Organisasjonspsykologi (3 studiepoeng)
PSY515 Forskningsmetoder i arbeidspsykologi (3 studiepoeng)
PSY605 Coaching og rådgivning på arbeidsplassen (3 studiepoeng)
B. Education Management Cluster (Velg 5 valgfag - 15 studiepoeng totalt)
MIH501 Globalisering, politikk og samfunn (3 studiepoeng)
MIH504 Internasjonalisering og kvalitetsstyring i høyere utdanning (3 studiepoeng)
MIH505 Skape et effektivt læringsmiljø for studenter (3 studiepoeng)
MIH506 Merkevarebygging og markedsføring av utdanning (3 studiepoeng)
MIH601 Internasjonalisering av utdanning: institusjonell strategi og utvikling (3 studiepoeng)
MIH605 Administrere talenter og finans i utdanningsinstitusjoner (3 studiepoeng)
MIH608 Global høyere utdanning: problemer og utfordringer (3 studiepoeng)
MOP601 Regional studie om utdanningsledelse i Stor-Kina og Øst-Asia (3 studiepoeng)
MOP603 Educational Management Summer School (3 studiepoeng)
MOP604 Håndtering av konflikter i offentlige organisasjoner (3 studiepoeng)
MOP605 Guidet studie i utdanningsledelse (3 studiepoeng)
C. Capstone Project (obligatorisk – 6 studiepoeng)
MOP602 Applied Education Management Project (6 studiepoeng)
* Tilbudet av valgfrie emner er avhengig av tilstrekkelig etterspørsel og fakultetets tilgjengelighet. Sommer-/vintertermin vil være en intensiv blokk med utenlandsk erfaringslæringstur (valgfritt).
Rangeringer
Lingnan University er anerkjent globalt som et ledende liberalt kunstuniversitet, som utmerker seg i undervisningskvalitet, internasjonalisering og forskning med sosial betydning og bærekraft.
Senest kom Lingnan på andreplass på verdensbasis for "Quality Education" i den siste Times Higher Education (THE) University Impact Rankings 2020, og sprang 20 plasser i den samlede QS World University Rankings 2021."Siter per fakultet" er opp 21 plasser, og 77 plasser i «International Students». I tillegg til å være blant de 35 beste i "International Faculty", ble Lingnan også kåret til en av "Top 10 Liberal Arts Colleges in Asia" av Forbes i 2015.
Programresultat
OPEM-programmet har som mål å:
- Utruste studentene med bred kunnskap, forståelse av organisasjonspsykologi i utdanningsledelse (f.eks. rollen til ledelse i skolemiljøer)
- Oppdra studentene til å bli kritiske tenkere og problemløsere som kan takle problemer innen utdanningsledelse med en helhetlig tilnærming
- Tilby et bredt spekter av erfaringsbaserte læringsmuligheter for kritisk analyse og utføre reflekterende praksisgjennomgang av pedagogisk ledelse i en bredere politisk kontekst
- Gjennomføre samtidspolitisk analyse og organisasjonsforskning i utdanningsmiljøer gjennom engasjementer med praktikere og det bredere politiske fellesskapet
Stipend og finansiering
Program undervisningsavgift
Galleri
Karrieremuligheter
Programmet er nøye kuratert for, men ikke begrenset til, ledere, seniorlærere, fagpanelledere, rektorer og alle nivåer av administratorer fra utdanningsinstitusjoner. OPEM-kandidater kan følge et stort spekter av karrierer i lederroller, spesielt i utdanningssektoren, fra utdanningspolitiske beslutningstakere og skoleadministratorer til lederstillinger i sekundære og tertiære institutter, frivillige organisasjoner, tenketanker så vel som regjeringen og det profesjonelle feltet av menneskelige ressurser. Studenter i fulltidsarbeid kan velge helgestudiet.