Master i internasjonal virksomhet i Kina (MIBC)
Università LUM - School of Management
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1500 timer
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 8 000
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Programmet har til hensikt å gi nyutdannede en omfattende og kritisk forståelse av nøkkelspørsmål i internasjonal forretnings- og økonomisk utvikling, samt verdifulle perspektiver på Kinas økonomier og multinasjonale selskaper. Det endelige målet er å forberede deltakere med sterke ferdigheter for en vellykket internasjonal forretningskarriere i asiatiske markeder, mer spesifikt, i utviklingen av prosjekter og samarbeidsforhold mellom Italia og Kina.
I møte med de dyptgripende globale transformasjonene, representerer den kinesiske økonomien referansepunktet for italienske firmaer både for sine prosesser for kommersiell ekspansjon over hele verden og sine styringsstrategier for produksjonens delokalisering. Også på grunn av den største interessen som de viktigste kinesiske selskapene viser overfor italienske firmaer som ofte protesterer mot oppkjøp og partnerskap. I dette riket står denne masteren som en ekte transformerende opplevelse for nye talentfulle kandidater som er villige til å få en omfattende forståelse av global virksomhet og en dyp innsikt i Kinas dynamiske forretningsmiljø samt kunnskap om Kinas historie, kultur, lov og politikk.
Programmet er designet for å utstyre nyutdannede med en blanding av analytiske og problemløsende forretningsrelaterte ferdigheter med en veldig sterk vekt på relevante internasjonale utfordringer og nye problemstillinger i internasjonal virksomhet. Masteren, helt undervist på engelsk, har som mål å gi studentene banebrytende utdanning, med både avansert kunnskap og en praktisk følelse av asiatiske ledelsesmodeller, og skaper et fellesskap av forskjellige kulturer.
Startdato – 01/02/2021
Program
- International Business Management (sted: Milano)
- Internasjonale strategier
- Bedriftsadministrasjon og regnskap
- Global økonomi og internasjonal finans
- Human Resource Management
- Entreprenørskap og oppstartsledelse
- Fokus på Kina (Sted: Milano)
- Leder i ASIA-Stillehavet
- Tverrkulturell ledelse
- Internasjonal forretningsrett
- Digital markedsføring og kommunikasjon i sosiale medier
- Supply Chain Management og logistikk
- Mote, luksus og laget i Italia
- Profesjonelle tjenester for internasjonalisering i Kina
- China Culture Immersion (sted: Shanghai, Kina)
- Kinesisk språk
- Forretningsorientering i Kina
- Internship i Kina (Sted: Shanghai, Kina)
- Prosjektarbeid og avsluttende avhandling (Milan, Italia)
Opptak
Læreplan
Kursstruktur
Antall timer er fordelt som følger:
- 420 timer forelesninger
- 510 timer individuelt studium
- 200 timer med tester, konferanser, workshops, etc.
- 370 timer praksis