Master i Made in Italy, Fashion and Luxury Management (MIFL)
Università LUM - School of Management
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 8 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Early Bird-rabatt 15 % rabatt innen 31.07.2022
Introduksjon
Masterprogrammet "Made in Italy, Fashion and Luxury Management" (MIFL) , presentert utelukkende på engelsk, er en universitetsmaster på første nivå. Hovedmålet er å trene fagfolk og gi dem sterke ferdigheter innen mote- og luksusfeltet, for å identifisere nye forretningsmuligheter i internasjonale markeder og for å bygge og administrere prosjekter i kreative bransjer med premiumstrategier.
Mote- og luksusindustrien er en voksende og raskt utviklende sektor, der det kreves spesielle individuelle evner til kreativitet og ledelse, strategiske ferdigheter, kommunikasjon og styring av nye teknologier, samt spesifikke evner og kompetanse for utvikling av nye initiativ. I denne sammenhengen understreker Master Made in Italy, Fashion & Luxury Management viktigheten av de spesifikke egenskapene til det italienske systemet og dets kreativitet og innovasjonsevner som skiller italienske merkevarer i de viktigste internasjonale markedene.
MIFL Master tilbyr en profesjonell og formativ vei, som gir kandidater en konkret mulighet til å starte en karriere i en stimulerende og internasjonal kontekst i tillegg til å tilegne seg profesjonalitet og kompetanse innen forretningsstyringsmodeller for mote og luksus. Arrangementene og nettverksaktivitetene skal også bidra til å berike hver enkelt opplevelse, også takket være samspillet med kreative bedrifter i mote- og luksussektoren.
Leksjonene holdes på engelsk av akademiske professorer og prestisjetunge internasjonale gjesteprofessorer og ledere fra Made in Italy, Fashion and Luxury World.
FAKULTET
o Giuseppe Abatista , Ferragamo SpA – Group Tax, Planning & Control, Pricing Director
o Marco Bacini, MB Group – administrerende direktør
o Fabio Biccari, dfarm – Digital Transformation, Innovation Expert
o Andrea Bonante, Moncler – Corporate Affairs & Global Compliance Director
o Simone Botta, Gaetano Aloisio & Co. Srl – Chief Marketing & Communication Officer
o Paolo Cacciato, LUM-universitetet – Adjunkt Professor Fakultet for økonomi; ADM EA Consulting - Eier og administrerende direktør
o Alessandro Carnicella , Brand Partners Group – grunnlegger og administrerende direktør
o Francesca Carrobio Di Carrobio, Hermes Italia – administrerende direktør
o Stefano Cavaleri, Foorban – medgründer og CMO
o Giulia Cipollini, Studio Legale Withers – Partner – Leder for skatte- og formueplanlegging
o Sacha D'Ecclesiis , Cintioli & Associati – Partner
o Enrico Di Fiorino , Fornari e Associati – Partner – Avvocato, LL.M.
o Eugenia Di Muzio , Aquazzura – Worldwide Commercial Director
o Luca Esposito, Chopard – EMEA Training Manager
o Stefano Galassi, Global Fashion Tech – administrerende direktør og innovasjonsrådgiver
o Ottavio Gallone, Lumēi Cosmetics – Grunnlegger og CMO
o Antonello Garzoni, LUM University – rektor, professor i strategisk ledelse
o Nicola Giuggioli, Eco Age Ltd – administrerende direktør
o Silvia Grilli, Grazia Magazine – Regissør
o Matteo Guerrini – seniormarkedsføring og digital konsulent
o Lisa Lardera, Gucci – Senior salgskonto
o Francesco Leccisi, Essilor-Luxottica – Senior Vice President Business Development
o Jacopo Liguori, Studio Legale Withers – Partner – Leder for teamet for italiensk intellektuell eiendom, teknologi og personvern
o Stefano Loconte, LUM Jean Monnet University – Professor i skatterett – Loconte & Partners Advokatfirma, grunnlegger
o Leila Loconsole – Produksjonsutviklingssjef
o Sauro Mariani, San Domenico Hotels – visepresident for salg og markedsføring
o Maria Matloub, GGUTT Design & Innovation hub – Designer
o Maurizio Mazzanti, Reborn Ideas – grunnlegger
o Monica Medini, SUPSI – professor i markedsføring
o Fabrizio Montanari, Università di Modena og Reggio Emilia – professor i næringsorganisasjon
o Ida Palombella, Deloitte Legal – Partner, Head of IP, IT & Data Protection
o Sharon Whitehouse, Studio Legale Withers – Partner | Advokat (England og Wales)
Startdato – 9. januar 2023
Ved å registrere deg innen 31. september 2022 kan du dra nytte av 15 % rabatt (6.800 euro i stedet for 8.000 euro).
I mellomtiden kan du oppleve MIFL Masters gjennom vår Instagram-historie href="https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE4MDg0ODA4NzU5MjUwNzk4?igshid=g6ptoyirk8qx
Opptak
Galleri
Programresultat
Kursstruktur
- International Business Management
- Bedriftsadministrasjon og internasjonale strategier
- Personalledelse
- Strategisk markedsføring
- Kommunikasjon, PR og Event Management
- Digital markedsføring
- Fokus på Made in Italy, mote og luksusvirksomhet
- Laget i Italia og luksusvareadministrasjon
- Merkevareledelse og kundeadministrasjon
- Kjøp og salg
- Retail og salgsledelse
- Designtenkning og prosjektledelse
- Innovasjon og produktledelse
- Bærekraftsledelse
- Intellectual Property Law og Made in Italy-sertifisering
- Næringsbeskatning
- Mote og luksus digitalt laboratorium
- Digital kommunikasjonslab
- Lab for e-handel og e-handel
- Fashion Tech Lab
- Internasjonalisering Made in Italy Lab
- Turnusprogram
Stipend og finansiering
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Luksusvarer, motevarer og livsstilsvarer er absolutt blant hovedsektorene for italiensk fortreffelighet.
Kurset er rettet mot å gi unge nyutdannede tekniske, ledelsesmessige og ledelsesmessige ferdigheter for å profesjonelt komme inn i selskaper innen mote- og luksussektoren, som i dag vokser raskt og krever mer og mer spesifikke faglige ferdigheter som er riktig trent.
På slutten av kurset vil de viktigste jobbstillingene og karrieremulighetene være i selskaper, konsulentselskaper, bransjeforeninger og institusjoner innen mote-, luksus- og livsstilssektorene, hovedsakelig i disse funksjonene:
• Markedsføring
• Kommunikasjon og arrangementer
• Merkevareledelse
• Retail Merchandising
• Visuell markedsføring
• Detaljhandel
• Digital markedsføring