MSc i internasjonal markedsføring og merkevareledelse
Lund University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Lund, Sverige
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programoversikt
Dette programmet forbereder deg på en karriere innen markedsføring, strategi, merkevare- og produktledelse, salg og markedsundersøkelser. Masterprogrammet i internasjonal markedsføring og merkevareledelse er et av Sveriges mest populære business MSc-program.
Når du søker på dette programmet, velger du enten sporet Strategier for merkevarer og internasjonale markeder eller sporet Internasjonale forbrukertrender, merkevarer og innovasjon.
Etter fullført studie vil du oppgradere med en MSc i Business Administration med spesialisering i internasjonal markedsføring og merkevareledelse.
Strategier for merkevarer og internasjonale markeder (spor 1)
I dette sporet vil du trene strategisk beslutningstaking og lære hvordan du bygger merkevarebevissthet og lojalitet i internasjonale markeder. Du vil utvikle din forståelse av de alternative strategiene for selskaper som velger, går inn, utvikler og forlater internasjonale markeder. Du vil også lære om den praktiske anvendelsen av merkevarestrategier. Aspekter og teorier ved merkevareledelse vil bli presentert og diskutert for å utvikle kunnskap om hvordan man leder i et globalt merkemiljø. Hvis du ønsker å lære å påvirke beslutninger, mennesker, bedrifter og samfunnet for øvrig, er dette stedet å begynne.
Internasjonale forbrukertrender, merkevarer og innovasjon (spor 2)
Folks forbruk er i konstant endring, og det samme må bedrifter og offentlige myndigheter for å lykkes med å kommunisere sine produkter og tjenester. Dette sporet gir deg teorien og verktøyene som er nødvendige for å hjelpe bedrifter og organisasjoner med å identifisere og forberede seg på fremtidige trender og få et forsprang. Vi tilbyr deg gode muligheter til å dykke dypere inn i forbruker- og markedsinnsikt og metoder for å samle informasjon om forbrukertrender, ettersom du samtidig utdyper din forståelse av merkevarer, innovasjon og forretningsrelasjoner.
Læreplan
Programstruktur
De første femten ukene av programmet er organisert i to spor.
Når du søker på dette programmet, må du også velge hvilket spor du ønsker å følge, enten et mer ledelsesorientert perspektiv eller et perspektiv som legger vekt på forbruker- og kulturaspekter. I tillegg vil du kunne velge emner som vil gi deg den type spesialisering du foretrekker innenfor det bredere området internasjonal markedsføring og merkevareledelse. Begge sporene avsluttes med et gradsprosjekt i global markedsføring (15 studiepoeng).
Kurs – spor 1:
- Internasjonal markedsføring og strategi (7,5 studiepoeng)
- Strategisk merkevareledelse (7,5 studiepoeng)
- Flerkanalsmarkedsføring, detaljhandel og internasjonalisering (7,5 studiepoeng)
- Forskningsstrategi (5 studiepoeng)
Kurs – spor 2:
- Forbrukerkulturteori og forbruksinnsikt (7,5 studiepoeng)
- Fra forbrukerinnsikt til innovasjon (7,5 studiepoeng)
- Verdien av merkevarer i et forbrukssamfunn (7,5 studiepoeng)
- Forskningsstrategi (5 studiepoeng)
Valgfag for begge spor:
- Ett av følgende to valgfag (7,5 studiepoeng hver):
- Bærekraft og markedsføringsetikk
- Digital markedsføring.
- Ett av følgende to metodekurs (5 studiepoeng hver):
- Kvalitative forskningsmetoder
- Kvantitative forskningsmetoder
- Ett av følgende to metodekurs (5 studiepoeng hver):
- Forstå forbruk
- Bedriftens merkevareledelse og omdømme
Akkrediteringer
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Skolens nære bånd til det internasjonale næringslivet og et omfattende nettverk av bedriftspartnere sikrer praktisk relevans og gir karrieren din et forsprang. Nyutdannede har fått jobb i internasjonalt ledende virksomheter over hele verden, for eksempel SAS, L'Oréal og IKEA. Nyutdannede fra dette programmet kan søke stillinger i internasjonale firmaer innen markedsføring, strategi, merkevare- og produktledelse, salg og markedsundersøkelser. Du vil være i stand til å hjelpe bedrifter med å få innsikt ved å gi dem trendanalyse, forbruker- og markedsundersøkelser, business intelligence, scenarioplanlegging, strategi og innovasjon.