Keystone logo
Lund University MSc i Virtual Reality og Augmented Reality
Lund University

MSc i Virtual Reality og Augmented Reality

Lund, Sverige

2 Years

Engelsk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Be om tidligste startdato

SEK 290 000 / per year *

På universitetsområdet

* for ikke-EU/EØS-borgere. Det er ingen skolepenger for EU/EØS- og Sveits-borgere

Stipend

Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine

Introduksjon

Programoversikt

Nylige fremskritt innen datagrafikk, sensorer og skjermteknologi gir oss enestående muligheter til å fordype mennesker fullstendig i virtuelle miljøer eller utvide virkelige miljøer. Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) utgjør et helt nytt dataparadigme som finner veien inn i applikasjoner for industri, helsevesen, utdanning, underholdning etc. Dette masterprogrammet tar sikte på å utdanne kvalifiserte fagfolk som kan designe, implementere og evaluere VR og AR-applikasjoner samtidig som de vurderer de etiske, kulturelle og sosiale implikasjonene av slik teknologi.

Masterstudiet tilbyr en virkelig helhetlig tilnærming til VR- og AR-teknologi i et tverrfaglig forsknings- og læringsmiljø i verdensklasse. Kurs i f.eks. datagrafikk, bildeanalyse, interaksjonsdesign, VR og AR blandes til en enhetlig læringsopplevelse som dekker hele spekteret fra muliggjørende teknologier til den endelige brukeropplevelsen av VR/AR-applikasjoner. Kjernen i masterstudiet er antakelsen om at VR/AR-teknologi læres best når studentene kombinerer teoretisk kunnskap og tekniske ferdigheter med designtenkning. Dette betyr spesifikt at aktiv eksperimentering er en grunnleggende pilar i masterprogrammet, som betyr laboratoriearbeid og prosjektoppgaver i Lund University s topplaboratorier. Eksempler på konkret innhold i masterstudiet er:

  • Datagrafikk og dens implikasjoner for VR/AR-applikasjoner
  • Bildeanalyse og dens applikasjoner i VR/AR-sporing
  • 3D-interaksjon i VR/AR-applikasjoner
  • Brukersentrert designmetodikk for VR/AR-utvikling

Etterspørselen etter ingeniører spesialisert i VR/AR-teknologi øker raskt. Av denne grunn er lokale og globale bedrifter sterkt forpliktet til å bidra til masterstudiet på ulike måter. Viktigst av alt betyr dette enorme muligheter til å lage prosjektoppgaver og masteroppgaver for bedrifter, løse reelle problemer ved å bruke VR/AR-teknologi på en kreativ og innovativ måte.

Læreplan

Karrieremuligheter

Om skolen

Spørsmål

Lignende kurs

  • Executive Master i interaktiv design: virtuell og utvidet virkelighet