
International Masters for Health Leadership
Montreal, Canada
VARIGHET
18 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
CAD 58 000 *
STUDIEFORMAT
Blandet
* betales i 4 per kredittbasert avdrag
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Forvandler måten helsevesenet administreres på
International Masters for Health Leadership (IMHL) startet i 2006 som en del av søken etter å bli verdensledende innen helselederutdanning. IMHL er et samarbeid mellom McGills fakulteter for medisin og ledelse som bygger på de to fakultetenes verdensomspennende omdømme og fungerer som en endringsagent i helsevesenet.
Hvorfor IMHL
Programmets særegne tilnærming gjør det mulig for personer i helseprofesjonene å opprettholde sin posisjon i organisasjonen gjennom hele programmet, og gå tilbake til jobb mellom modulene. Vår unike pedagogikk hviler på applikasjonen for å praktisere, i sanntid, av konsepter, teorier og rammeverk levert online og i klasserommet. I tillegg er alt vårt innhold og programmering fokusert på ledelse og ledelse av helseorganisasjoner. IMHL mener at det største håpet for forbedring av helse ligger i en dyp forståelse av hvordan hele helsefeltet fungerer, kombinert med en sofistikert verdsettelse av ledelsen.
Oppdag mer på vår neste online informasjonsøkt
Fordeler for deltakere
IMHL-pedagogikken gjør at læringen kan brukes i sanntid, mellom klasseromsmoduler, slik at ledelsespraksis kan utvikles og forbedres i løpet av programmet. IMHL er designet for å fungere som en katalysator for endring i deltakernes organisasjoner og lokalsamfunn.
Programmet oppfordrer deltakerne til å dele sine erfaringer, fordype seg i hverandres problemstillinger for å gi innovative løsninger på utfordringene de møter i sine respektive arbeidsmiljøer. Deltakerne våre rapporterer økt tillit til å ta på seg utfordringer de tidligere syntes var skremmende. Våre innovative utdanningsaktiviteter gir våre erfarne deltakere muligheten til å være initiativtakere til endring i deres organisasjon og deres lokalsamfunn. Det skriftlige arbeidet i løpet av programmet kan presenteres på konferanser.
Fordeler for helsesektoren
Et sentralt prinsipp i programmet er "bruk arbeid, ikke lag arbeid". Deltakerne tar med sine faktiske arbeidsutfordringer til programmet, i stedet for å bruke mer tradisjonelle organisatoriske case-studier. Gjennom hele programmet oppfordrer vi til å bruke konseptene, teoriene og rammene som brukes i klasserommet. I mange organisasjoner danner deltakerne våre team slik at læringen kan deles i sammenheng med å omfavne utfordringer. IMHL er et pågående forum som tar opp og fremmer helseproblemer over hele verden.
Graduate Certificate in Healthcare Management (GCHM)
McGill Graduate Certificate in Healthcare Management (GCHM) er et felles initiativ mellom McGill Faculty of Science og McGill Desautels Faculty of Management. GCHM er et 8-måneders, 15-kreditt graduate sertifikatprogram som foregår helt online.
Dette sertifikatet gir formell lederopplæring av helsepersonell som overtar lederstillinger. Anerkjente professorer ved McGill University vil undervise i en læreplan som tar for seg nøkkelkompetansene til lederrollen i CANMEDS utdanningsrammeverket til Royal College of Physicians and Surgeons of Canada.
Etter vellykket gjennomføring av GCHM-programmet, kan de 15 studiepoengene bringes frem for avansert status i programmet International Masters for Health Leadership (IMHL) ved McGill University. Oppdag mer på en online infoøkt.
Læreplan
International Masters for Health Leadership (IMHL) er et 15-måneders program med fem 11-dagers moduler, etterfulgt av en mastergradsoppgave, som fører til graden Master of Management ved McGill University. Hver modul fokuserer på en bestemt ledertankegang. Mellom modulene går deltakerne tilbake til arbeidsplassen hvor de anvender pedagogikken og innsikten i programmet. Etter de fem modulene er det en periode hvor sluttoppgaven skrives under veiledning av en rådgiver. Denne siste fasen kan gjøres fra hvor som helst i verden.
Modul 1 - Den reflekterende tankegangen: Bredere perspektiver
Den reflekterende tankegangen er utviklet for å hjelpe deltakerne til å få en bedre forståelse av deres personlige ledelsesstil - hvordan de presenterer seg for andre, deres styrker og svakheter, og deres nåværende lederegenskaper. Deltakerne lærer å være gjennomtenkte og reflekterende, å gå tilbake fra å alltid gjøre det, og å se kjente opplevelser fra et nytt perspektiv.

Modul 2 - Den analytiske tankegangen: Ledende organisasjoner
Den analytiske tankegangen gir en oversikt over dagens viktigste helseorganisasjoner, inkludert helsefremmende sykehus, samfunnsorganer, helsevedlikeholdsorganisasjoner osv. Deltakerne får innsikt i driften av disse organisasjonene ved å analysere deres iboende likheter og forskjeller. Deltakerne blir også introdusert for de analytiske verktøyene som brukes til å administrere spesifikke organisasjoner og for formelle tilnærminger som forbedrer ledelseseffektiviteten. Nøkkelbegreper innen regnskap, personalledelse og organisasjonsstrategi stimulerer deltakerne til å diagnostisere styrker og svakheter ved sin egen organisasjon. Strategi, struktur, innkjøp og levering utforskes på en systematisk måte som lar deltakerne se på administrasjonsprosessen som en blanding av kunst, håndverk og vitenskap.

Modul 3 - Den verdslige tankegangen: Navigering i systemet
Leveringen av helsetjenester er forankret i svært komplekse systemer som varierer enormt over hele verden - fra fullstendig sosialisert til markedsdrevet. Likevel sliter hvert system med hvor det skal sitte på dette kontinuumet. Fordi de fleste utøvere - enten det er ledere eller klinikere - vanligvis tilbringer karrieren innenfor et enkelt system, har de sjelden muligheten til å sette pris på alternativene. Den tredje modulen fokuserer på disse kontekstuelle "systemene", og utforsker de ulike sosiale institusjonene innen helsevesenet og deres interaksjoner med økonomiske, politiske og sosiale krefter. Målet er å øke forståelsen for dynamikken i «systemendring». Deltakerne oppfordres til å søke kreative løsninger basert på en integrert, snarere enn en fragmentert forståelse av helsevesenet. Deltakerne utforsker også i større dybde samspillet mellom økonomi og helse og mulighetene for å utnytte endring innenfor komplekse systemer.

Modul 4 - Samarbeidstankegangen: Å verdsette arbeidsforhold
I denne modulen fokuserer deltakerne på å håndtere relasjoner med pasienter, fagpersoner, helseadvokater, administratorer, regjeringen, media og mange andre grupper. Ferdighetsutvikling inkluderer relasjonsbygging, forhandlinger, interessentkoordinering og kunnskapsledelse. Håndtering av profesjonelle relasjoner er vektlagt, med deltakere som utvikler de avanserte ferdighetene som er nødvendige for å bygge og lede komplekse nettverk i stedet for enkle organisasjoner. Integrering av kunnskap fra flere disipliner og perspektiver blir også undersøkt.

Modul 5 - Den katalytiske tankegangen: Å oppnå endring
Den siste modulen er handlingsfokusert, og integrerende i naturen, med fokus på oppnåelse av endring. Effektprosjektene som deltakerne har jobbet med gjennom hele programmet, vies betydelig oppmerksomhet. Vellykkede helsehåndteringssaker blir gjennomgått og handlingsimplikasjonene av adaptiv ledelse utforskes. Andre sentrale studieområder inkluderer en integrert og bærekraftig tilnærming til helse; forestillingen om forebygging og dens anvendte formidling; effektiv intervensjon i det politiske miljøet; positive/negative utfall av medieeksponering i helsepolitikken; og forestillingene om evaluering og ansvarlighet. Deltakerne integrerer og syntetiserer kunnskapen de har tilegnet seg i løpet av de foregående modulene. Programmet avsluttes med en grundig vurdering av prosessen med transformasjonsledelse og hva det vil si å lede omfattende, analytisk, samarbeidende, kontekstuelt, katalytisk og reflektert.

Ideelle studenter
IMHL er et krevende program med ambisiøse mål.Suksessen avhenger i stor grad av kvaliteten og motivasjonen til deltakerne.Den er egnet for enkeltpersoner, så vel som for team på fire til fem ledere og/eller klinikere som representerer en organisasjon, et fellesskap eller et land med et overbevisende helseproblem å ta tak i.Deltakerne fortsetter å jobbe mens de tar programmet.Deltakerne har ansvarsstillinger i helsevesenet, de fleste har klinisk bakgrunn (leger, sykepleiere, farmasøyter, sosionomer, psykologer) og noen har annen bakgrunn (økonomer, advokater etc.).De jobber i alle slags helseorganisasjoner (sykehus, samfunnsomsorg, folkehelse, regjeringsdepartementer, internasjonale byråer, stiftelser og andre) og på alle helseområder - fra helsefremmende til forebygging til behandling.De kommer fra hele verden.
