
Master in
Master i Ny Media og Kommunikasjon Administrasjon Ming Chuan University

Stipend
Introduksjon
Hvorfor studere i New Media and Communication Administration Program (NMCA)?
- En studieavgift for en dobbel grad
- Fem interesseområder av kompetanse
- Interesseområde 1: Anvendt kommunikasjon og New Media Marketing (tilbys av MCU-MI)
- Interesseområde 2: Kommunikasjonsadministrasjon (6 studiepoeng kreves, tilbys av SVSU)
- Interesseområde 3: Kommunikasjonsmiljøer (6 studiepoeng kreves, tilbys av SVSU)
- Interesseområde 4: Anvendt kommunikasjon og New Media Marketing (tilbys av MCU-MI)
- Interesseområde 5: Samtids kinesiske medier og marked (tilbys av MCU-MI)
- MCU-studenter mottar kredittgebyrrabatt
- Tidligere studiepoeng i Taiwan for å forkorte studietiden
- Interaksjon og utveksling med lokale studenter
- Nyt avanserte fasiliteter i SVSU

Oppdrag
New Media and Communication Administration (NMCA) tar sikte på å dyrke nye medieteknologifagfolk og fagfolk som har kunnskap om det kinesiske mediemarkedet i Stor-Kina. NMCA-læreplanen gir varierte kurs på fem interessepunkter for studenter som har tenkt å utvikle sin karriere i nye medier og multimedia, og studenter som ønsker å jobbe i Amerika eller i Stor-Kina for transnasjonale medieselskaper. Den komplette opplæringen som NMCA tilbyr, vil hjelpe elevene til å få en konkurransefortrinn på arbeidsmarkedet nå og i fremtiden.
Egenskaper
- Programretning
- Industri Komplementerende Academia
- Profesjonell diversifisering
- Kjernekompetanse
Karrieremuligheter
- Multimedia Animator
- Ny Media Strategy Planner
- Nettsted Marketing Planner
- Webdesigner
- Multinasjonalt mediefirma senior mangager
- Mediamedlemmer og regjeringens offisielle

Curriculum
For å få en mastergrad fra NMCA-programmet ved Ming Chuan University , må studentene fullføre alle 4 kurs (12 studiepoeng) i kjerneområdet, samt 7 kurs fra interessene. Blant de nødvendige 11 kursene (33 studiepoeng) vil 6 kurs (18 studiepoeng) bli tilbudt av SVSU og 5 kurs (15 studiepoeng) vil bli tilbudt av MCU. Dette er totalt 33 studiepoeng.Kjernekursene og interessene som tilbys av SUSV og MCU er:
Kjernekurs (12 studiepoeng kreves, tilbys av SVSU):
- CDM 530 Media, Betydning og målgruppe
- CDM 650A Introduksjon til forskning i kommunikasjonsstudier
- LS 660 Organisatorisk lederskap
- CDM 675 Capstone i Human Communication Theory (ny kurs)
SUSV Interessegruppe 1: Kommunikasjons- og digitale mediepraksis (6 studiepoeng kreves, tilbys av SVSU)
- CDM 510 Introduksjon til multimedieprogramvare
- CDM 550 Experience Design
- CDM 560 Digital Imaging
- CDM 545 sosiale medier strategier
- CDM 590 Usability Research
- LS 565 Organisasjonsfinansiering
- CDM 640 Samarbeidsprosjektdesign
SUSV Interessområde 2: Kommunikasjonsadministrasjon (6 studiepoeng kreves, tilbys av SVSU) tors
- MAS 520 Kommunikasjon for administratorer
- MAS 560 Konflikthåndtering innenfor organisasjoner
- LS 615 Etikk i yrkene
- MAP 520 Kommunikasjon for administratorer
SUSV Interessområde 3: Kommunikasjonsmiljøer (6 studiepoeng kreves, tilbys av SVSU)
- CDM 535 Visuell kritikk
- LS 570 interkulturell kommunikasjon
- CDM 565 Aktuelle problemer i nye teknologier
- CDM 590 spesielle emner i CMA
- CDM 635 Datamediert kommunikasjon
- CDM 645 Kulturstudier av nye medier
NMCA Interessegruppe 1: Anvendt kommunikasjon og New Media Marketing (tilbys av MCU-MI)
- MCU Visual Effects i Digital Age
- MCU-grenser i ny medieforskning
- MCU Studier på Media Marketing Strategies
- MCU spesielle emner i ny mediekommunikasjon
- MCU Design of New Media Project
- MCU Ny Media Markering
NMCA Interessegruppe 2: Samtidig kinesisk media og marked (tilbys av MCU-MI)
- MCU Introduksjon til massekommunikasjonsindustrien i Stor-Kina
- MCU spesielle emner i den kinesiske nye medieindustrien
- MCU Media Internship
Kursoverføring Maks En student kan overføre maksimalt 15 studiepoeng fra Master of Arts i New Media and Applied Communication (NMCA) ved Ming Chuan University til Master of Arts i Kommunikasjon og media og administrasjon ved SVSU. Dette maksimalt inkluderer direkte kursekvivalenter og interesseoverføringer.