Mastergrad i internasjonalisering av organisasjoner
Mondragon Unibertsitatea
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Bilbao, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
18 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 12 000 / per course
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
"Du vil hjelpe selskaper med å ekspandere over hele verden og åpne nye internasjonale markeder"
Vi lever i en globalisert verden og selskaper er ikke fremmede for dette scenariet. For å fortsette å vokse og være konkurransedyktige, må de åpne nye internasjonale markeder eller installere nye kontorer i andre land. Til dette trenger de smidige fagfolk som kan fungere fornuftig, raskt og effektivt i disse svært konkurransedyktige og skiftende globale miljøene.
Og det blir nettopp jobben din når du er ferdig med mastergraden i Internasjonalisering av organisasjoner. Du må hjelpe bedrifter med å utvide til verden. Du vil kunne lede og lede arbeidslag og organisasjoner i et internasjonalt miljø, utvikle prosjekter i andre land og finne nye markedsmuligheter.
I tillegg vil du i løpet av masteren få muligheten til å gjennomføre praksisplasser i et selskap som lar deg reise til et annet land og sette ut i livet alt du har lært under masteren. På denne måten vil du lære i virkelige miljøer, tilegne deg erfaring før du fullfører mastergraden.
Vi fremhever
- Mer enn 600 betalte timer med arbeid i internasjonal ledelse
- Du vil gjennomføre Workshops i bedrifter
- Du kan gjøre praksis i et annet land
- Du må løse reelle utfordringer i internasjonale selskaper
Læring basert på reelle prosjekter
Gjennom Master i internasjonalisering av organisasjoner vil du i tillegg til forelesningene bli møtt med praktiske utfordringer i virkelige miljøer som du må løse sammen med arbeidslaget. På denne måten, og med hjelp av eksperter, må du utvikle og implementere en levedyktig strategi for å lansere et produkt til det internasjonale markedet eller analysere hvilket som er det beste markedet å gå inn i for eksempel for en bedrift.
Takket være utfordringene fra ekte selskaper som du må løse, vil du ha praktisk læring som sikrer assimilering av nødvendig kunnskap for å utøve ditt fremtidige yrke og vil tillate deg å lære om virkeligheten til enheter som Aernnova eller Eroski.
I tillegg til forelesninger og praktiske klasser, vil du ha muligheten til å delta på seminarer, workshops, kongresser og masterklasser undervist av eksperter fra utenfor universitetet som vil gi deg nye metoder og synspunkter på emnet som vil berike treningen din.
Praksis og masteroppgave
Du vil kunne ta del i internasjonaliseringsprosessene til alle typer bedrifter og organisasjoner mens du studerer
I løpet av Master vil du få mulighet til å jobbe i samarbeid med bedrifter i halvannet år. På denne måten vil du være i stand til å løse reelle utfordringer og prosjekter foreslått av flere selskaper, du vil tilegne deg erfaring og fremfor alt vil du anvende kunnskapen du har lært i klassen i virkelige miljøer, utvikle ferdighetene og evnene som er etterspurt i en profil som din på arbeidsmarkedet.
Du vil også gjennomføre pensumpraksisene og den avsluttende masteroppgaven i en bedrift hvor du må gjennomføre ditt eget prosjekt knyttet til internasjonalisering av organisasjoner. Du vil også ha muligheten til å ta ekstrakurs i løpet av det første året.
Utfordringsbasert læringsmodell
Hos Mondragon Unibertsitatea lære ved å løse reelle utfordringer takket være den utfordringsbaserte utdanningsmodellen.
Bedrifter som Orkli, LKS eller Decatlhon vil foreslå utfordringer som du må løse ved å ta i bruk det du lærte i løpet av mastergraden. På denne måten vil du få erfaring i virkelige miljøer, utvikle ferdighetene og evnene som bedrifter søker i en profil som din.
97 % av personene som har fullført mastergraden har en stilling direkte knyttet til Internasjonalisering i organisasjoner.
Karrieremuligheter
- Ansvarlig for kommersielle delegasjoner og/eller produksjonsanlegg.
- Mellomledelse i filialer eller eksterne anlegg av internasjonaliserte selskaper.
- Jeg jobber i delegasjoner eller kommersielle kontorer til ambassader og offentlige organisasjoner.
- Ansvarlig for forskningsprosjekter.
- Rådgivende fagperson innen internasjonalisering av organisasjoner.
- Ansvarlig for eksport eller geografisk område.
- Import og eksport avdeling.
- Ansvarlig for kjøp.
- Personer som skal tilsettes en jobb i et datterselskap i utlandet.
- Internasjonal salgsledelse.
Programresultat
"Du vil på førstehånd oppleve internasjonalisering og kulturell tilpasning av selskaper til nye markeder"
Hvorfor dette programmet?
Denne verden av raske og konstante endringer representerer en enestående mulighet for bedriftsledere. Nå mer enn noen gang trenger det globale markedet ledere med høy ytelse som kan lede disse endringene og transformere organisasjoner mot deres globale konkurranseevne.
Bedrifter er ikke lenger fornøyd med en avdeling rettet mot internasjonalt salg. De trenger en global strategi som lar dem rette alle handlinger mot et globalt marked uten grenser, og posisjonere seg som en internasjonal organisasjon. Og du vil være personen som er i stand til å lede og bidra til den strategien.
I Master i internasjonalisering av organisasjoner vil du bli med i et transformativt prosjekt hvor du vil helle talentet ditt inn i lidenskapen din. Du vil bli opplært til å designe, utvikle, administrere og implementere internasjonale strategier som lar bedrifter være konkurransedyktige i et globalt marked.
Denne mastergraden stimulerer strategiske ferdigheter for å fremme forstyrrende innovasjon i organisasjoner gjennom erfaringsbaserte og praktiske metoder, nær global forretningsvirkelighet. Vil du være den transformative lederen som kan designe og bygge din internasjonale karriere med sosial og bærekraftig innvirkning?
- Du vil lære nøklene til å forstå hvordan internasjonale markeder fungerer for å utforme effektive internasjonaliseringsstrategier.
- Du vil ha de nødvendige verktøyene og ferdighetene for å oppdage globale behov og gjøre dem om til forretningsmuligheter.
- Du vil tilegne deg ferdighetene til å identifisere, analysere og evaluere offentlig informasjon for å utføre nyttige og nøyaktige markedsstudier.
- Du vil ha nødvendige verktøy og ferdigheter for å kommunisere effektivt både internt og eksternt.
- Du vil lære å være selvlært slik at du kan lære og designe, administrere og utføre oppgaver autonomt.
- Verden går fremover med stormskritt, og du må være i stand til å assimilere disse endringene veldig raskt for alltid å være i forkant.
Ideelle studenter
Krav for å studere internasjonalisering av organisasjoner:
- Jeg brenner for næringslivet
- Jeg ønsker å jobbe i tverrfaglige team
- Jeg liker å reise og lære om andre kulturer
- Jeg er en nysgjerrig og dynamisk person
- Jeg har lederegenskaper
- Jeg er en kreativ person
- Jeg har en transformativ tankegang
Identifiserer du deg med disse utsagnene? Hvis svaret er ja, kan denne mastergraden være det ideelle alternativet for å utvikle din profesjonelle fremtid.
Læreplan
Flere og flere bedrifter søker å internasjonalisere seg for å få nye forretningsmuligheter i nye markeder. Ved å ta denne mastergraden vil du tilegne deg den nødvendige kompetansen for å følge disse selskapene i deres ekspansjonsprosess i utlandet.
For å gjøre dette vil du i løpet av halvannet år av mastergraden studere ulike emner der du vil gjennomføre prosjekter med reelle utfordringer som vil tillate deg å tilegne deg den nødvendige erfaringen for å utøve dette yrket i ulike forretningskulturer.
Modul 1: Kontekstualisering
- Det globale miljøet
- Den globale forretningskonteksten
- Internasjonaliseringsstrategi
Emnene i den første modulen er rettet mot å oppnå de personlige kompetansene som letter studentens profesjonelle ytelse gjennom analyse.
Modul 2: Sted Hvor?
- Markedsutvalg
- Former for inngang til utenlandske markeder
Denne modulen inkluderer de fagene som hjelper studenten til å plassere seg i det forretnings- og fagmiljøet de skal utføre sitt faglige arbeid i: miljøkarakteristika, lokaliseringsfaktorer, informasjonskilder, markedsadgangsstrategier, internasjonal logistikk eller hovedtrekk ved anvendelsen av filosofien om internasjonalisering i dagens konkurransekontekst.
Modul 3: Global ledelse Hvordan?
- Strategisk ledelse
- People Management
- Salgs- og markedsledelse
- Global forsyningskjede
- Økonomistyring
Emnene i denne modulen gir studenten ferdigheter og verktøy som er nødvendige for å lansere forretningsprosjekter på internasjonalt nivå som forretningsstrategi, organisasjonsmodell, personalledelse, internasjonal markedsføring og salgsledelse, den globale verdikjeden og finansiell kontroll.
Modul 4: Geografisk tilpasning
- Europa
- USA, Canada og Mexico
- Stillehavet Asia
- Sentral- og Sør-Amerika
- Afrika, Maghreb og arabiske land
Emnene i denne modulen gir studenten evnen til å tolke de økonomiske og kulturelle nøklene til de mest relevante geografiske områdene i dag på globalt nivå.
Modul 5: Praksis
- Internasjonal erfaring
- Spesialiserte praksisplasser i næringslivet
Ferdigheter og innhold tilegnet gjennom mastergraden vil bli brukt.
Modul 6: Masteroppgave
- Internasjonal erfaring
- Masters avsluttende prosjekt
Ferdigheter og innhold tilegnet gjennom mastergraden vil bli brukt.
Studentuttalelser
Opptak
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Vi ønsker ikke at økonomi skal være et problem når du studerer denne mastergraden, derfor har vi laget BEKABIDE-programmet der du kan tilpasse utbetalinger til dine økonomiske muligheter.
BEKABIDE-program: At ingen slutter å studere ved universitetet vårt av økonomiske årsaker.
- Baskiske regjeringsstipend
- Kunnskapsdepartementets stipend
- Erasmus-stipend og andre stipend for internasjonale studenter
- Hjelp til store familier
- Hjelp til ofre for terrorisme
- Hjelp ofre for kjønnsvold
- Hjelp til studenter med æresregistrering
- Hjelp til å kombinere studier og jobb
- Hjelp til det avsluttende gradsprosjektet