
Digital Business MSc
Newcastle upon Tyne, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
VARIGHET
12 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
GBP 28 700 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* internasjonale studenter; GBP 13 500 - hjemmestudenter
Introduksjon
Vår moderne Digital Business MSc forbereder deg på et komplekst og digitalt landskap i stadig endring. Du vil oppgradere klar til å ta på deg totalansvar for å fremme, implementere og evaluere digitale forretningsinitiativer, i alle funksjonsområdene i en organisasjon.
Planlegge, implementere og evaluere digitale forretningsinitiativer i alle områder av en organisasjon.
Digitale teknologier har endret måten organisasjoner driver virksomhet på. De har råd til nye måter å jobbe på, inkludert nye muligheter.
De gir også nye utfordringer for digitale virksomheter. Vår Digital Business MSc forbereder deg på dette stadig skiftende komplekse og digitale landskapet.
I en verden hvor beslutningstaking er tvetydig, vil dette kurset utfordre deg. Du må tenke på nye og varierte måter i en turbulent og raskt bevegende digital tidsalder.
Det er stor etterspørsel etter digitale forretningsfolk. Denne masteren støtter ulike karriereveier for å fremme dine karriereinteresser.
Profesjonell akkreditering og anerkjennelse
Newcastle University Handelshøyskole akkreditering
Newcastle University Handelshøyskolen er akkreditert av:
- Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB)
- European Quality Improvement System (EQUIS)
- Association of MBA (AMBA)
Bare 1 % av handelshøyskolene over hele verden har denne trippelkronen. Våre akkrediteringer gjenspeiler investeringene vi gjør for studentene våre gjennom å tilby et undervisningsmiljø av høy kvalitet, innovativ programmering og aktivt engasjement i bransjen.
Rangeringer
- 42 % av forskningen vår er klassifisert som 4* verdensledende forskning – Research Excellence Framework 2021
- 65 % økning i forskningskraft siden 2014 – Research Excellence Framework 2021
- Globalt topp 130 universitet - QS World University Rankings 2025
- Globalt topp 170 universitet - Times Higher Education World University Rankings 2024
- Topp 200 for forretnings- og ledelsesstudier - QS World University Rankings etter emne 2024
- Topp 25 i Storbritannia og topp 100 i verden for bærekraftig utvikling – Times Higher Education Impact Rankings 2024
Læreplan
Hva du lærer
Du vil dekke kjernekomponentene i digital virksomhet, som inkluderer:
- hvordan systemer er bygget på disruptive teknologier og skaper strategiske fordeler
- hvordan fremme innovasjon og analysere potensialet til nye satsinger
- forretningsprosesser, dataanalyse og deres funksjonelle og tekniske sammenhenger
- prosjektledelsesmetoder
- endringsledelse etter innføring av digitale systemer
- ansettbarhet, karriereveier og karriereutvikling i den digitale næringslivet
Obligatoriske moduler
- Avhandling 60
- Forskningsmetoder 20
- Dataanalyse for ledere 10
- Strategi, ledelse og informasjonssystemer 20
- E-business 10
- Digital oppstart 10
- Digital markedsføring 10
- Teknologiendringer og innovasjonsledelse 10
- Prosjektledelse 10
- Realisere verdi fra digital virksomhet 10
Alle kandidater skal ta en valgfri modul på 10 studiepoeng fra listen nedenfor, som alle er fra semester 2.
Valgfrie moduler Studiepoeng
- Digital transformasjon for sosialt gode 10
- Kunstig intelligens i virksomheten 10
Karrieremuligheter
Graduate destinasjoner
Nyutdannede fra dette kurset har påtatt seg ulike roller, inkludert:
- Programvare ingeniør
- Grunnlegger/medgründer
- Bedriftsanalytiker
- Senior spesialist i digitale medier
- Profesjonell systemingeniør
- Senior Account Manager
- Senior programvareingeniør
- IT-forretningsanalytiker
- Hovedanalytiker
- Produktsjef
- Data analytiker
- Prosjektleder
- Kundeutviklingsdirektør
- Salgskonsulent
- Spesialist i digital adopsjon
- Digital Transformation Manager
- Leder for data
Karriere
Dette kurset forbereder deg på et bredt spekter av karrierer hos arbeidsgivere, for eksempel:
- Deloitte
- Greggs
- Pulserende
- BNY Mellon
- Mediacom
- PepsiCo
- PwC
- Salesforce
- Dentsu
- Accenture
- Meta
- Nissan Motor Corporation
- Hewlett Packard
- Puma
- IBM
- KPMG