
Internasjonal markedsføring MSc
Newcastle upon Tyne, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
VARIGHET
12 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
GBP 29 900 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* internasjonale studenter; GBP 13 500 - hjemmestudenter
Introduksjon
Vår MSc tar for seg de raskt utviklende områdene global kommunikasjon og merkevareledelse, administrasjon av kunderelasjoner og digital markedsføring.
Bruk din forståelse av markedsføringsteorier på virkelige forretningsutfordringer. Vår MSc i internasjonal markedsføring tar for seg de raskt utviklende områdene:
- global kommunikasjon og merkevareledelse
- Kundeansvarlig
- markedsføringsetikk
- digital markedsføring
Organisasjoner blir klar over viktigheten av å forstå hva kundene ønsker. De ser også nødvendigheten av å utvikle produkter og tjenester som oppfyller deres behov og ambisjoner.
Dette kurset består av markedsføringsorienterte moduler med et sterkt kommersielt fokus. Den lar deg:
- utvikle en teoretisk forståelse av faget
- teste anvendeligheten til både veletablerte og nylig introduserte markedsføringskonsepter i ulike sammenhenger
Ved å bruke en markedsføringsledet tilnærming vil du lære hvordan du:
- skape konkurransefortrinn
- bygge merkelojalitet
- forstå de etiske spørsmålene og implikasjonene knyttet til beslutningene dine
Dette er et 'konverteringskurs'. Det er for nyutdannede fra andre disipliner enn markedsføring som ønsker å gå inn i markedsføring som en karriere.
Profesjonell akkreditering og anerkjennelse
Newcastle University Handelshøyskole akkreditering
Newcastle University Handelshøyskolen er akkreditert av:
- Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB)
- European Quality Improvement System (EQUIS)
- Association of MBA (AMBA)
Bare 1 % av handelshøyskolene over hele verden har denne trippelkronen. Våre akkrediteringer gjenspeiler investeringene vi gjør for studentene våre gjennom å tilby et undervisningsmiljø av høy kvalitet, innovativ programmering og aktivt engasjement i bransjen.
Chartered Institute of Marketing (CIM)
Dette kurset er godkjent og akkreditert av Chartered Institute of Marketing (CIM), det ledende fagorganet for markedsførere. CIM-akkreditering forsikrer potensielle arbeidsgivere om at våre nyutdannede har en utmerket forankring i alle hovedaspektene ved markedsføring. Det akselererer også prosessen med å få en CIM-kvalifisering på høyt nivå for de som fortsetter å forfølge en karriere innen markedsføring.
Vellykkede kandidater kan gjennomføre videre studier for en CIM-kvalifikasjon på høyest mulig inngangsnivå, nemlig Chartered Postgraduate Diploma in Marketing.
I seg selv gir ikke kurset en CIM-kvalifikasjon eller medlemskap, dette er avhengig av relevant arbeidserfaring.
Market Research Society (MRS)
Kurset vårt er ett av seks i Storbritannia for å oppnå Market Research Society (MRS) akkreditering. Akkrediteringen tilbyr en vei til sertifisert medlemsstatus av MRS uten ytterligere eksamener med forbehold om arbeidserfaring.
Rangeringer
- Globalt topp 170 universitet - Times Higher Education World University Rankings 2024
- Topp 35 for ansettelsesevne – QS Business Masters-rangeringer: Markedsføring 2025
- Topp 70 for mastergrad i markedsføring – QS Business Masters rangeringer: Markedsføring 2025
- 42 % av forskningen vår er klassifisert som 4* verdensledende forskning – Research Excellence Framework 2021
- 65 % økning i forskningskraft siden 2014 – Research Excellence Framework 2021
- Globalt topp 130 universitet - QS World University Rankings 2025
- Globalt topp 170 universitet - Times Higher Education World University Rankings 2024
- Topp 25 i Storbritannia og Topp 100 i verden for bærekraftig utvikling – Times Higher Education Impact Rankings 2024
Læreplan
Hva du lærer
Vår grad spesialiserer seg på markedsføring i internasjonal sammenheng. Den består av markedsføringsorienterte moduler. Disse modulene har et sterkt kommersielt fokus.
Det er et globalt perspektiv hele veien. Du vil utvikle en grundig forståelse av internasjonal markedsføringspraksis. Du vil vurdere dem fra et strategisk og taktisk perspektiv.
Med en markedsledet tilnærming vil du:
- få grunnleggende kunnskap
- forstå begreper og teorier
- lære profesjonelle markedsføringsteknikker
- utvikle ferdigheter for å håndtere internasjonale markedsføringsspørsmål
- gjennomføre markedsundersøkelser for å forstå forbrukeratferd og bedriftsmarkedsytelser
Obligatoriske moduler
- Internasjonal markedsføring
- Internasjonal Brand Management
- Internasjonal markedskommunikasjonsledelse
- Avhandling i markedsføring
- Markedsundersøkelse
- Forbrukeradferd
- Digital markedsføring
- Prinsipper for markedsføring
- Internasjonal markedsføringsetikk
- Samtidstrender innen markedsføring
Valgfrie moduler
- Kundeansvarlig
- Markedsanalyse
- Industriell markedsføring
Karrieremuligheter
Graduate destinasjoner
Nyutdannede fra dette kurset har påtatt seg ulike roller, inkludert:
- markedsføringsleder
- markeds- og designsjef
- digital kontoansvarlig
- assisterende merkevaresjef
- forsknings- og innsiktsrådgiver
- PR-ansvarlig
- kommunikasjon spesialist
- leder for HR-avdelingen
- markedsundersøkelsesassistent
- kanalutviklingssjef
- nøkkelkontosjef
Karriere
Dette kurset forbereder deg på et bredt spekter av karrierer hos arbeidsgivere, for eksempel:
- Royal Bank of Scotland
- Coca-Cola HBC
- Grolsch bryggeri
- Nigel Wright konsulentvirksomhet
- Johnson & Johnson
- Mitsubishi Motors Corporation
- Dongfeng Nissan