MA i digital mediedesign for læring
New York, USA
VARIGHET
3 up to 4 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
USD 1 795 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* Undervisning per poeng / studiepoeng i studieåret 2019-20
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Design fremtidens medier og teknologi
Arbeidet med etablerte og fremvoksende digitale medier, vil du utforme rike teknologibaserte, multimedia læringsmiljøer, forstå og evaluere bruken av dem i varierte utdanningsmiljøer og undersøke hvordan folk lærer med teknologi. DMDL-studiobasert læreplan for Digital Media Design for Learning er supplert med et utmerket internship-program med vertssteder på alle områder innen pedagogisk teknologi og medier.
I motsetning til programmer som er fokusert på anvendelse av eksisterende teknologier på formell skolegang (for eksempel hvordan du bruker PowerPoint for å supplere forelesninger), vil du utforme fremtidens medier og teknologi for alle slags læringsmiljøer og undersøke hvordan folk lærer med teknologi.
Programfordeler for internasjonale studenter
Hvis du er en internasjonal student, kan det hende du kan jobbe i USA etter endt utdanning i en lengre periode. De fleste studenter som studerer på F-1-visum, vil være kvalifisert for 12 måneders valgfri praktisk opplæring (OPT) off-campus. F-1-studenter i dette studiet kan også være kvalifisert for STEM (Science, Technology, Engineering eller Mathematics) OPT-forlengelse, slik at du kan utvide tiden din i USA til å forfølge graderelatert arbeidserfaring i totalt 36 måneder eller 3 år.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Format: Heltid/deltid
Studiepoeng: 36
Fokusområde
1. Læringsanalyse og LADS -spesialisering (Educational Data Science)
Du lærer hvordan du designer og lager informasjon og beslutningsverktøy for utdanningsinnstillinger som er basert på datavitenskap, maskinlæring og kunstig intelligens.
2. Online Learning Design (OLE)
I denne svært relevante spesialiseringen lærer du om de spesifikke utfordringene og mulighetene for å gjennomføre læring og interaktivitet på avstand. Du vil bygge videre på de siste funnene innen læringsvitenskap for å designe engasjerende onlineopplevelser for K – 12, høyere utdanning og læringsmiljøer for voksne.
3 . Spill for læring (G4L) Konsentrasjon
Du vil lage, bruke og evaluere digitale spill for bruk i læringsmiljøer, både formelle og uformelle.
4. Hvordan lage, bruke og evaluere medier og teknologi for læring på tvers av forskjellige sammenhenger - K – 12 skoler, universiteter, arbeidsplasser, museer, ideelle organisasjoner og internasjonal utvikling.
5. Hvordan kritisk analysere historisk utvikling, teoretiske endringer og brede trender i praksis innen utdanningsteknologi, spesielt med fokus på utfordringer og muligheter som endringer i medie- og teknologilandskap og pedagogiske trender gir.
6. Ferdigheter til å produsere prototyper, støtte designtenkning og instruksjonsprosesser samt produsere medier i tradisjonelle og nye medier.
7. Hvordan bruke prinsipper for design og praksis som holder det største løftet om å berike læringsopplevelser på tvers av læringsmiljøene- fra uformell til formell læring, samt ansikt til ansikt og online læring.
Slik lærer du
Kjernekurs og valgfag
Du vil studere mediedesignprinsipper og teoretiske perspektiver hentet fra de kognitive vitenskapene, læringsvitenskapene, utviklingsmodeller for læring, konstruktivistiske og konstruksjonistiske læringsfilosofier og sosiale læringsteorier. Samtidig forbereder vår prosjektbaserte læreplan deg til å utforme rike teknologibaserte, multimedia læringsmiljøer og å forstå og evaluere bruken av dem i omfattende utdanningsmiljøer.
Programmet utsetter deg for utforming av datamaskinbaserte, multimediasimuleringer og spill for læring, dramatiske og dokumentariske fortellinger, medier som støtter talsmann og fremmer sosial rettferdighet, det pedagogiske potensialet i sosiale medier, pedagogisk datautvinning, læringsanalyse og pedagogiske anvendelser av medier og teknologi for internasjonal utvikling.
Fleksibel studie
Læreplanen gir fleksibilitet i å lage et studieprogram som du og din rådgiver kan skreddersy for å passe til dine faglige mål og interesser. Du kan velge å studere heltid eller deltid
Feltarbeid og praksisplasser
Praktikanter i DMDL-programmet får yrkeserfaring innen utvalgte karriereområder. Studentene har muligheten til å utforske forskjellige muligheter i yrket i hele New York storbyområde. De lærer gjennom veiledet deltakelse i læringsteknologi, instruksjonsdesign og produksjon, produktdesign og utvikling og en lang rekke andre profesjonelle stillinger og praksis.
Avhandling Capstone-prosjekt
Avhandlingen capstone -prosjektet er et kulminerende prosjekt der du vil integrere og anvende det du har lært gjennom tidligere akademisk arbeid, praksisplasser og andre erfaringer og interesser - med fakultetets veiledning. Disse prosjektene kan være "nye" i forhold til arbeidet som er gjort på tidligere kurs; eller de kan være prosjekter startet i et tidligere kurs som blir betydelig utvidet og forbedret for oppgavens kaptein.
Rangeringer
#47 av 300 universiteter over hele verden for utdanning, QS World University Rankings
Programresultat
Gjennom kursarbeid, praksisplasser og avhandlingsprosjektet ditt, vil du være forberedt på å:
- Lag, bruk og evaluer medier og teknologi for læring på tvers av forskjellige kontekster - K – 12 skoler, universiteter, arbeidsplasser, museer, ideelle organisasjoner og internasjonal utvikling.
- Kritisk analysere historisk utvikling, teoretiske skift og brede trender i praksis innen utdanningsteknologi, med fokus spesielt på utfordringer og muligheter som endringer i medie- og teknologilandskap og utdanningsstrender gir.
- Produsere prototyper og medier, og støtte designtenkning og instruksjonsdesign.
- Bruk prinsipper for design og praksis som har det største løftet for å berike læringsopplevelser på tvers av læringsmiljøene-fra uformell til formell læring, samt ansikt til ansikt og online læring.
Karrieremuligheter
Du har ferdigheter og kunnskap for en bredde av karrierer, inkludert:
- Designer eller produsent i pedagogiske programvareselskaper som designer og produserer teknologibasert læring.
- Konsulent til skoler og skoledistrikter på alle nivåer, som faglige teknologikoordinatorer eller spesialistutvikling innen integrering av teknologi i læreplan og undervisning.
- Et fakultetsmedlem eller annen lederrolle i en høyskole/universitet på områder som undervisningsdesign og teknologi, fakultetsundervisning og læringsstøttetjenester, akademisk innovasjon eller online/e-læringskursutvikling.
- Direktør eller instruksjonsdesigner i lærings- og utviklingsavdelingene innen bedriftens innstillinger.
- Interaktiv utstillingsdesigner eller nettstedutvikler for kulturinstitusjoner som billedkunst og barnemuseer, vitenskapssentre og museer og historiske og internasjonale samfunn.
- Designer eller produsent i medieproduksjonsselskap eller organisasjon, designe og produsere pedagogisk programmering, interaktive digitale spill, simuleringer og narrativ fiksjon.
- Produsent eller pedagogisk teknologidirektør i et forlag som i økende grad produserer medier som ledsagere eller erstatning for lærebøker i hvert fag for hvert klassetrinn.
Programfordeler for internasjonale studenter
Hvis du er en internasjonal student, kan du jobbe i USA etter endt utdanning i en lengre periode. De fleste studenter som studerer på F-1-visum, vil være kvalifisert for 12 måneders valgfri praktisk opplæring (OPT) arbeidstillatelse utenfor campus. F-1-studenter i dette programmet kan også være kvalifisert for STEM (Science, Technology, Engineering eller Mathematics) OPT-forlengelse, slik at du kan forlenge tiden din i USA for å forfølge gradrelatert arbeidserfaring i totalt 36 måneder eller 3 år.
Studentuttalelser
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.