MA i kunst, utdanning og samfunnspraksis
NYU Steinhardt School of Culture, Education and Human Development
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
New York, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 1 795 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Undervisning per poeng / studiepoeng i studieåret 2019-20
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Kunst, utdanning og samfunnspraksis
Bli med i vårt samfunn med sosialt engasjerte kunstnere / designere, lærere, kreative aktivister og samfunnsarrangører som jobber sammen for å skape kritiske intervensjoner som inspirerer til dialog og katalyserer sosial endring gjennom kunsten. Dette arbeidet kobler sammen kunst og sosial rettferdighet, forankret i pedagogikk av håp og mulighet. Vårt intime og tverrfaglige program balanserer teori og praksis gjennom klasseromsprosjekter vedtatt i offentlige rom og i samarbeid med lokale organisasjoner. Gjennom kursarbeid utforsker vi historien og den politiske konteksten til sosialt engasjert kunst og populær utdanning, samt kreative strategier for aktivisme og organisering. Capstone-prosjektet gir en mulighet til å designe, implementere og dokumentere et kunstnerisk inngrep i det offentlige rom eller til å samarbeide med en samfunnsorganisasjon i et forsøk på å gjennomføre sosial transformasjon.
Programmet vårt er fleksibelt, og oppmuntrer studenter til å ta kurs med vårt tilknyttede fakultet fra de forskjellige skolene ved New York University og andre relevante kurs undervist av anerkjente NYU-fakultet. Vi utnytter vår unike beliggenhet i Lower East Side og New York City, hjem til kunstnere og aktivist, ved å bringe inn aktivistkunstnere til klasserommene våre for å jobbe med studenter og utforske hvordan kunst kan brukes som et verktøy for å åpne dialog om et samfunns historie , kultur og sosiale behov. Våre kandidater jobber videre som kunstnere, lærere og administratorer i samfunnsbaserte organisasjoner og kulturinstitusjoner, samt K-12 skoler og høyskoler.
Klassene er små og personlig oppmerksomhet blir gitt til hver student gjennom hele programmets varighet, fra første rådgivning til gjennomføring av master's capstone-prosjekt.
Studiet kan fullføres på så lite som 3 semestre eller 12 måneder, som student på heltid. Studiet kan også fullføres som deltidsstudent på to år.
Opptak høsten og våren.
Registrering
Programmet Art, Education and Community Practice betjener personer som er interessert i sosialt engasjert kunst som ønsker å jobbe utenfor eller i samarbeid med tradisjonelle arenaer (museum, gallerier og klasserom). Studentene kommer fra en lang rekke bakgrunner: studiokunst og design, scenekunst, film, kuratorer, samfunnsbaserte organisasjoner, sosial aktivisme og en rekke kunstundervisningssammenhenger (undervise kunstnere).
Kjerneprogrammoduler
Dette er noen av spørsmålene som guider våre praktiske undersøkelser gjennom 3 moduler, som fører til et capstone-prosjekt:
- Hva er sosialt engasjert kunst på 2000-tallet?
- Hva er populær utdanning? Og hvordan er sosialt engasjert kunst en form for populær utdanning?
- Hvordan forstår vi den offentlige sfæren og dens forhold til demokrati?
- Hva er estetikk, politikk og etikk i sosialt engasjert kunst?
- Hvordan vet vi når sosialt engasjert kunst er effektiv, mot det som ender?
Studentene tar ett obligatorisk grunnkurs i hver programmodul og velger deretter valgfag fra hele universitetet hver modul for å tilpasse gradenes fokus og erfaringer.
Modul 1: Contemporary Artistic Practice
Denne modulen tar for seg det ekspanderende feltet innen sosialt engasjert kunst i USA og internasjonalt. Studentene deltar i å undersøke historien og dagens praksis for sosialt engasjert kunst og dens ideer i forhold til den offentlige sfæren og demokratiet. Studentene får mulighet til å lære førstehånds fra sosialt engasjerte kunstnere som jobber i offentlige rom og også i forskjellige samfunn lokalt og globalt.
Modul 2: Pedagogisk teori
Programmet gir en solid forankring innen populær utdanning og sosial rettferdighetsutdanning som er inspirert av Paulo Freire, og ser for seg den aktivistiske kunstnerutdanneren som en som er i stand til å anvende pedagogiske praksiser til forskjellige kunstneriske bestrebelser. Studentene vil vurdere radikal utdanningsteori i offentlige, samfunnsbaserte, uformelle og virtuelle / mediebaserte kontekster, så vel som fra nasjonale og internasjonale perspektiver.
Modul 3: Sosial aktivisme
Å legge over de kunstneriske og pedagogiske modulene er et fokus på sosial aktivisme og samfunnsengasjement. Kursarbeid skal utforske historien, politikken og etikken i å jobbe i lokale, globale og virtuelle sammenhenger. I denne modulen skal studentene lære om metoder, taktikker og strategier for engasjement fra sosiale bevegelser og organisering av samfunnet for å skape kunstneriske intervensjoner i offentlige og samfunnsområder.
valgfag
Studentene velger også valgfag fra hele universitetet for å tilpasse gradenes fokus og opplevelser.
Terminal Integrative (Capstone) prosjekt
Arbeider under veiledning av programdirektøren og en fakultets mentor, og studentene skal designe og implementere et samfunnsbasert prosjekt informert om deres individuelle kunstutøvelse, deres kjerne- og valgfrie kurs, og den kulturelle eller organisatoriske konteksten de skal jobbe i. I samarbeid med NYC-baserte kultur- og utdanningsorganisasjoner, vil studentene bli oppfordret til å bruke forskjellige metodologier som kombinerer intuisjons-, sosiale, konseptuelle og kulturelle måter å kjenne og være på for å utvikle og implementere et kunstprosjekt som gir mulighet for sosial transformasjon.
Galleri
Ideelle studenter
Programmet Art, Education and Community Practice betjener personer som er interessert i sosialt engasjert kunst som ønsker å jobbe utenfor eller i samarbeid med tradisjonelle arenaer (museum, gallerier og klasserom). Studentene kommer fra en lang rekke bakgrunner: studiokunst og design, scenekunst, film, kuratorer, samfunnsbaserte organisasjoner, sosial aktivisme og en rekke kunstundervisningssammenhenger (undervise kunstnere).
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Format: Heltid/deltid
Studiepoeng: 30
Dette er noen av spørsmålene som guider våre praktiske undersøkelser gjennom 3 moduler, som fører til et capstone-prosjekt:
- Hva er sosialt engasjert kunst på 2000-tallet?
- Hva er populær utdanning? Og hvordan er sosialt engasjert kunst en form for populær utdanning?
- Hvordan forstår vi den offentlige sfæren og dens forhold til demokrati?
- Hva er estetikk, politikk og etikk i sosialt engasjert kunst?
- Hvordan vet vi når sosialt engasjert kunst er effektiv, mot det som ender?
Studentene tar ett obligatorisk grunnkurs i hver programmodul og velger deretter valgfag fra hele universitetet hver modul for å tilpasse gradenes fokus og erfaringer.
Modul 1: Samtidskunstnerisk praksis
Modul 2: Utdanningsteori
Modul 3: Sosial aktivisme
Valgfag: Studenter velger også valgfrie emner fra hele universitetet for å tilpasse gradfokus og erfaringer.
Terminal Integrative (Capstone) prosjekt
Arbeider under veiledning av programdirektøren og en fakultets mentor, og studentene skal designe og implementere et samfunnsbasert prosjekt informert om deres individuelle kunstutøvelse, deres kjerne- og valgfrie kurs, og den kulturelle eller organisatoriske konteksten de skal jobbe i. I samarbeid med NYC-baserte kultur- og utdanningsorganisasjoner, vil studentene bli oppfordret til å bruke forskjellige metodologier som kombinerer intuisjons-, sosiale, konseptuelle og kulturelle måter å kjenne og være på for å utvikle og implementere et kunstprosjekt som gir mulighet for sosial transformasjon.
Rangeringer
Rangert som 47 av 300 universiteter over hele verden for utdanning, QS World University Rankings
Programresultat
MA Art, Education, and Community Practice Degree balanserer teori og praksis gjennom klasseromsprosjekter vedtatt i offentlige rom og i partnerskap med lokale organisasjoner.
I kurs som Art and Ideas: What is Social Practice Art? og kritisk pedagogikk, kunstnere og det offentlige rom, vil du utforske historien og den politiske konteksten til sosialt engasjert kunst og populær utdanning, samt kreative strategier for aktivisme og organisering.
Gjennom programmet vil du jobbe med samfunnsorganisasjoner i et forsøk på å gjennomføre sosial transformasjon. Capstone -prosjektet ditt vil gi en mulighet til å designe, implementere og dokumentere et kunstnerisk inngrep på forskjellige steder rundt i byen, inkludert skoler, samfunnsorganisasjoner, museer og gatene.
Karrieremuligheter
Våre nyutdannede jobber videre som kunstnerutdannere og administratorer i museer, samfunnsbaserte organisasjoner, kulturinstitusjoner og ideelle organisasjoner samt K – 12 skoler og høyskoler. Studentene har også gått på avanserte grader - PhD eller EdD ved universiteter i USA og utenlands. Noen går inn i programmet og jobber for organisasjoner, og vår grad tillater dem å gå opp til en høyere profesjonell posisjon i organisasjonen, for eksempel å gå fra å være lærer til å administrere programmet.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
MEd Creative Education
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
MA læring og undervisning i kreative næringer
- Brighton, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
- Bristol, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Mat i kunstutdanning (karakterer PK-8 og karakter 5-12)
- Medford, USA