MA i media, kultur og kommunikasjon
NYU Steinhardt School of Culture, Education and Human Development
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
New York, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 8 semestre
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 1 795 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Undervisning per poeng / studiepoeng i studieåret 2019-20
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Oversikt
Masterprogrammet i medier, kultur og kommunikasjon (MCC) er globalt i synspunkt og tverrfaglig til kjernen. Vår forskning og pensum legger vekt på studiet av globale medier og kultur, digitale medier og nye teknologier, mediehistorie, medieteori, visuell kultur, lydstudier, medieinfrastrukturer, rase og kjønn, medieaktivisme og politisk kommunikasjon.
Med utgangspunkt i den liberale kunst og samfunnsvitenskap, trener MCCs MA-program smidige forskere, i stand til å tenke kritisk fra forskjellige perspektiver om skiftende næringer, teknologier og kulturer. Studentene jobber tett med MCCs store og anerkjente fakultet for mediestudier.
Mens instituttets kurs primært er teoretiske, er MCC-studiet fleksibelt, noe som gjør at flere valgfag fra hele universitetet kan imøtekomme studentenes akademiske og profesjonelle baner. Medievirksomhet ved NYU Stern, medierett ved NYU School of Law, digital design og interaktiv teknologi ved NYU Tandon School of Engineering, kvantitative forskningsmetoder ved NYU Steinhardt, og medieetnografi i NYU Anthropology er bare noen av de mange valgfagene som er gjort tilgjengelig til MCC-studenter. Vi tilbyr også utenlandsstudier i Europa, Asia og Latin-Amerika som undersøker medier i sammenlignende sammenhenger.
Mediestudier i verdens mediehovedstad
MCC ligger i hjertet av Greenwich Village, og drar nytte av New Yorks media og kulturelle fremtreden. Studentene er fordypet i en by som vrimler av kreativitet og innovasjon. Med hyppige gjesteforelesninger og offentlige arrangementer fungerer MCC som et intellektuelt knutepunkt for besøkende forskere, kunstnere, aktivister og medieeksperter.
Fremtidige karriere
Nyutdannede av MCCs mediestudier utvikler karrierer som skarpe analysatorer av det globale medielandskapet. Våre MA-studenter finner seg godt posisjonert for karrierer i skjæringspunktene mellom media, kultur og teknologi - alt fra forskning til kreativ, strategi til politikk. De som studerer doktorgradsstudier melder seg til toppgrad Ph.D. programmer.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Format: Heltid/deltid
Studiepoeng: 36
Påkrevd kurs
Du må ta kjerne-seminaret for media, kultur og kommunikasjon (MCC-GE 2001) ditt første semester. Dette kjerneseminaret tilbys bare i løpet av høstsemesteret og introduserer deg for feltet ved å undersøke teoretiske tilnærminger som er sentrale for medievitenskap.
Du må også ta et 3-4 studiepoeng utpekt forskningskurs.
Studierom
- Global kommunikasjon og medier
- Teknologi og samfunn
- Medieindustri og politikk
- Visuell kultur og lydstudier
- Interaksjon og erfaring
Rangeringer
#10 av 200 universiteter over hele verden for kommunikasjon og media, QS World University Rankings
Programresultat
Å forstå skjæringspunktene mellom medier, kultur og kommunikasjon er kritisk i vår stadig mer sammenkoblede verden. I dette masterprogrammet for kunst vil du undersøke globale og digitale medier og kultur i sammenheng med globalisering - med betydelige muligheter for å studere i utlandet - og forberede deg på en karriere innen områder som media, teknologi, akademia, jus, myndigheter og ideelt arbeid.
Selv om avdelingskandidatene våre først og fremst er teoretiske, er MCC -læreplanen svært fleksibel, slik at mange valgfag fra hele universitetet kan tilpasse seg dine personlige akademiske og profesjonelle baner.
Medievirksomhet ved NYU Stern, medielov ved NYU School of Law, digital design og interaktiv teknologi ved NYU Tandon School of Engineering og media etnografi i NYU Anthropology er bare noen av de mange valgmulighetene som er gjort tilgjengelig for deg. Vi tilbyr også doktorgradsstudier i utlandet i Europa, Asia og Latin -Amerika som undersøker medier i komparative sammenhenger.
Karrieremuligheter
Nyutdannede fra MCCs mediestudier master bygger karrierer som kloke analysatorer av det globale medielandskapet.
MCC Alumni finner seg godt posisjonert for karrierer i skjæringspunktene mellom media, kultur og teknologi-alt fra forskning til kreativitet, strategi til politikk. De som driver med doktorgradsstudier, melder seg på Ph.D. programmer.
Stillingsplassering etter eksamen (<5 år)
- Young & Rubicam Group, Global Communications Associate
- Nickelodeon, Senior Digital Analyst for brukeropplevelse
- Stanford Arts Institute, Grants Administrator og Program Assistant
- FN, spesialist i internasjonale eksterne forbindelser
- VH1/CMT hos MTV Networks, Senior Manager for Digital Consumer Insights
- NBCUniversal, nasjonal salgsplanlegger for Telemundo
- L2 Think Tank, Research Associate
- Vogue, direktør for mote og tilbehør
- Simon & Schuster, Online Marketing Manager
- Direktør, IP Development & Marketing hos Vox Media
- Visepresident i Edelman Mexico
- Leder for spill og XR -forskning ved Nielsen