MA i Publishing Media
Oxford Brookes University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Headington, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 - 24 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 15 200 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* UK-studenter på heltid: £8 900 | Internasjonale/EU-studenter på heltid: £15 200
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
MA i Publishing Media ved Oxford Brookes er respektert over hele verden. Kurset gir deg en bred forståelse av de sentrale problemene forlagsbransjen står overfor i det 21. århundre.
Du vil være i stand til å utforske spesialistområder i dybden gjennom uavhengig studie og en avhandling eller større prosjekt. Og du vil utvikle spesialistferdighetene du trenger for din karriereutvikling.
Våre ansatte har lang erfaring i nasjonale og internasjonale forlagsroller. Mange av dem har skrevet sentrale tekster om publisering. Vi har også en omfattende liste over gjesteforelesere og tilknyttede forelesere som er ledende bransjespesialister.
Oxford er et globalt senter for forlagsbransjen. Så du vil ha uovertruffen tilgang til arbeidserfaring i Oxford, London og andre steder.
Publishing Media er en del av en gruppe kurs som drives av Oxford International Centre for Publishing Studies, som nyter høy internasjonal anseelse i publiseringsverdenen. Du vil dra nytte av våre nære forbindelser med forlagsselskaper i Oxford og London.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Studiemoduler
Obligatoriske moduler
- Redaksjonell ledelse og innholdsutvikling (20 studiepoeng)
Denne modulen utforsker den strategiske rollen til redaktøren i publiseringsprosessen og kunnskapen og ferdighetene som kreves for utvikling av nye prosjekter, enten i trykt eller digital form. - Design og produksjon (20 studiepoeng)
Denne modulen utforsker de digitale aspektene ved design og produksjon i publiseringsprosessen. Den ser nøye på gjeldende arbeidspraksis innen områder som innholdsdesign og typografi, prosjektledelse, evaluering og valg av passende medieplattformer, innkjøp av råvarer og produksjonsprosesser og bruk av eksterne ressurser. - Salg, markedsføring og forbrukerinnsikt (20 studiepoeng)
Denne modulen gir en systematisk undersøkelse av nøkkelbegreper og disipliner innen markedsføring og deres forhold og relevans for publiseringsproduktene. Det inkluderer dekning av markedsføringsmiksen, forbrukeratferd, segmentering, målretting og posisjonering, og elementer av markedsundersøkelser inkludert SEO. - Valgfrie moduler
- Barnepublikasjon (20 studiepoeng)
Denne modulen utforsker utviklingen av markedssektoren og nåværende form og forretningspraksis for publisering for barn og unge voksne. Emner inkluderer bildebøker, samutgaver og oversettbarhet; sektorens koblinger til andre fritidsnæringer, merchandising og gjenbruk av innhold; redigering og sensur; aldersgrense og portvakt; lese- og lesekampanjer; og forfremmelse. - Skjønnlitterær og sakprosa publisering (20 studiepoeng)
Skjønnlitteratur og sakprosa-publisering er evig populære forretningsmodeller innen forlagsverdenen, og globaliseringen og digitaliseringen av forbrukerboklandskapet har bare forbedret en av de mest dynamiske og kreative sektorene i bransjen. Innenfor denne modulen vil du utforske rekkevidden og dybden av fallgruver og muligheter som er iboende for dette stadig skiftende aspektet ved publisering. Du vil få en forståelse av betydningen av vertikaler i forbrukerpublisering og i tillegg til elastisiteten i forfatterrollen. - Akademisk og profesjonell publisering (20 studiepoeng)
Denne modulen gir deg en forståelse av naturen til vitenskapelig kommunikasjon og de aktuelle debattene rundt emner som forskningsfinansiering, åpen tilgang og fagfellevurdering. Konvergensen av bøker og tidsskrifter på dette området og fremveksten av nye publiserings- og forretningsmodeller som passer markedet undersøkes sammen med utviklingen av digitale løsninger. - Multiplattformpublisering (20 studiepoeng)
Denne modulen undersøker former for digital publisering med særlig referanse til epub og apper. Bransjestandarder i markup og eBok-formater er dekket i detalj med et spesielt fokus på forskjeller mellom plattformer og distribusjonsmetoder. Kompetanse vokser gjennom bruk av mer sofistikerte forbedringer av innholdet med multimedia, animasjon og interaktivitet. - Digital publiseringsstrategi (20 studiepoeng)
Denne modulen lar deg engasjere deg i den dynamiske naturen til en raskt utviklende del av forlagsbransjen. Det teknologiske grunnlaget for selve produktene undersøkes og de strategiske årsakene til å utvikle dem vurderes kritisk. Du vil lære om prosessen og ledelsen av digital produktdesign og utvikling. - Selvstendig studie i publisering (20 studiepoeng)
Denne modulen gir deg muligheten til å designe et studium som passer dine egne interesser og bekymringer. Det kan være å studere et område som ikke er spesifikt undervist i løpet av kurset, å gjennomføre en studie basert på din arbeidserfaring, eller en studie som passer med din karriere eller forretningsplaner. Praktiske prosjekter egner seg som en selvstendig studie, men bør ledsages av en analytisk rapport. Du vil organisere og gjennomføre en arbeidsplan satt av deg selv vil bestemme et sett med læringsutbytte og vurderingskriterier i samarbeid med modulleder og en veileder. - Publiseringshistorie og kultur (20 studiepoeng)
Denne modulen undersøker publiseringskulturen og ideologien med tanke på utviklingen gjennom det 20. århundre, og dens moderne praksis. Ulike teorier om trykt kultur og kritikk av forlagets rolle i samfunnet gjennomgås, og det undersøkes ideologiske utfordringer til forlagskulturen. - Internasjonal rettighetsforvaltning (20 studiepoeng)
Denne modulen introduserer administrasjon av rettigheter i den raskt bevegelige verdenen av global publisering. I tillegg til å se på oppkjøpet av rettigheter fra forfatteren, og de ulike rettighetene som er inngått, dekker modulen rettighetsfunksjonen i forlaget og dets ansvar for lisensiering av en rekke produkter. - Interaktive medier (20 studiepoeng)
- Historiefortellingens håndverk (20 studiepoeng)
Å lage og fortelle en historie er sentralt i alle former for publisering, og er stadig viktigere i alle bransjer over hele verden. Denne modulen vil bygge på kunnskap fra Semester Ones obligatoriske moduler for å undersøke og praktisere teknikkene som er involvert i å skrive og forme fortellinger på tvers av alle former for skjønnlitteratur og sakprosa, samt for reklame- og merkeformål. Gjennom en rekke underviste presentasjoner, workshops og gjesteforelesninger vil du lære å identifisere og implementere metoder som optimerer potensialet til fortellinger på tvers av en rekke sjangere og plattformer, og for flere formål. - Merkepublisering (20 studiepoeng)
Denne modulen gir en omfattende innsikt i og forståelse av den internasjonale magasinindustrien og dens plass som både trykt og elektronisk produkt. Den dekker en rekke moderne problemstillinger og forretningsmodeller, utforsker jobbrollene som er involvert i produksjon av magasiner og tar opp spørsmål om redaksjonelt innhold, markedsføring, merkevarebygging, teknologi, jus og design.
Arbeidsplassering (sandwichmodus)
- Utplassering
Sandwich-modusen gjør at kurset kan tas over to år, mens det andre året utgjør en praksisplass. Studenter som studerer denne modusen må fullføre 180 studiepoeng inkludert de obligatoriske modulene før de kan gå videre til praksismodulen.
Det er ingen garanti for utplassering for studenter som studerer i sandwich-modus. Å sikre en plassering er studentens ansvar, og gjennom hele kurset vil du bli støttet med søknadene dine, inkludert CVer, følgebrev, intervjuforberedelse og nettverksforbindelser.
Siste prosjekt
- Avhandling eller hovedprosjekt
Avhandlingen eller hovedprosjektet er den definerende og essensielle komponenten for tildelingen av MA-graden. Det er en større dybdeundersøkelse av et emne, tema eller problemstillinger som er viktige for studiet av publisering gjennom forskning og utvidet skriftlig arbeid (15 000 ord eller tilsvarende for store prosjekter).
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Våre programmer i publisering gir deg ferdighetene, kunnskapen og like viktig tilgang til nettverk som kickstarter din karriere innen publisering eller forbedrer din nåværende posisjon.
Nyutdannede som har fullført publiseringskurs ved Oxford Brookes har vært eksepsjonelt lykkes med å få jobb like etter endt utdanning og har en sterk oversikt over karriereprogresjon fordi kursene våre har høy internasjonal anseelse. Våre fleksible arbeidserfaringsmuligheter med lokale, regionale, nasjonale og internasjonale publiseringsbedrifter gir deg den essensielle oppdaterte praktiske kunnskapen som vil forbedre ansettelsesutsiktene dine ved å fullføre programmet.
I tillegg har lærerstaben vår lang erfaring i nasjonale og internasjonale forlagsroller og et bredt spekter av kontakter som står til din disposisjon for dine individuelle interesser i denne mangfoldige bransjen.
Mens du studerer hos oss, vil du utvikle et bredt spekter av publisering og generell ledelse, inkludert avanserte IT-ferdigheter. Nyutdannede som har fullført publiseringskursene våre har vært eksepsjonelt vellykkede med å skaffe ansettelse i følgende roller:
- handel
- barnejournaler
- ELT og skolepublisering
- rettighetsforvaltning
- digital produksjon.
Våre alumner har sterke rekorder for karriereprogresjon.
Våre kandidater har etablert et misunnelsesverdig rykte i forlagsbransjen, og de er ekstremt vellykkede med å skaffe gode jobber raskt. Bevis fra våre alumner tyder på at de kan komme inn i bransjen på et høyere nivå enn det ellers ville vært mulig.
Våre internasjonale alumni jobber innen:
- forlagsselskaper i New York
- rettighetsforvaltning i Toronto
- produksjon i India
- digitale virksomheter i Kenya
- en rekke roller i europeiske forlag.
I tillegg jobber europeiske og britiske studenter i;
- Oxford og Cambridge University Press
- Taylor og Francis
- Simon og Schuster
- Sage
- Pingvin
- Elsevier
- Berør Trykk
- Løve Hudson
- Barefoot bøker.