MSc i bilteknikk med elektriske kjøretøy
Oxford Brookes University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Wheatley, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 - 24 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 16 600 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* UK-studenter på heltid: £8 900 | Internasjonale/EU-studenter på heltid: £16 600
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Vår MSc Automotive Engineering med elektriske kjøretøy forbereder deg på en karriere i bilindustrien og den komplekse og raske utviklingen som finner sted.
Du vil bli undervist i et spesialdesignet ingeniørbygg, av ansatte med eksepsjonell kunnskap og ekspertise på sine felt. Våre besøkende foredragsholdere fra næringslivet gir profesjonelle perspektiver, og forbereder deg på en spennende karriere.
Vår beliggenhet er i hjertet av en av Europas største konsentrasjoner av høyteknologiske bedrifter og den britiske motorsportdalen. Dette gir muligheter til å samarbeide med bilindustrien og dens leverandørkjede. Og holder deg oppdatert med utviklingen innen:
- bilteknologier
- produksjonsmetoder
- prosesser
- ledelsesteknikker.
Du kan bli involvert med vårt prisbelønte Oxford Brookes Racing (OBR)-team. Med studenter fra hele avdelingen designet, bygget og kjørte teamet en ettseters Formula Student-bil.
Du bør ha en CEng-akkreditert BIng/BSc (Hons) førstegradsgrad for å oppfylle kravene til full CEng-registrering.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Kurset er bygget opp rundt tre perioder:
- Semester 1 går fra september til desember
- Semester 2 fra januar til mai
- sommerperioden som fullfører året til slutten av september.
For å kvalifisere til en mastergrad må du bestå 180 modulpoeng, inkludert avhandlingen.
Studiemoduler
Obligatoriske moduler
- Støy, vibrasjoner og hardhet (NVH) (20 studiepoeng)
Denne modulen ser på analyse, kvantifisering, karakterisering og diagnose av støy, vibrasjoner og hardhet til bilkomponenter og -montasjer. - Advanced Powertrain Engineering (20 studiepoeng)
Denne modulen gir en forståelse av områder som krav til drivlinjesystem, energiflyt i drivlinjen, motor- og drivlinjemodelleringskonsepter for å evaluere ytelsen til drivlinjesystemer. - Engineering Business Management (20 studiepoeng)
Denne modulen gir deg en forståelse av ledelsesferdighetene og kunnskapene som er viktige i ingeniørindustrien. - Avansert kjøretøydynamikk (20 studiepoeng)
Denne modulen vil gi deg en grundig forståelse av relevante teoretiske og praktiske hensyn knyttet til optimalisering av kjøretøyytelse. Du vil lære å bruke avanserte kjøretøydynamiske analyseteknikker som derivatmetoden og lære hvordan du optimaliserer fjæringen på vår fire-stolperrigg. - Elektriske kjøretøy (20 studiepoeng)
Denne modulen utvikler en omfattende forståelse av elektriske kjøretøy med fokus på avansert fremdriftsteknologi for kjøretøy. Modulen dekker analyse, modellering, simulering og kontroll av ulike elektriske kjøretøyarkitekturer med fokus på drivverket og tilhørende elektronikk. - Crash Impact Modeling (20 studiepoeng)
Denne modulen vil gi deg en forståelse av materiell, komponent og strukturell oppførsel når den utsettes for hendelser med middels til stor innvirkning. Dette inkluderer design, testing og modellering av motorsport og biler med hensyn til kollisjonssikkerhet.
Siste prosjekt
- Avhandling (60 studiepoeng)
Dette er et individuelt prosjekt om et emne fra bilteknikk, og tilbyr en mulighet til å utvikle et høyt nivå av ekspertise innen et bestemt område innen bilteknikk, inkludert bruk av industristandard programvare og/eller eksperimentelt arbeid, modulen vil også gi deg med forskningskompetanse, planleggingsteknikker, prosjektledelse. Mens et bredt spekter av industrisponsede prosjekter er tilgjengelige (f.eks. MAN (Tyskland), VUHL (Mexico), McLaren (Storbritannia), AVL (Østerrike), Arctic Truck (Island) osv.), kan studentene også gjennomføre sine egne prosjekter i Storbritannia og i utlandet, for å jobbe i nært samarbeid med en forsknings- eller kommersiell organisasjon.
Læring og undervisning
Du vil bli undervist av ansatte fra avdeling for maskinteknikk og matematiske vitenskaper. Du vil motta ytterligere innspill fra besøkende foredragsholdere fra næringslivet.
evaluering
Detaljer om vurderingsmetodene som brukes for dette kurset vil bli inkludert her snart.
Undersøkelser
Hovedvekten i forskningsgruppene våre er å produsere forskning av høy kvalitet for den virkelige verden. Personalet har nære bånd med næringen gjennom forskningsprosjekter og konsulentvirksomhet.
Vår ingeniørforskning er organisert i tre tverrgående, tverrfaglige temaer. Forskning på dette området støttes av de britiske forskningsrådene og EU-kommisjonen, industri og veldedige stiftelser.
- Bærekraftig ingeniørvitenskap og innovasjon
- Kjøretøy med lavt karbon
- Simulering, modellering og systemintegrasjon.
Resultatene fra den siste REF (2014)-øvelsen viste at 96 % av forskningen ved instituttet er internasjonalt anerkjent, og 57 % ble vurdert til å være av verdensledende kvalitet eller internasjonalt utmerket, mot 45 % i 2008. Nærmere bestemt: 50 % av konsekvensstudiene som ble returnert ble vurdert til å være internasjonalt fremragende, og 72 % av forskningsresultatene ble vurdert til å være internasjonalt fremragende eller verdensledende.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Våre nyutdannede nyter de aller beste ansettelsesmulighetene, med hundrevis av ingeniørstudenter som har gått videre til vellykkede karrierer i sin valgte bransje.
Mange av studentene våre jobber videre med ledende bil- eller motorsportbedrifter i Storbritannia og over hele verden. Studentene er i stand til å gjøre full bruk av universitetets karrierestøttesystem.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
MSc Economics and Business - Spesialisering i by-, havne- og transportøkonomi
- Rotterdam, Nederland
MSc i International Air Transport System Engineering og Design
- Toulouse, Frankrike
MSc i Avansert Motorsport Engineering
- Cranfield, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland