MSc i International Events Management
Oxford Brookes University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Headington, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 16 200 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* UK-studenter på heltid: £10 400 | Internasjonale/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
På vår MSc International Events Management vil du få arbeidserfaring og samhandle med praktikere og akademikere.
Du vil bygge et sterkt grunnlag i arrangementsledelse og anvende teori i praksis ved å engasjere deg i praktisk arrangementsledelse. Live case-studier og ekte hendelsesdesign og levering lar deg oppleve en innovativ og kreativ tilnærming til læringen din.
Du vil få et vell av kunnskap inkludert:
- arrangementsdesign
- planlegger
- leveranse
- arbeider med sentrale interessenter
- kjerneprinsippene for eventmarkedsføring, inkludert digital markedsføring og markedsanalyse
- økonomi og regnskap for virksomhet
- lederskap i internasjonal sammenheng
- beslutningstaking ferdigheter for å utarbeide markedsføringsplaner og kommunikasjon.
Du kan utvikle potensialet ditt til å bli en leder i bransjen ved å samarbeide med våre forskere for å utforske nyere forskning og utfordringene innen sektoren.
Hvis du velger sandwich-modus, kan du søke om et års betalt arbeidserfaring med veiledning i en markedsføringsrolle for arrangementer.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Du vil studere ni obligatoriske moduler, inkludert en modul som bidrar til å utvikle dine faglige og akademiske ferdigheter. Du vil velge å ta en avhandling eller et klientprosjekt.
Kurset går over to år med praksis og ett år uten.
Studiemoduler
Obligatoriske moduler
- Samtidsproblemer innen arrangementsadministrasjon}
Denne modulen gir deg konteksten for feltet internasjonale arrangementer, og hjelper deg å forstå bredden og kompleksiteten til arrangementsbransjen og utvalget av interessenter som er involvert i internasjonal arrangementsledelse. Du vil kritisk analysere en rekke moderne problemstillinger involvert i å administrere hendelser på den internasjonale scenen i flere settinger, skalaer, sektorer og samfunn. Nøkkelbegreper som å evaluere virkningene av hendelser; deres bærekraftige drift og ledelse og nøkkelspørsmål rundt finansiering, sponsing, menneskelige ressurser og markedsføring av arrangementer utforskes dypere gjennom linsene til samtidsforskning og debatter. - Prinsipper for internasjonal eventmarkedsføring
Denne modulen introduserer deg til nøkkelprinsippene, konseptene og verktøyene for markedsføring i sammenheng med den internasjonale arrangementssektoren. Kritisk evaluering av makro- og mikromiljøene og de påfølgende virkningene på eventmarkedsføring utforskes sammen med virkningen av moderne problemstillinger som bærekraft på beslutninger om eventmarkedsføring. Studentene undersøker mangfoldet av begivenhetsinteressenter og bruker markedsføringsteknikker for å kritisk analysere effekten av disse gruppene på strategiske markedsføringsbeslutninger, til slutt blir studentene i stand til å undersøke og utvikle en strategisk begivenhetsmarkedsplan. - Utvikle det bærekraftige arrangementet
Denne modulen er basert på globale industristandarder for arrangementshåndtering. Innenfor konteksten av design og planlegging for en reell begivenhet, som finner sted og evalueres i semester to, introduserer denne modulen prinsippene for bærekraftig prosjektledelse og utvikle ferdigheter i kreativitet, arbeid med klienten, utforming av planlegging, implementering og evaluering av prosjekter mot en trippel bunnlinje – miljømessig, sosialt og økonomisk. Du vil lære hvordan du bruker prosjekt- og økonomi- og resultatstyringsverktøy, hvordan du identifiserer, administrerer og reduserer risiko og hvordan du håndterer endringens innvirkning på prosjektet og administrerer ytelsen. - Leverer det bærekraftige arrangementet
Denne modulen forbereder deg til live-arrangementer. Du vil bygge på planleggingen din for å utvikle den bærekraftige begivenheten og bringe nøkkelprinsipper og konsepter for internasjonal begivenhetsledelse til levering av en virkelig begivenhet. Det er fokus på å utvikle en forståelse av koblingene mellom strategi, beslutninger og resultater av et arrangement og dets interessenter – interne og eksterne. Modulen er delt inn i tre distinkte faser – teoretisk underbyggelse, deltakelse i praktisk arrangementslevering og refleksjon og evaluering av både arrangementet og individuell læring. Aktiviteter etter arrangementet som innsamling av tilbakemeldinger, evaluering og vurdering av arv ble også undersøkt med studenter som evaluerte sitt eget arrangement. - Faglig og akademisk utvikling
Denne faglige og akademiske ferdighetsutviklingsmodulen hjelper deg til å bli en livslang elev og forbedrer din ansettelsesevne. Starter med et fokus på hvordan du oppnår ditt beste faglig, og utvikler deretter dine ferdigheter for sysselsetting og karriereplanlegging. Du vil jobbe gjennom en selvutviklingsplan, og ta ledelsen i din egen læring og utvikling. Du vil bli coachet i å identifisere, engasjere deg og reflektere over hvordan du kan tjene på utviklingsaktiviteter internt og eksternt. - Forskningsmetoder for arrangementer og markedsføring
Denne modulen gir deg ferdighetene som gjør at du kan utføre markedsundersøkelser uavhengig. Studenter på MSc-programmene forventes å gjennomføre effektiv forskning ved å trekke på en rekke sekundære og primære datakilder i forberedelsen av kurs. Du vil bli utsatt for en rekke metodiske problemstillinger, datainnsamlingsteknikker og studieferdigheter. I tillegg er denne modulen rettet mot forberedelse og vellykket gjennomføring av høykvalitets, streng og systematisk forskning for næringsliv og ledelse. - Økonomi og regnskap for bedrifter
Denne modulen tar sikte på å utvikle en grunnleggende forståelse og kritisk vurdering av bedriftens finansiell informasjon fra brukerens perspektiv. Dette vil inkludere både finansiell og ledelsesregnskapsinformasjon som dekker tre områder: grunnleggende terminologi: formål, brukere, regler og forskrifter for forretningsenheter; finansiell regnskap: nøkkelregnskap publisert regnskap og analyse og tolkning gjennom forholdstall; ledelsesregnskap: kostnadsberegning, budsjettering og prognoser, budsjettstyring og prissetting. - Ledelse og ledelse: Internasjonalt perspektiv
Dette vil utvikle dine internasjonale ledelses- og lederevner, og introdusere deg til sentrale ledelsesspørsmål som er illustrert av case-studier. Det vil forbedre din tverrkulturelle bevissthet og øke effektiviteten din når du jobber med en internasjonal organisasjon. - Markedsføringsstrategi for digitale og sosiale medier
Digitale teknologier har transformert markedsføring, de tilbyr nye kilder til kundeinnsikt, de har dramatisk endret kundeadferd, muliggjort nye forretningsmodeller og påvirket hvordan organisasjoner samhandler med sine kunder og nøkkelinteressenter. Denne modulen tar sikte på å ta et strategisk perspektiv på det digitale og sosiale mediemiljøet. Den fokuserer på samspillet mellom forbrukere, bedrifter og andre organisasjoner og hvordan digital tenking kan bidra til effektiv markedsføring. Nettbaserte medier, mobile plattformer, sosiale medier og digitale verktøy blir gjennomgått, praktisert og kritisk evaluert for å identifisere vellykket ytelse og for å lage moderne digitale markedsføringsstrategier.
Avsluttende prosjekt - velg en av
- Avhandling
Denne modulen gir deg muligheten til å utforske og utvikle kompetanse innen et interesseområde. Du oppfordres til å velge emner som er verdifulle i dine fremtidige karrierer. Dette er en selvstyrt aktivitet, som driver ditt eget forskningsprosjekt mens du blir veiledet og veiledet av en veileder, basert på forslaget utviklet i modulen Forskningsmetoder i markedsføring. - Kundeprosjekt
Du har mulighet til å knytte teori til praksis ved å analysere en reell organisatorisk problemstilling. Etter å ha identifisert et prosjekt (med godkjenning fra både klientselskapet og modullederen) undersøker du et bestemt problem, et som kan støttes gjennom relevant litteratur og ved å utføre primærforskning med klienten. Denne modulen er ikke et praksisopphold, men kan tas i forbindelse med et praksisopphold du har identifisert og deltar i. Det aktuelle 'problemet' kan være et nåværende ledelsesproblem for klientorganisasjonen eller knyttet til fremtidige strategiske valg. Kundeprosjektet gir deg en betydelig erfaring med læring og personlig utvikling.
Utplassering
- Hendelsespraksis (sandwichmodus)
Denne modulen er en flott mulighet til å få ett års veiledet betalt arbeidserfaring i Storbritannia eller internasjonalt i en hendelseslederrolle. Du vil undersøke en markedsføringsutfordring i en kommersiell eller ideell organisasjon. Gjennom denne modulen bruker du de praktiske konseptene du lærer i kurset. Når du jobber for organisasjonen, vil du være ansvarlig for å administrere en stor del av din egen læring, inkludert å spore og registrere fremgangen din.
Vi gir mye støtte for å hjelpe deg med å finne betalt arbeidserfaring og få forbindelser med ulike organisasjoner. Vårt plasseringsteam (WAVES) har en database som registrerer arbeidsplasseringsmuligheter, og de kjører en rekke utplasseringsmesser hvor du kan møte potensielle arbeidsgivere. Å sikre seg en praksisplass er ditt ansvar og krever mye innsats, men dette gir deg verdifull erfaring. Du må dekke dine egne leve- og reisekostnader gjennom hele denne perioden.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Våre kandidater er ansatt i roller over hele verden, inkludert jobber i:
- media
- digital
- merkevare- og kommunikasjonsbyråer
Og interne markedsførings- og eventledelsesstillinger innen områder så forskjellige som:
- raske forbruksvarer
- detaljhandel
- gjestfrihet
- reise
- publisering
- produksjon
- konferanser og utstillinger.
Nåværende arbeidsgivere inkluderer:
- Johnson & Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC.
Samt en rekke små og mellomstore 'digitale' byråer.
Vi har sterke relasjoner med selskaper i en rekke bransjer. Disse relasjonene informerer programmets design og levering og gir muligheter for plasseringer og ansettelse.