MSc i økonomi og forretningsadministrasjon - markedsføring, sosiale medier og digitalisering
University of Southern Denmark
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Odense, Danmark
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* gratis for studenter fra de nordiske landene eller fra EU/EØS -landene og Sveits; 4250 EUR per semester for studenter med ikke-EU/EØS-statsborgerskap eller ikke-sveitsisk statsborgerskap
Introduksjon
Organisasjoner og næringer i fremtiden krever enormt ledere som forstår hvordan sosiale medier og digitalisering kan brukes som et strategisk instrument for å øke fast verdi for å sikre konkurransefortrinn. Dette programmet gir deg nøyaktig den etterspurte kunnskapen som gjør at du kan bli en så ledende leder i organisasjoner og gir dermed gode jobbmuligheter.
Vil du skape fremtidig markedsføring av merker i forskjellige bransjer? Dette programmet som tilbys på Campus Esbjerg gir deg de etterspurte kompetansene som gjør at du kan bli en så ledende markedssjef med fokus på sosiale medier og digitalisering.
MSc i økonomi og forretningsadministrasjonsprofil i markedsføring, sosiale medier og digitalisering tilbyr blant annet kurs i sosiale medienettverk og markedskommunikasjon, digital virksomhet og markedsføring, forbrukeratferd, prosjektledelse og konkurransestrategi. I tillegg får du metodiske ferdigheter i kvalitativ så vel som i kvantitativ forskning, og du kan velge mellom flere valgfag som tilbys spesielt for dette programmet, for eksempel merkevareledelse og markedsføringsstrategi, samt valgfag fra andre masterstudier som tilbys på Campus Esbjerg.
Kombinasjonen av kurs i avansert ledelse og markedsføring, sosiale medier og digitalisering kvalifiserer deg til å styre utviklingen av kompetanser og kontinuerlig læring som er nødvendige overlevelseskunnskaper for merker og organisasjoner i et forsterket konkurransemiljø.
Gjennom en kombinasjon av prosjektarbeid, gruppearbeid og forelesninger vil du forstå hvordan du håndterer de ulike aspektene ved markedsføring, sosiale medier og digitalisering i organisasjoner. Programmet fokuserer på å utvikle intensive kunnskapskunnskaper, dvs. evnen til å utføre detaljerte og omfattende analyser og utlede ledelsesmessige verdifulle løsninger.
Profilen løper om åtte kvartaler over to år. Hvert kvartal inneholder to kurs. Du vil ha opptil 8 forelesninger per uke. Antall studenter på emnene muliggjør intensiv interaksjon med professoren, som holder foredrag, samt diskusjoner blant studentene. Dette forstørrer størrelsen på det aktive forretningsordforrådet som du senere kan bruke til å diskutere spørsmål knyttet til disse feltene som en del av jobben din.
Kursene på profilen blir undervist på engelsk. Du kan imidlertid ta eksamener inkludert masteroppgaven din på dansk, forutsatt at læreren er dansktalende.
Læreplan
Programstruktur
Master of Science in Economics and Business Administration krever to års fulltidsstudium, hvert år bestående av fire kvartaler. Profilen i Markedsføring, sosiale medier og digitalisering består av 60 stp obligatoriske emner à 7,5 stp, 30 stp som er valgfag, og et oppgavearbeid tilsvarende 30 stp.
De 8 obligatoriske kursene tilbys i de fire første kvartalene. Valgfagene er vanligvis plassert i femte og sjette kvartal. Valgfag kan tas på Campus Esbjerg eller i utlandet eller ta form som et internship. Oppgaven skal skrives i løpet av syvende og åttende kvartal.
Valgfag – for eksempel
- Merkevareledelse
- Markeds strategi
- Samfunnsansvar
- Underholdningsmarkeder og næringsliv
- Risikostyring
- Grønn virksomhet
- Praksis
Programresultat
Læringsutbytte
Alle MSc-profiler i økonomi og forretningsadministrasjon ved University of Southern Denmark deler de samme generelle kompetansene. Hver profil har et fokusområde der kandidaten skal få spesifikk kunnskap, ferdigheter og kompetanse. Nedenfor kan du lese om den generelle kompetansen og det spesifikke satsingsområdet for profilen innen markedsføring, sosiale medier og digitalisering som tilbys ved Campus Esbjerg.
Generell kompetanse for siviløkonom
Kunnskap og forståelse
Masterprogrammet Økonomi og Bedriftsøkonomi tilfører kunnskap som innenfor profilens satsingsområde er basert på den høyeste internasjonale forskningen innenfor et fagfelt. Den nyutdannede er i stand til å forstå og på vitenskapelig grunnlag reflektere over kunnskapen om faget/studieretningene og kunne identifisere vitenskapelige problemstillinger av relevans.
ferdigheter
Kandidaten kan på en kvalifisert måte velge ut og anvende vitenskapelige metoder og teorier for innsamling og analyse av kvantitative og kvalitative data for beskrivelse og kompleks analyse av interne og eksterne forhold i bedriften samt teoretiske problemstillinger knyttet til disse områdene.
Den nyutdannede kan sette opp nye analysemodeller og løsninger for problemer basert på de utførte analysene. Den nyutdannede kan formidle sin kunnskap og diskutere faglige og vitenskapelige problemstillinger med kolleger, ledelse og samfunnet rundt.
Kompetanser
En siviløkonom kan innenfor profilens område håndtere arbeids- og utviklingssituasjoner som er komplekse, uforutsigbare og krever nye modeller for løsninger. Den nyutdannede kan selvstendig initiere og gjennomføre faglig og tverrfaglig samarbeid og ta faglig ansvar.
Den nyutdannede kan selvstendig ta ansvar for egen faglig utvikling og spesialisering.
En MSc i økonomi og forretningsadministrasjon lar kandidater jobbe med å løse spesialistoppgaver innenfor funksjonsområdene til organisasjoner med offentlig og privat sektor.
Spesifikk kompetanse for profilen innen markedsføring, sosiale medier og digitalisering
Fokusområdet for profilen er hvordan bedrifter kan forbedre sine markedsprestasjoner ved å analysere og digitalisere sin virksomhet og markedsføring av sin organisasjon og eksisterende produkter med spesiell vekt på sosiale medier som en viktig kommunikasjonskanal. Nyutdannede med denne profilen har derfor spesialisert kunnskap innen følgende emner: sosiale medier nettverk og markedskommunikasjon, forbrukeratferd og digitalisering av virksomhet og markedsføring, og strategi og konkurranse. Videre har kandidaten kunnskap om og ferdigheter i å bruke metoder for å støtte forbedring av markedsytelse og utvikling av markedsmuligheter: samfunnsvitenskapelige forskningsmetodikk og kvalitative metoder, prosjektledelse, strategi og konkurranse, og kvantitative markedsundersøkelsesmetoder. Endelig har masteren fått kompetanse i å definere og etablere egen læring gjennom selvstendig arbeid med seminarprosjekter og masteroppgaven.
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Siviløkonomer i økonomi og forretningsadministrasjon jobber innenfor praktisk talt alle administrative områder i organisasjoner som for eksempel markedsføring og salgsledelse, personalledelse, prosjektledelse eller innovasjonsledelse. MSc fra University of Southern Denmark er generelt i stand til å finne relevante, attraktive og godt betalte jobber etter at de er ferdige.
Det er selvsagt en sammenheng mellom jobben som nyutdannede får og kursene de har tatt på den profilen de har studert. Mange av MScene er ansatt i spesialistfunksjoner mens andre, spesielt ettersom de får erfaring, tar på seg jobber som ikke bare inkluderer ledelse, men også lederskap.
Eksempler på stillingsbetegnelser innenfor det spesifikke feltet markedsføring, sosiale medier og digitalisering er:
- Spesialist og/eller koordinator for sosiale medier
- Brand community manager
- Digital strateg
- Merkevaresjef
- Markedsundersøker
Eksempler på stillingsprofiler generelt er:
- Markedskoordinator
- Prosjektleder
- Personlig assistent for administrerende direktør
- Ledelseskonsulent
- Område salgssjef
- Entreprenør/forretningsutvikler
- Produktutvikler
- Universitetsforsker/professor