MSc i markedsføring
University of Strathclyde Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Glasgow, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 15 400
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Når du studerer en MSc Marketing ved Strathclyde Business School, vil du lære ved en banebrytende internasjonalt kjent akademisk organisasjon som utvikler morgendagens forretningssinn.
En prisvinnende institusjon, vi ble tildelt Times Higher Education UK Business School of the Year 2016 og også anerkjent som Scottish University of the Year 2020 av The Sunday Times Good University Guide.
- egnet for ikke-business kandidater som ønsker å forfølge en karriere på dette området
- utvikle forståelse for markedsføring i forhold til enkeltpersoner og organisasjoner
- gjennomføre et bransjemarkedsføringsprosjekt
- reflekterer den dynamiske og teknologisk nyskapende karakteren til moderne markedsføring, som spenner over privat, offentlig og tredje sektor
Med vårt Masters of Marketing-program vil du få en god kunnskap om prinsippene for markedsføring og utvikle en forståelse av forbrukeratferd i forhold til enkeltpersoner og organisasjoner. Vi vil sikre at du får de nødvendige tekniske og personlige ferdighetene for din fremtidige karriere.
Opptak
Læreplan
Hva du skal studere
Du vil studere syv obligatoriske klasser og velge fire valgfrie klasser fra en bred liste, som gjenspeiler det nåværende mangfoldet i moderne markedsføringspraksis.
Den underviste komponenten vil bli dekket i semester 1 og 2. Begge semestre varer i 12 uker. På MSc-nivå gjennomføres avhandlingen i sommerhalvåret.
Ledelse og teambygging
Gjennom hele programmet vil du ha muligheter for gruppearbeid med dine medstudenter. Dette lar deg nettverke med kollegene dine og utvikle nøkkelledelse, teambygging og lederegenskaper.
Arbeidsevne og karriereutvikling
Kurset har en dedikert karrierespesialist for gruppeøkter, ansettelsesseminarer, individuelle intervjuer og CV-samling og fortsetter å støtte nyutdannede i et år etter endt utdanning.
Kursinnhold
Semester 1
Kjerneklasser
- Strategisk Markedsføring
- Forbrukeradferd
- Internasjonal Markedsundersøkelse
- Merkevareledelse og -strategi
Semester 2
Kjerneklasser
- Markedsføringsarbeid: Konsernkonsulentprosjekt
- Avhandlingsferdigheter
Valgfag
Velg fire. Listen varierer fra år til år. Listen nedenfor over valgfag er for studenter som starter i september. Valget er sannsynligvis mer begrenset for studenter som starter i januar.
- Destinasjonsmarkedsføringsledelse
- Forvalte reiselivsressurser
- International Services Marketing
- Moderne forbrukere
- Kundebehandling 2 – Digital markedsføring
- Eksportmarkedsføring
- Integrert markedsføringskommunikasjon
- Markedsføring av internasjonal kultur og kulturarv
- Sportsmarkedsføring i en global kontekst
- Retail Management Management
Høstsemester
Dissertation
Et godt prestasjonsnivå på tvers av begge semestre og et tilfredsstillende forskningsforslag er nødvendig for at studentene skal komme videre til avhandlingsstadiet av MSc. Avhandlingen er din mulighet til å studere, i dybden, et spesifikt markedsføringsproblem i et område av personlig interesse.
Avhandlinger involverer vanligvis skrivebordsforskning og litteraturgjennomganger, deretter casestudier av enkeltbedrifter eller småskala primærforskning. Dette gir rom for originalitet i tanke, forskningsfeltarbeid og analyse og presentasjon av resultater.
Læring og undervisning
Undervisningsmetoder inkluderer case-studier, simuleringer, seminarer, presentasjoner, teamarbeid, problemløsningsøvelser og "praktiske" virkelige forretningsprosjekter.
Disse metodene er designet for å lette integreringen av de teoretiske og praktiske aspektene ved programmet og oppmuntre til samhandling mellom studenter. Alle klasser krever et høyt nivå av eleven.
En omfattende støttepakke er gitt for å forbedre læringen din og for å sikre maksimalt utbytte under studieperioden. Dette inkluderer:
- en pakke med viktige tekster for alle kjerneklasser
- ansettbarhetsseminarer og karriereveiledning
- Tilgang til relevante databaser
- et rådgivende utvalg for studenter/ansatte som gir en effektiv mekanisme for tilbakemeldinger fra studenter gjennom året
Hvert år ber vi våre studenter om å vurdere verdien av både kvaliteten på undervisningen og den tilhørende støttepakken for å sikre at vi holder de høyeste standardene.
metoder
Lærings- og undervisningsformer vil variere mellom emnene. Disse vil inkludere:
- online oppdateringer
- klassediskusjoner
- rollespilløvelser
- casestudier
- rettet leseoppgaver
- gjesteforelesninger
- studentledede presentasjoner
- DVD/podcast presentasjoner
- Databasert/erfaringsbasert læring
- Selvmotivert lesing og forskning
evaluering
Vurdering for kjerneklasser består av en kombinasjon av eksamen på 60 % og oppgaver på 40 %. Valgfag har ingen eksamen og vurderes på en rekke måter ved å bruke essay-/rapportbaserte oppgaver verdt 100%.
Gjestelærere
Foredragsholdere i verdensklasse fra store internasjonale organisasjoner holder foredrag om programmene våre som gjenspeiler det høye kaliberet av industrisamarbeid ved avdelingen.
Karrieremuligheter
Vår mastergrad i markedsføring er anerkjent globalt for sin fortreffelighet og nyutdannede utvikler karrierer innen markedsføring og relatert sysselsetting over hele verden. Noen nyutdannede velger å fortsette å studere for en doktorgrad.
Stillingstitler og arbeidsgivere
Et lite utvalg av stillingsbetegnelser og arbeidsgivere er representert i de følgende eksemplene*.
Jobbtitler inkluderer:
- Kategori Marketing Executive
- Integrert markedsansvarlig
- sjef
- Driftsleder
- UK salgsplanlegger
Arbeidsgivere inkluderer:
- IRONMAN Østerrike
- Microsoft
- Ripple
*Basert på resultatene av National Destinations of Leavers from Higher Education Survey.
Rangeringer
3. plass i Storbritannia for markedsføring
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Skotske doktorgradsstudenter
Skotske doktorgradsstudenter kan kanskje søke om støtte fra Student Awards Agency Scotland (SAAS). Støtten er i form av et studieavgiftslån og for kvalifiserte studenter et levekostnadslån.
Studenter som kommer fra England
Studenter som er ordinært bosatt i England kan søke om postgraduate støtte fra Student Finance England. Støtten er et lån på opptil £10 280 som kan brukes til både skolepenger og levekostnader.
Studenter som kommer fra Wales
Studenter som vanligvis er bosatt i Wales kan søke om postgraduate støtte fra Student Finance Wales. Støtten er et lån på opptil £10 280 som kan brukes til både skolepenger og levekostnader.
Studenter som kommer fra Nord-Irland
Hovedfagsstudenter som vanligvis er bosatt i Nord-Irland kan kanskje søke om støtte fra Student Finance Nord-Irland. Støtten er et studieavgiftslån på opptil £5 500.
Internasjonale studenter
Vi har et stort utvalg av stipend tilgjengelig for å hjelpe deg med å finansiere studiene dine.
Akkrediteringer
Studentuttalelser
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.