
MSc in
MSc i Education Futures
The University of Edinburgh - Edinburgh Futures Institute

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Edinburgh, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 17 100 *
Søknadsfrist
15 Jun 2023
Tidligste startdato
11 Sep 2023
* hjemmestudenter 1 år på heltid: £17 100 | internasjonale/EU-studenter 1 år på heltid: £25 300
Introduksjon
En ny, tverrfaglig grad med Edinburgh Futures Institute
Utdanning, i alle dens former, er avgjørende for et blomstrende samfunn. Hvordan organisasjoner, systemer og mennesker lærer og endrer seg, påvirker våre liv, våre omgivelser og vår fremtid dypt. Denne MSc er et dristig nytt program for de som ønsker å engasjere seg kritisk med utdanningsmuligheter for fremtiden, og forstå hvordan pedagogisk kunnskap, organisasjoner, rom og relasjoner positivt kan forme samfunn.
EFI Education Futures-programmet er designet for å svare på behovet for kreativ, kritisk og eksperimentell tenkning på tvers av utdanning i skoler, universiteter og høyskoler, og læring innenfor lokalsamfunn, industrier og organisasjoner. Noen av problemene du vil utforske inkluderer mobilitet, politikk, miljøendringer, kultur, sosial rettferdighet og hvordan datadrevne systemer for å administrere og forstå verden påvirker læring og utdanning.
Du vil utforske måtene kunnskap, kultur og ferdigheter produseres og reproduseres på, hvordan mennesker, organisasjoner og systemer lærer, og hvordan dette påvirker globale utfordringer og endringer. Studiene dine på dette programmet vil støtte deg til å tenke ambisiøst om fremtiden til utdanning på tvers av alle sektorer, få viktige data og kreative ferdigheter for å støtte din fremtidige karriere, og bruke innovative metoder for å bygge en sterk fremtid for utdanning og læring.
Postgraduate Study ved Edinburgh Futures Institute
Dette programmet er en del av en sammenkoblet portefølje av postgraduate studier i Edinburgh Futures Institute (EFI). EFI støtter tverrfaglig undervisning, læring og forskning som er fokusert på komplekse globale og sosiale utfordringer. Våre programmer undervises alle av akademiske eksperter fra mange ulike fagområder, og som EFI-student vil du utvikle kreativ, kritisk og datainformert tenkning som går på tvers av tradisjonelle faggrenser. Du vil ha rom til å tenke dypt rundt spørsmål knyttet til dine egne lidenskaper og faglige mål, og vil utvikle et prosjekt basert på en problemstilling du bryr deg om.
I tillegg til kunnskap som er spesifikk for studieområdet ditt, vil studier ved EFI gi deg ferdighetene og forståelsen du trenger for å bli en kreativ, selvsikker og kritisk borger i en verden i rask endring. Disse vil inkludere kjernedataferdigheter, dataetikk, evnen til å undersøke spørsmål av globalt omfang, og de kreative og analytiske tilnærmingene til kunnskap som er avgjørende for å bygge bedre fremtider. Du kan bli med oss uavhengig av om du allerede har kompetanse innen bruk og anvendelse av digitale data.
Opptak
Læreplan
Studenter på programmet studerer følgende:
- En portefølje av EFI 'delte kjerne'-kurs (40 studiepoeng) som lærer de essensielle kritiske og praktiske dataferdighetene, undersøkelsesmetoder, etiske og kreative kapasiteter som trengs for å underbygge dine programbaserte studier.
- Kjernekurs (20 studiepoeng) spesifikke for programmet ditt.
- Et prosjekt (i form av et 20 studiepoengs 'integrering og prosjektplanlegging'-kurs, og et 40 studiepoengs sluttprosjekt).
- Et bredt utvalg av korte 10 studiepoeng valgfrie kurs (60 studiepoeng), hvorav minst to må være om emner relatert til programmet ditt, med mulighet for å studere på tvers av hele EFI-porteføljen.
Grunnleggende kurs
Du vil ta de to 10 studiepoeng kjernekursene for programmet ditt:
- Lærende organisasjoners fremtid: Med et helhetlig snarere enn sektorielt syn på det nåværende utdanningslandskapet, engasjerer dette kurset seg kritisk med trender og verdier, muligheter og begrensninger, som kan forme individuelle og kollektive erfaringer med læring i fremtiden.
- Utdanning for en utfordrende fremtid: Utdanning for fremtiden krever å tenke nytt om konseptet med pedagogiske "løsninger" på komplekse, "onde" problemer. Dette kurset syntetiserer pedagogisk og sosial teori, sammen med aktuell forskning på pedagogikk, for å legge til rette for en strukturert, samarbeidende, tverrfaglig og innovativ pedagogisk tilnærming til utfordrende problemer.
Du vil også ta følgende 10 studiepoeng delte kjernekurs, som er obligatoriske for EFI-studenter på alle programmer:
- Tverrfaglig fremtid
- Innsikt gjennom data eller tekstremiks (velg en)
- Futures for etiske data
- Representere data eller bygge nær fremtid (velg en)
Disse delte kjernekursene plasserer deg i tverrfaglige team med studenter fra andre programområder. De vil lære deg å samle inn, administrere og analysere beregningsdatasett, og å bruke nye metoder for å kartlegge og designe fremtiden. De vil også lære det grunnleggende om dataetikk, samtidig som de støtter deg til å bruke dine kreative ferdigheter i analyse og representasjon av data-informert og kvalitativ forespørsel.
Valgfrie kurs
EFI vil tilby en bred portefølje på rundt 40-50 valgfrie kurs undervist av vitenskapelig ansatte fra mange disiplinområder, inkludert omtrent seks til åtte kurs om emner knyttet til programmet ditt. De nøyaktige kursene vil variere fra år til år – i 2022-23 kan kursene knyttet til programmet ditt omfatte:
- Kultur, arv og læringsfremtid
- Utdanning, personalisering og overvåking
- Utdanning, data og endring
- Utdanningsteknologi og entreprenørskap
- Læring og motstandskraft
- Postdigitalt samfunn
- Relasjonalitet, kreativ praksis og utdanning
- Arbeid Futures
Valgfrie kurs fra hele den bredere porteføljen vil dekke et bredt spekter av temaer og emner, for eksempel:
- Kritiske perspektiver på hvordan nye teknologier endrer samfunnet
- Data-, programmerings- og forskningsferdigheter som fremmer ferdighetene som undervises i EFIs delte kjerne
- Årsakene til og konsekvensene av ulikheter rundt om i verden
- Hvordan nye og raskt skiftende teknologier og datakilder transformerer demokratiets fremtid
- Hvordan narrativer driver måten vi forstår verden på
- Å bringe tjenestedesign og tjenesteledelse sammen for å bygge endring i et datadrevet samfunn
- Nåværende utfordringer og fremtider for de kreative næringene
Prosjektet
I sluttprosjektet ditt vil du kunne anvende læringen din i dybden på et domene, problem eller bekymring som driver deg. Det kan være:
- basert på dine egne personlige eller profesjonelle interesser
- definert av din arbeidsgiver
- sponset av en av våre EFI-industri-, regjerings- eller samfunnspartnere
- tilpasset et av EFI-forskningsprogrammene
Du kan levere den endelige prosjektrapporten som et skriftlig arbeid, eller kombinere tekst med andre former etter behov – video, visualisering, en digital artefakt, performance, kode.
Du vil foreløpig identifisere prosjekttemaet ditt relativt tidlig i programmet, og arbeide med det parallelt med de underviste emnene. Vi forventer at prosjekter tar en tverrfaglig tilnærming som forbinder med den kreative, data- og fremtidsorienterte naturen til EFI-kjernen.
Alternativer for deltid og heltid
Heltidsstudenter på programmet tar disse kursene på ett år. Deltidsstudenter tar de samme kursene som fulltidsstudenter, over enten to eller tre år:
- For den toårige versjonen tar studentene 80 studiepoeng emner i år én og 100 studiepoeng (inkludert prosjektet) i år to.
- For de treårige versjonene tar studentene 120 studiepoeng emner over år ett og to (med inntil 80 studiepoeng per år hvert år), og tar deretter prosjektet (60 studiepoeng) i år tre.
Studenter kan også studere mot et postgraduate Certificate eller Postgraduate Diploma:
- Studentene har to år på seg til å ta Postgraduate Diploma, og tar de samme kursene som studenter på MSc, men ikke prosjektet. De skal ta til sammen 120 studiepoeng emner – mellom 40 og 80 hvert år.
- Studentene har ett år på seg til å gjennomføre Postgraduate Certificate, og tar 60 studiepoeng kurs, inkludert mellom 10 og 40 studiepoeng av EFI 'delte kjerne'-kurs, mellom 20 og 50 studiepoeng programspesifikke kurs (enten programmets kjernekurs eller valgfrie kurs ), og opptil 30 studiepoeng fra den bredere pakken av EFI valgfrie kurs.
Programresultat
Etter vellykket gjennomføring av dette programmet vil du kunne:
- Forstå og kritisk undersøke mulige fremtider for formell og uformell utdanning.
- Analysere utdannings rolle i å forme og svare på globale utfordringer og sosiale, politiske, kulturelle og miljømessige endringer, samt hvordan globale prosesser former utdanning.
- Lag kritiske koblinger mellom utdanning og datadrevet innovasjon, utforsk geografi, mobilitet, verdier, etikk og måleformer som følger med innovasjon, motstand mot og avhengighet av data.
- Utvikle din evne til å bruke beregningsdatasett, kritiske undersøkelser, fremtidsmetodologier og tverrfaglig team som jobber for å møte samfunnsutfordringer knyttet til fremtidig utdanning.
- Bruk læringen din på et levende prosjekt definert av deg, din arbeidsgiver eller en EFI-industri, regjering eller samfunnspartner.
Karrieremuligheter
Programmet er rettet mot både fagfolk og nyutdannede som jobber i, eller søker å bygge en karriere i, enten formell eller uformell lærings- og opplæringssektorer. Fremtidige muligheter kan inkludere utdanningsrelaterte roller i:
- høyere utdanning
- videreutdanning
- samfunns- og kulturmiljøer
- skoler
- opplæringsorganisasjoner
- privat, offentlig og frivillig sektor
Enten din rolle eller interesse er innen politikk, læringsdesign, undervisning og levering eller utdanningsforskning, vil du finne kurs og studiemåter som vil hjelpe deg med å utvikle din karriere og posisjonere deg for roller i en rekke utdannings- og læreorganisasjoner i en rekke sektorer.
Programmet vil være av spesiell interesse for de som forbereder seg på eller begynner i lederroller der fokus på utvikling av fremtidig utdanningstilbud, politikk, teknologier og praksis er nøkkelen.
Kjerneelementene i programmet tar for seg dataene og ferdighetene av høyere orden vi vet er viktige for fremtidens arbeid, selvsikkert og kritisk medborgerskap og et blomstrende, rettferdig samfunn.