MA i markedsføringforvaltning
Takming University Of Science And Technology
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Taipei, Taiwan
Språk
Engelsk, Kinesisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
MA i markedsføringforvaltning
Innledning
Institutt for markedsføringsledelse ble etablert i 2004, og på grunn av økte forretningsaktiviteter for messer og konvensjoner rundt om i verden de siste årene ble divisjonen for internasjonal konvensjon, utstilling og turisme ledelse grunnlagt i 2009. Graduate School of Services og Operations Management som ble etablert i 2007 felles avdeling for markedsføring ledelse i 2011. For tiden tilbyr instituttet to masterprogrammer.
MÅL
Målet med denne avdelingen er å gi og styrke studenter med faglig kunnskap og evner i markedsføring og internasjonalt marked for markedsføring.
Mål og pensum
Formålet med avdelingen er å utdanne studenter med profesjonell markedsføringskunnskap og evner. Studentene forventes å administrere markedsaktiviteter relatert til B2C og B2B. Læreplanen inneholder grunnleggende ledelseskurs og faglige kurs, forbrukeradferdsmodul og forretningsmarkedsføringsmodul. I tillegg tilbyr avdelingen kurs som fremmedspråk, informasjonssystem og assistanse med forberedelse av faglige sertifikater. Praktiske opplæringskurs i sommerferien eller i semesteret er en av kjernene i avdelingen. Disse inkluderer å være en trainee i selskaper, besøke selskaper og jobbe med bransjens samarbeidsprosjekter. I slutten av året, for å kombinere teori og praktisk læring, må studentene også fullføre et oppgraderingsprosjekt.
Muligheter etter studenter
Post-Graduate Program: Basert på studenters interesser eller karriereplanlegging, kan de velge enten å forfølge masterstudiet som tilbys av instituttet eller andre universiteter.
Arbeid: Offentlige tjenestemenn, prosjektledelse personell, og markedsføring ledelse personell, markedsføring staber og etc.
Avdeling for internasjonal konvensjon, utstilling og turisme ledelse, Institutt for markedsføring ledelse
Sterke
I tråd med forretningsutviklingen i internasjonale utstillinger har vi utformet læreplan for å styrke studentenes evne til å planlegge og gjennomføre internasjonale utstillinger sammen med faglige opplæringsaktiviteter utført med utgangspunkt i å drive turisme og fritidsaktiviteter. Vårt mål er å dyrke drift og markedsføring ledelse talenter i områder av internasjonal konvensjon og utstilling, turisme og fritid av studentene.
Mål og pensum
I tillegg til de grunnleggende og business management kursene, er det to kjernesegmenter, International Convention and Exhibition Management, og Tourism and Leisure Management. Vi tilbyr også kurs av språk og informasjonsteknologi applikasjoner. Vi oppfordrer elevene til å ta både grunnleggende og avanserte profesjonell lisens eksamener til å utstyre sine evner for jobbsøking. For praktiske kurs skal studentene delta i akademiske og industrielle samarbeidsprogrammer, forretningsbesøk og seminarer om praktiske industrielle problemer mv.
Muligheter etter kandidater
Post-Graduate Program: Basert på studenters interesser eller karriereplanlegging, kan de enten velge å forfølge masterstudiene som tilbys av denne avdelingen, Institutt for logistikkledelse i handelshøyskole eller andre universiteter.
Arbeid: Offentlige tjenestemenn, internasjonal konvensjon og utstillingsplanlegger, turisme og fritidspersonell, offentlig relasjon og så videre.