Master i tospråklig utdanning
UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Murcia, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 5 150 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Hvorfor studere tospråklig utdanning hos oss?
- Garantert arbeidserfaring
- Flerkulturelt miljø
- Utviklet faglig dyktighet
- Ny tospråklig undervisningsmetode
- Spansk Språkkurs
Hvorfor UCAM?
Studentene tilbys en mulighet til å få verdifull klasseromserfaring å jobbe sammen med lærere som er fullt involvert i å tilby tospråklig utdanning av høy kvalitet.
Dette masterprogrammet er bygget på 5 grunnleggende pilarer: tilstrekkelig opplæring i engelsk språk og CEFR nivå B2-sertifisering (gjennom en offisiell universitetsmastergrad med B2 CEFR-kompetanse); bruk av tospråklige strategier og ressurser; studiet av deres underliggende teorier; anvendelsen av disse teoriene under arbeidsplasser i skoler; og konsolidering av den ervervede kunnskapen i den avsluttende masteroppgaven.
Ideelle studenter
UCAM Master's Degree in Bilingual Teaching (engelsk) var spesielt utviklet for personer som ønsker å nå nivået av språklig og metodisk kompetanse som er nødvendig for å undervise i tospråklig utdanning og CLIL (Content and Language Integrated Learning) programmer.
Denne mastergraden er rettet mot internasjonale og spanske universitetskandidater fra forskjellig akademisk bakgrunn som førskole- og grunnskoleutdanning, ingeniørfag og andre kandidater med interesse for tospråklig undervisning og i CLIL-tilnærmingen. Denne mastergraden i tospråklig undervisning er også rettet mot alle de lærerne som nå jobber i Primær eller Secondary private eller statlige skoler. Som et opptakskrav for denne doktorgraden, må kandidater ha og bevise et B1-nivå i det engelske språket (i henhold til CEFR).
Programresultat
Tospråklighet er i dag definert som evnen til å kommunisere effektivt på to språk uavhengig av tilegnelsesmåter og -alder. Interessen og viktigheten av å lære et fremmedspråk øker i dag på grunn av globaliseringsprosessen som dagens samfunn er nedsenket i. Som en konsekvens av endringene som har skjedd i Europa de siste tiårene, har det vært et betydelig skifte i den språklige bevisstheten til europeiske borgere.
Den akademiske, vitenskapelige og profesjonelle interessen til denne masteren stammer fra de sosioøkonomiske behovene som krever fullt kvalifiserte personer som er i stand til å kommunisere på mer enn ett språk. Som et resultat har det oppstått mange tilnærminger i undervisningsscenen med sikte på å møte elevenes behov og utvikle nye metoder som gjør det mulig å lære et fremmedspråk på en naturlig måte. Content Language Integrated Learning (CLIL) er den mest brukte metodikken i Europa. Integreringen av to læreplaner, språk og innhold, krever en metodisk og språklig utdanning av lærere i grunnskole og videregående opplæring.
Målet med denne masteren er å gi nåværende og fremtidige lærere den språklige og metodiske opplæringen som er nødvendig for den nye tospråklige undervisningssituasjonen. Studentene vil hele tiden bli eksponert for det engelske språket for utvikling av sin kommunikative kompetanse i fremmedspråket underveis i kurset. Videre vil studentene bli introdusert til gjeldende tospråklige retningslinjer samt de metodiske prinsippene for CLIL-tilnærmingen når det gjelder teorier, materialer, ressurser og evaluering. Nær slutten av studieåret vil studentene også ha muligheten til å sette opplæringen ut i praksis under et veiledet internship i en av de utvalgte tospråklige utdanningsinstitusjonene i UCAM internship-programmet/Murcia-regionen.
Læreplan
Moduler
- I. Utvikling av kommunikativ kompetanse: Muntlige ferdigheter 6 stp
- I. Utvikling av kommunikativ kompetanse: Skriftlige ferdigheter 6 stp
- I. Utvikling av kommunikativ kompetanse: Språklig bevissthet 6 stp
- I. Engelsk for spesifikke formål: CLIL 5 ECTS
- II. Design av materialer og metodisk innovasjon i tospråklighet 5 stp
- II. Evalueringsteknikker for tospråklig undervisning 5 stp
- III. Tospråklighet i dagens samfunn: grunnleggende og utvikling. Psykolinguistikk og interspråk 10 stp
- IV. Introduksjon til forskning i CLIL/EFL-klasser 3 stp
- V. Praksis 8 stp
- VI. Avsluttende masterprosjekt 6 stp
Praksis
UCAMs karrieretjenester vil være tilgjengelige for studenter, inkludert SOIL – dvs. “ Orientation and Work Placement Service ” til UCAM, “Portal de Empleo” – universitetets sysselsettingsportal – og “Network of Recruiting Erasmus”, en tjeneste som fremmer internasjonal studenters ansettelse i toppbedrifter i hele Spania .
Karrieremuligheter
Mastergraden i tospråklig utdanning vil bidra til å møte dagens etterspørsel etter eksperter innen tospråklig undervisning og læring. Vellykkede kandidater kan velge mellom en rekke stillinger innenfor den tospråklige utdanningskonteksten. Ferdigheter utviklet i løpet av kurset forbereder studentene til å arbeide innen følgende områder:
- Grunnskole og ungdomsskole tospråklig undervisning.
- Vurdering og ledelse av tospråklige programmer i skolen.
- Pensumutvikling.
- Materialdesign og evaluering.
- Vurdering av IKT-verktøy brukt i tospråklig opplæring.
- Forskning og innovasjon innen tospråklighet og relaterte utdanningsspørsmål.