MSc i markedsføring
Edinburgh, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
VARIGHET
1 up to 2 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
11 Jun 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
15 Sep 2025
STUDIEAVGIFT
GBP 31 600 *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* hjemme studenter; 25 100 GBP - internasjonale studenter; EU -studenter som begynner på studieåret 2021/22 vil være i tråd med internasjonale avgifter
Introduksjon
Vår MSc vil gi deg en inngående kunnskap om markedsføring både fra et akademisk og praktiserende perspektiv, slik at du kan løse markedsføringsutfordringer på kritiske og kreative måter. Programmet er designet for å hjelpe de fra en generell virksomhet eller ledelsesrelaterte disipliner til å utvikle seg til innovative markedsføringsfolk som kan drive strategiske beslutninger i etableringen av vellykkede produkter og tjenester.
Undervisning og læring 2021–22
For studieåret som starter i september 2021, planlegger vi for tiden å levere en blanding av personlig og digital undervisning. Vår undervisningsmodell vil avhenge av Covid-19-restriksjonene som er på det tidspunktet, men vi planlegger ut fra at alle studenter vil være med oss i Edinburgh.
Opptakskrav
Inngangen til vår MSc i markedsføring er sterkt konkurransedyktig. Du kan øke sjansene for en vellykket søknad ved å overskride minimumskravene til programmet.
Faglige krav
Du trenger en britisk førsteklasses eller 2: 1 æresgrad i et av emnene nedenfor, eller en tilsvarende utenlandsk kvalifikasjon.
- Normalt kreves en bachelorgrad i et forretnings- eller ledelsesrelatert emne. Dette programmet er ikke rettet mot de som har en bachelorgrad spesielt innen markedsføring. Hvis du gjør det, vil vi anbefale våre Masters by Research i stedet
- Kandidater med grader innen samfunnsvitenskap, kommunikasjon, PR og media eller kunstrelaterte felt vil også bli vurdert
- De med en veldig god æresgrad på andre disiplinære områder vil bli vurdert, forutsatt at de har studert en grad med noe markedsføringsrelatert innhold
- Søknader fra modne studenter med betydelig markedsføringserfaring eller akseptable faglige kvalifikasjoner vil bli vurdert individuelt
Støtter søknaden din
- Relevant arbeidserfaring er ikke nødvendig, men kan øke sjansene for aksept.
- De som har karakterer over minimumskravene vil bli foretrukket på grunn av sterk konkurranse om plassene på dette programmet.
Krav til engelsk språk
Du må demonstrere engelskspråklig kompetanse på et nivå som gjør at du kan lykkes i studiene, uavhengig av nasjonalitet eller bostedsland.
Vi godtar følgende engelskspråklige kvalifikasjoner i de angitte karakterene:
IELTS (International English Language Testing System): 7,0 (minst 6,0 i hver seksjon)
- TOEFL (Test av engelsk som fremmedspråk) iBT (inkludert Special Home Edition): totalt 100 (minst 20 i hver seksjon)
- CAE og CPE: totalt 185 (minst 169 i hver modul)
- Trinity ISE (Integrated Skills in English): ISE III med Pass i alle fire komponentene
- LanguageCert International ESOL: C1 Expert - Samlet godkjent med et Pass i hver komponent
Studieoversikt
Vår MSc i markedsføring vil gi deg en teoretisk forståelse av forbrukeratferd, markedsføringsforskningsmetoder og markedsføringsledelse, samt kompetanse og kreativitet til å anvende denne kunnskapen i virkelige markedsføringssituasjoner.
Programstruktur
Dette programmet går i ett studieår, som starter i midten av september og slutter i august. Ved starten av programmet studerer du obligatoriske kurs, som gjennomføres i semester ett. Dette er grunnlaget som hele MSc er bygd på og sikrer et felles kunnskapsgrunnlag på tvers av de forskjellige områdene.
For å gi deg en ide om hva programstrukturen og kursene kan bestå av, beskriver informasjonen nedenfor strukturen og kursene for dette programmet i 2021/22.
Semester 1. september – desember
Obligatoriske kurs
- Forbrukeradferd
- Analyse av markedsføringsbeslutninger
- Markedsundersøkelse
- Prinsipper for markedsføringsledelse
Semester 2. januar – mai
Obligatorisk kurs
- Markedsføringsapplikasjoner
Alternativskurs
Velg 3
- Internasjonal markedsføringsstrategi
- Markedskommunikasjon
- Markedsføring i en digital verden
- Markedsføring av tjenester
- Forstå merker
Sommer. Juni – august
- Avhandling
Læringsutbytte
Målrettet mot nyutdannede fra en generell forretnings- eller ledelsesrelatert disiplin, har programmet som mål å produsere kritiske, reflekterende markedsførere og legger vekt på integrering av teori og praksis med ferdigheter og kunnskap som kreves av arbeidsgivere.
Kunnskap og forståelse
Ved slutten av programmet vil studentene kunne:
- Evaluer kritisk de viktigste analytiske rammene og verktøyene som brukes i markedsføring
- Bruk viktige markedsføringsteorier, rammer og verktøy for å løse markedsføringsproblemer
- Bruk informasjon om firmaets eksterne og interne markedsføringsmiljø for å identifisere og prioritere passende markedsføringsstrategier
- Utøv kritisk dømmekraft gjennom engasjement og refleksjon med eksisterende markedsføringslitteratur og ny utvikling i markedsføringsmiljøet
- Kritisk vurdere markedsføringsfunksjonen og rollen den spiller for å oppnå organisatorisk suksess både i kommersielle og ikke-kommersielle omgivelser
- Evaluere og handle ut fra de etiske og miljømessige bekymringene knyttet til markedsføringsaktiviteter
Graduate Attributes
Ved slutten av programmet vil studentene kunne:
- Identifisere, definere og analysere problemer og identifisere eller lage prosesser for å løse dem
- Utøv kritisk dømmekraft for å skape en ny forståelse
- Vurder den eksisterende forståelsen kritisk og erkjenn behovet for å jevnlig utfordre all kunnskap
- Identifiser og bruk nye ideer, metoder og tenkemåter
- Svar effektivt på ukjente problemer i ukjente sammenhenger
- Fremfør begrunnede og faktastøttede argumenter effektivt i skriftlig arbeid og muntlig presentasjon
- Arbeid effektivt med andre, og utnytt deres forskjellige tenkning, erfaring og ferdigheter
- Identifiser og evaluer sosiale, kulturelle, globale, etiske og miljømessige ansvar og spørsmål
- Demonstrere ferdigheter i tidsstyring
Karriereutvikling
Markedsføringskandidater fra University of Edinburgh er svært ettertraktet globalt. Vårt dedikerte studentutviklingsteam på Handelshøyskolen vil være en integrert del av din studentopplevelse fra første dag. Vi er her for å hjelpe deg med å bli utstyrt for å maksimere potensialet ditt i det globale markedet.
Sivilingeniør
MSc i markedsføring tilbyr studentene en grundig og balansert studie av markedsføringsdisiplinen. Det tar sikte på å produsere kritiske, reflekterende utøvere for en rekke destinasjoner, inkludert handel, offentlig sektor og akademiske institusjoner.
Programmet kan føre til en rekke roller, inkludert
- Reklame ledere
- Merkevareledere
- Ledere/leder for digital markedsføring
- Markeds-/dataanalytiker
- Markedsføringsinnsamlinger
- Mediechefer
- PR -ledere
- Salgsdirektører
Rangeringer
- 11. på QS verdensrangliste for markedsføring 2019
- 20. i QS World University Rankings 2020
Opptak
Læreplan
Semester 1
September–December
Compulsory courses
- Consumer Behaviour
- Digital Marketing
- Markedsundersøkelse og datainnsikt
- Principles of Marketing Management
Semester 2
January–May
Compulsory courses
- Markedsføring for Net Zero
- Markedsføring: Teori og anvendelse
Option courses
Choose 3
- International Marketing Strategy
- Marketing Communications
- Marketing of Services
- Understanding Brands
Summer
May-August
Dissertation
Details of the Dissertation
Rangeringer
Rankings
- 16 i QS Marketing Master's Rankings (2025)
- 27 i QS Global University Rankings (2025)
Programresultat
Aimed at graduates from a general business or management-related discipline, the programme aims to produce critical, reflective marketers and emphasises the integration of theory and practice with the skills and knowledge required by employers.
Knowledge and Understanding
By the end of the programme, students will be able to:
- Critically evaluate the key analytical frameworks and tools used in marketing
- Apply key marketing theories, frameworks and tools to solve Marketing problems
- Utilise information on a firm's external and internal marketing environment to identify and prioritise appropriate marketing strategies
- Exercise critical judgement through engagement and reflection with existing marketing literature and new developments in the marketing environment
- Critically evaluate the marketing function and the role it plays in achieving organisational success both in commercial and non-commercial settings
- Evaluate and act upon the ethical and environmental concerns linked to marketing activities
Graduate Attributes
By the end of the programme, students will be able to:
- Identify, define and analyse problems and identify or create processes to solve them
- Utøv kritisk vurdering for å skape en ny forståelse
- Critically assess existing understanding and recognise the need to regularly challenge all knowledge
- Identify and apply new ideas, methods and ways of thinking
- Respond effectively to unfamiliar problems in unfamiliar contexts
- Advanced reasoned and factually supported arguments effectively in written work and oral presentation
- Work effectively with others, capitalising on their different thinking, experience and skills
- Identify and evaluate social, cultural, global, ethical and environmental responsibilities and issues
- Demonstrate skills in time management
Stipend og finansiering
Applicants to the MSc in Marketing can apply for a range of scholarships both from the University and external organisations.
Programme and School scholarships
We are keen to recruit the very best talent from all over the world. To this end, several programme-based and School-funded Scholarships are available, as well as others which are generously sponsored by industry and alumni.
Other scholarships and funding
You may be eligible for scholarships from the University of Edinburgh or an external organisation.
Akkrediteringer
Karrieremuligheter
Karriereutvikling
Markedsføringsutdannede fra University of Edinburgh er svært ettertraktet globalt. Vårt dedikerte studentutviklingsteam innen Handelshøyskolen vil være en integrert del av studentopplevelsen din fra dag én. Vi er her for å hjelpe deg med å bli rustet til å maksimere potensialet ditt i det globale markedet.
Graduate Sysselsetting
MSc i markedsføring tilbyr studentene en grundig og balansert studie av markedsføringsdisiplinen. Den har som mål å produsere kritiske, reflekterende utøvere for en rekke destinasjoner, inkludert handel, offentlig sektor og akademiske institusjoner.
Programmet kan føre til en rekke roller, inkludert
- Reklameadministratorer
- Brand Managers
- Digital Markedssjef/Executive
- Markeds-/dataanalytiker
- Markedsføring av pengeinnsamlinger
- Mediesjefer
- PR-ledere
- Salgsdirektører