Keystone logo
University of Edinburgh Business School MSc i markedsføring
University of Edinburgh Business School

MSc i markedsføring

Edinburgh, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland

1 up to 2 Semesters

Engelsk

Fulltid

11 Jun 2025

15 Sep 2025

GBP 31 600 *

På universitetsområdet

* hjemme studenter; 25 100 GBP - internasjonale studenter; EU -studenter som begynner på studieåret 2021/22 vil være i tråd med internasjonale avgifter

Introduksjon

Vår MSc vil gi deg en inngående kunnskap om markedsføring både fra et akademisk og praktiserende perspektiv, slik at du kan løse markedsføringsutfordringer på kritiske og kreative måter. Programmet er designet for å hjelpe de fra en generell virksomhet eller ledelsesrelaterte disipliner til å utvikle seg til innovative markedsføringsfolk som kan drive strategiske beslutninger i etableringen av vellykkede produkter og tjenester.

Undervisning og læring 2021–22

For studieåret som starter i september 2021, planlegger vi for tiden å levere en blanding av personlig og digital undervisning. Vår undervisningsmodell vil avhenge av Covid-19-restriksjonene som er på det tidspunktet, men vi planlegger ut fra at alle studenter vil være med oss i Edinburgh.

Opptakskrav

Inngangen til vår MSc i markedsføring er sterkt konkurransedyktig. Du kan øke sjansene for en vellykket søknad ved å overskride minimumskravene til programmet.

Faglige krav

Du trenger en britisk førsteklasses eller 2: 1 æresgrad i et av emnene nedenfor, eller en tilsvarende utenlandsk kvalifikasjon.

  • Normalt kreves en bachelorgrad i et forretnings- eller ledelsesrelatert emne. Dette programmet er ikke rettet mot de som har en bachelorgrad spesielt innen markedsføring. Hvis du gjør det, vil vi anbefale våre Masters by Research i stedet
  • Kandidater med grader innen samfunnsvitenskap, kommunikasjon, PR og media eller kunstrelaterte felt vil også bli vurdert
  • De med en veldig god æresgrad på andre disiplinære områder vil bli vurdert, forutsatt at de har studert en grad med noe markedsføringsrelatert innhold
  • Søknader fra modne studenter med betydelig markedsføringserfaring eller akseptable faglige kvalifikasjoner vil bli vurdert individuelt

Støtter søknaden din

  • Relevant arbeidserfaring er ikke nødvendig, men kan øke sjansene for aksept.
  • De som har karakterer over minimumskravene vil bli foretrukket på grunn av sterk konkurranse om plassene på dette programmet.

Krav til engelsk språk

Du må demonstrere engelskspråklig kompetanse på et nivå som gjør at du kan lykkes i studiene, uavhengig av nasjonalitet eller bostedsland.

Vi godtar følgende engelskspråklige kvalifikasjoner i de angitte karakterene:

IELTS (International English Language Testing System): 7,0 (minst 6,0 i hver seksjon)

  • TOEFL (Test av engelsk som fremmedspråk) iBT (inkludert Special Home Edition): totalt 100 (minst 20 i hver seksjon)
  • CAE og CPE: totalt 185 (minst 169 i hver modul)
  • Trinity ISE (Integrated Skills in English): ISE III med Pass i alle fire komponentene
  • LanguageCert International ESOL: C1 Expert - Samlet godkjent med et Pass i hver komponent

Studieoversikt

Vår MSc i markedsføring vil gi deg en teoretisk forståelse av forbrukeratferd, markedsføringsforskningsmetoder og markedsføringsledelse, samt kompetanse og kreativitet til å anvende denne kunnskapen i virkelige markedsføringssituasjoner.

Programstruktur

Dette programmet går i ett studieår, som starter i midten av september og slutter i august. Ved starten av programmet studerer du obligatoriske kurs, som gjennomføres i semester ett. Dette er grunnlaget som hele MSc er bygd på og sikrer et felles kunnskapsgrunnlag på tvers av de forskjellige områdene.

For å gi deg en ide om hva programstrukturen og kursene kan bestå av, beskriver informasjonen nedenfor strukturen og kursene for dette programmet i 2021/22.

Semester 1. september – desember

Obligatoriske kurs

  • Forbrukeradferd
  • Analyse av markedsføringsbeslutninger
  • Markedsundersøkelse
  • Prinsipper for markedsføringsledelse

Semester 2. januar – mai

Obligatorisk kurs

  • Markedsføringsapplikasjoner

Alternativskurs

Velg 3

  • Internasjonal markedsføringsstrategi
  • Markedskommunikasjon
  • Markedsføring i en digital verden
  • Markedsføring av tjenester
  • Forstå merker

Sommer. Juni – august

  • Avhandling

Læringsutbytte

Målrettet mot nyutdannede fra en generell forretnings- eller ledelsesrelatert disiplin, har programmet som mål å produsere kritiske, reflekterende markedsførere og legger vekt på integrering av teori og praksis med ferdigheter og kunnskap som kreves av arbeidsgivere.

Kunnskap og forståelse

Ved slutten av programmet vil studentene kunne:

  • Evaluer kritisk de viktigste analytiske rammene og verktøyene som brukes i markedsføring
  • Bruk viktige markedsføringsteorier, rammer og verktøy for å løse markedsføringsproblemer
  • Bruk informasjon om firmaets eksterne og interne markedsføringsmiljø for å identifisere og prioritere passende markedsføringsstrategier
  • Utøv kritisk dømmekraft gjennom engasjement og refleksjon med eksisterende markedsføringslitteratur og ny utvikling i markedsføringsmiljøet
  • Kritisk vurdere markedsføringsfunksjonen og rollen den spiller for å oppnå organisatorisk suksess både i kommersielle og ikke-kommersielle omgivelser
  • Evaluere og handle ut fra de etiske og miljømessige bekymringene knyttet til markedsføringsaktiviteter

Graduate Attributes

Ved slutten av programmet vil studentene kunne:

  • Identifisere, definere og analysere problemer og identifisere eller lage prosesser for å løse dem
  • Utøv kritisk dømmekraft for å skape en ny forståelse
  • Vurder den eksisterende forståelsen kritisk og erkjenn behovet for å jevnlig utfordre all kunnskap
  • Identifiser og bruk nye ideer, metoder og tenkemåter
  • Svar effektivt på ukjente problemer i ukjente sammenhenger
  • Fremfør begrunnede og faktastøttede argumenter effektivt i skriftlig arbeid og muntlig presentasjon
  • Arbeid effektivt med andre, og utnytt deres forskjellige tenkning, erfaring og ferdigheter
  • Identifiser og evaluer sosiale, kulturelle, globale, etiske og miljømessige ansvar og spørsmål
  • Demonstrere ferdigheter i tidsstyring

Karriereutvikling

Markedsføringskandidater fra University of Edinburgh er svært ettertraktet globalt. Vårt dedikerte studentutviklingsteam på Handelshøyskolen vil være en integrert del av din studentopplevelse fra første dag. Vi er her for å hjelpe deg med å bli utstyrt for å maksimere potensialet ditt i det globale markedet.

Sivilingeniør

MSc i markedsføring tilbyr studentene en grundig og balansert studie av markedsføringsdisiplinen. Det tar sikte på å produsere kritiske, reflekterende utøvere for en rekke destinasjoner, inkludert handel, offentlig sektor og akademiske institusjoner.

Programmet kan føre til en rekke roller, inkludert

  • Reklame ledere
  • Merkevareledere
  • Ledere/leder for digital markedsføring
  • Markeds-/dataanalytiker
  • Markedsføringsinnsamlinger
  • Mediechefer
  • PR -ledere
  • Salgsdirektører

Rangeringer

  • 11. på QS verdensrangliste for markedsføring 2019
  • 20. i QS World University Rankings 2020

Opptak

Læreplan

Rangeringer

Programresultat

Stipend og finansiering

Akkrediteringer

Karrieremuligheter

Program undervisningsavgift

Om skolen

Spørsmål