Mastergrad i markedsføring
Universidad Europea
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Online Spain
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
9 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Mastergraden i markedsføring er et praktisk kurs hvor du lærer å bruke smidige metoder og jobbe med de nye digitale markedsføringsverktøyene. Studentene skal få kunnskapen de trenger for å kunne identifisere forretningsmuligheter, gjøre dem til en effektiv og lønnsom realitet, skape sterke merkevarer gjennom effektive kommunikasjonskampanjer og utvikle strategier for differensiering, innovasjon, utvikling og vekst.
Masterstudiet inkorporerer nytt digitalt innhold sammen med opplæring i de mer avanserte ferdighetene som bedrifter krever når de ansetter fagfolk og eksperter til sine salgsavdelinger og markedsførings- og kommunikasjonsområder.
*Grad godkjent i spansk. Venter på autorisasjon fra Agency for Educational Quality for levering på engelsk
Hvorfor studere mastergraden i markedsføring?
Erfaringslæring
Du lærer å legge frem løsninger på problemer reist av selskaper. I klasserommet vil du jobbe i grupper med smidige metoder, inkludert Design Thinking.
Analyse og kreativitet
Du vil bli den typen profesjonelle bedrifter ser etter, fordi du vil være i stand til å lage strategier innenfor en 360° markedsføringsplan, som kombinerer kreativ og analytisk tenkning. Du vil også være godt forberedt til å ta på deg en salgslederrolle, og sikre at selskapets mål nås.
Business & Tech
Du lærer å gjennomføre markedsundersøkelser for å identifisere forretningsmuligheter, ved å bruke komplekse analytiske verktøy for å forutsi, optimalisere og teste resultater: markedssegmenteringsteknikker, produktposisjonering, CRM, Google Analytics, etc.
Profesjonelle praksisplasser
Mastergraden i markedsføring gir deg muligheten til å gjøre praksis i et konsulentfirma eller byrå, eller i markedsavdelingen i en større bedrift.
Lær av det beste
Dine professorer har mer enn 10 års erfaring innen markedsføringsfeltet, og jobber i selskaper som BBVA, Altadis, DIA og Iberdrola.
Nettverk
Du vil ta del i eksklusive arrangementer og mesterklasser som setter deg i kontakt med realitetene i sektoren.
Læreplan
Modul I. Strategisk markedsføring (6 studiepoeng)
- Markedsføring i organisasjonen.
- Nye trender, metoder og verktøy.
- Strategisk planlegging.
- Markedssegmentering.
- Omnikanalstrategi som en nøkkelfaktor i markedsføring (online og offline).
- Automatisering av markedsføringskampanjer og utforming av kundereisen.
Modul II. Nevromarkedsføring og forbrukeratferd (6 studiepoeng)
- Kommersiell og markedsundersøkelse.
- Grunnleggende om nevromarkedsføring.
- Forbrukeratferd: kvalitative teknikker.
- Forbrukeratferd: kvantitative teknikker.
- Nevrofysiologiske teknikker for å studere forbrukeratferd.
Modul III. Markedsplan (6 studiepoeng)
- Stadier i utviklingen av en markedsplan.
- Forskningsmetodikk.
- Narrativ struktur av en markedsplan.
- Overbevisende nye måter å presentere forretningsmodeller på.
- Faglig regelverk.
Modul IV. Salgsledelse og salgsteknikker (6 studiepoeng)
- Strategisk salg.
- Planlegging av salgsstyrke.
- Kundeservice.
- Ledelse av et salgsteam.
- Forhandlings- og overtalelsesteknikker.
Modul V. Operasjonell markedsføring (6 studiepoeng)
- Direkte markedsføring.
- Detaljhandelsmarkedsføring.
- Salgsfremmende markedsføring.
- Attraksjonsmarkedsføring.
- Omdømmemarkedsføring.
Modul VI. Digital markedsføring og e-handel (6 studiepoeng)
- Markedsføring over sosiale medier.
- Nettinnholdsadministrasjon.
- Søkemotoroptimaliseringsstrategier.
- Mobil markedsføring: Apputvikling.
- E-handel.
Modul VII. Integrert kommunikasjon I (6 studiepoeng)
- Strategisk personlig merkevareplanlegging.
- Merkevarebygging: strategisk merkevareledelse.
- Intern kommunikasjon.
- Overbevisende kommunikasjon.
- Kreative prosesser og navngivning.
Modul VIII. Integrert kommunikasjon II (6 studiepoeng)
- Selskapskommunikasjon.
- Kreativitetsteknikker.
- Kommunikasjon og ny teknologi.
- Kommunikasjonsstrategier og kreativ prosess.
- Annonsekommunikasjonsforskning.
- Kommunikasjonsstrategier: YouTubere og bloggere.
Modul IX. Profesjonelle praksisplasser (6 studiepoeng)
- Faglig utvikling gjennom internships
Modul X. Avsluttende masterprosjekt (6 studiepoeng)
- Dette vil være teamforberedelsen av et originalt prosjekt som skal presenteres offentlig for et dommerpanel for å oppnå mastergradskvalifikasjonen.
Ideelle studenter
Hvis du brenner for dagens markedsføring og de nye teknikkene for å tiltrekke virksomhet, er dette masterprogrammet for deg.
Denne mastergraden er for deg hvis du er:
En utdannet innen næringsliv, markedsføring, reiseliv eller kommunikasjon, eller i andre samfunnsvitenskapelige fag som sosiologi eller psykologi, men kandidater innen andre områder med faglig interesse for næringsliv og kommunikasjon kan også søke. Markedsføringsfolk med minst ett års erfaring.
Karrieremuligheter
Etter fullført mastergrad vil du være forberedt på å ta på deg en av følgende stillinger i et selskap:
- Markedsavdelinger i offentlige og private selskaper og selskaper.
- Stillinger innen research, planlegging, implementering og kontroll av salgs- og markedsstrategi. For eksempel:
- Lanserer din egen oppstart.
- Kundesuksessspesialist.
- Digital Ad Trafficker.
- E-handelssjef.
- Leder for digital mediestrategi og annonseplanlegging.
- Markedsdirektør.
- Leder i et selskap hvor global og strategisk ledelse er knyttet til det digitale miljøet.
- Merkevaremarkedssjef.
- Produktmarkedsføringssjef.
- Community Manager og Social Media Manager
- Handelsmarkedsføring.
- Annonsedirektør.
- Salgsstrategisjef.
- Markedskonsulent og rådgiver.