
Master i skogbruksvitenskap
Special Region of Yogyakarta, Indonesia
VARIGHET
4 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Aug 2025
STUDIEAVGIFT
IDR 25 000 000 / per semester *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* internasjonal | vanlig: IDR 9000000
Introduksjon
Master Program of Forestry Science (MPFS) ble etablert i 1993. Skogbruksfakultetet ved Universitas Gadjah Mada administrerer et program på høyere nivå for å generere profesjonelle menneskelige ressurser innen skogvitenskap på masternivå (MSc). MPFS har en visjon: "å være et banebrytende masterprogram i overlegen tropisk skogbruk, nyskapende og fremtredende på nasjonalt nivå, samt tjene interessene til folket og nasjonen gjennomsyret av kulturverdier basert på Pancasila". Utføre utdanning, forskning og samfunnstjeneste samt bevaring og utvikling av vitenskap innen overlegen tropisk skogbruk og være til nytte for samfunnet. Hovedmålet med Master Program of Forestry Science (MPFS) er å organisere kvalifisert tropisk skogbruk høy utdanning for å produsere utmerkede og kompetente kandidater. MPFS er et doktorgradsprogram utført av Fakultet for skogbruk UGM. Læreplaner for MPFS er et sett med planer og regler angående innhold eller litteraturgjennomgang, leksjonsplan, undervisningsmetode og evaluering som brukes som grunnlag for læringsaktiviteter.
Syn
Vår visjon er å bli en pioner for et masterutdanningsprogram innen tropisk skogbruk som er enestående, nyskapende og fremtredende på nasjonalt og internasjonalt nivå, samt å tjene interessene til folket og nasjonen gjennomsyret av kulturelle verdier basert på Pancasila.
Oppdrag
Vårt oppdrag er å utføre utdanning, forskning og samfunnstjeneste samt bevaring og utvikling av kunnskap innen tropisk skogbruk som er overlegen og fordelaktig for samfunnet.
Galleri
Læreplan
Læreplankomponentene til MPFS består av obligatoriske emner, valgfag, forskning og oppgaven inkluderer i sin helhet minimumspoeng som er 40 studiepoeng. Studentene må ta 28 studiepoeng av de obligatoriske enhetene inkludert oppgaven. Studentene må ta 12 studiepoeng valgfrie enheter. Studenter registrert i MPFS kan ta faget som støtter deres interesse / hovedfag som skogforvaltning, skogbruk, bevaring av skogressurser og skogproduktteknologi.
Modulene/kursene er strukturert slik at studentene kan nå PLOer, definere et individuelt studie- og oppgavefokus og fullføre graden uten å overskride programmets varighet. Modulene beskriver Course Learning Outcomes (CLOs) samt hvordan undervisning og læring gjennomføres, måles og evalueres.
Kontinuerlig gjennomgang av moduler gjennomføres minst to ganger i året av undervisnings- og læringskommisjonen for å sikre at alt modulinnhold og deres LO-er er på linje med konseptet og LO-ene til programmet. De siste forskningsresultatene og studenttilbakemeldinger tas med i undervisningsprosessen som en del av moduloppdateringsprosessen. Disse prosessene støttes da de fleste foreleserne også er forskere. Studenttilbakemeldinger innhentes to ganger per semester etter midt- og avsluttende eksamen.
Valgmodulene er ment å fremme elevenes oppnåelse av PLOer. Når de bestemmer seg for valgfrie moduler, blir studentene informert av sine akademiske/avhandlingsveiledere. Denne mekanismen sikrer at valgfrie moduler hjelper studentene med å definere deres individuelle studie- og oppgavefokus, samt oppnå det tiltenkte kompetansenivået til MFS-graden. Denne rådgivingsmekanismen er beskrevet i Academic Handbook.
- Analyse av bærekraftig skogutvikling
- Vitenskapelig metode for skogbruk
- Statistikk for skogbruket
- Tropisk skogforvaltning
- Tropisk skogskogbruk
- Bevaring av tropiske skogressurser
- Merverdi av tropiske skogsprodukter
- Academic English
- Thesis
Programresultat
Målet (Educational Objective-PEO Program) til PS MIK er å produsere kandidater som:
- Kompetent, kreativ overlegen og nyskapende når det gjelder å anvende skogbrukskunnskap og -ferdigheter til en bred profesjonell karriere
- Evne til å vise effektiv kommunikasjon, handle med global følsomhet, etikk og miljø ved å vise lederskap