Universidad Nebrija
Introduksjon
Siden opprettelsen har Nebrija University opprettholdt de differensierende verdiene i sin pedagogiske modell, basert på kvalitetsundervisning og på forskning som kunnskapsskaping, med omfattende opplæring i ferdighetene, kompetansene og evnene til alle studentene. Dette er sentrale prinsipper for å oppnå utvikling av individuelt talent og de beste mulighetene for profesjonell integrasjon.
Vi har en «Learn by Doing»-filosofi, som blir en unik universitetsopplevelse. Det er en viktig opplevelse i transformasjonen av studenten mot global kunnskap, for å spille hovedrollen og lede endringene han/hun er fordypet i. «Nebrija»-studenten fokuserer på konstruksjon av kunnskap for livets viktige utfordringer.
Det er også et fast engasjement mellom universitetet og selskaper for utvikling av opplæring i faglige ferdigheter, som garanterer kvalitetsplasser for studentene, for å oppnå hans / hennes ambisjon om å vokse i livet og intellektuelt i løpet av universitetsfasen.
Forstanderskapet ved Nebrija University og Academic Councils, sammensatt av relevante personligheter, knytter sin kunnskap og prestisje til studie- og forskningsprogrammene. Studenter fra Nebrija University vet hvordan de fullt ut kan formulere kunnskap og ferdigheter i det nasjonale og internasjonale samfunnet der de skal utføre sine faglige ferdigheter.
Hva skiller Nebrija University?
- Ansettbarhet og orientering mot yrket, med praksisplasser i bedrifter og institusjoner for 100% av studentene.
- Akademisk dyktighet med personlig undervisning i små grupper, nærhet mellom lærere og studenter og møte med relevante mennesker fra den akademiske og profesjonelle verden.
- Internasjonalisering med tospråklighet av internasjonale studenter i Madrid og med programmer i utlandet, en av de essensielle erfaringene før studiene avsluttes.
- Pedagogisk innovasjon med kunnskapsrom og sysselsetting for å være kreativ, initiativrik og samhandle i universitetet med alle sektorer, for eksempel bilindustrien, scenekunst, internasjonale relasjoner, kommunikasjon, etc.
Hvem var Antonio de Nebrija
Elio Antonio Nebrija ble født i Lebrija (Sevilla) - derav pseudonymet - i 1441. Han studerte humaniora ved University of Salamanca og fortsatte sine filologiske studier i Bologna, hvor han samhandlet med italiensk humanisme. Hans undervisning begynte ved University of Salamanca, som han viet en stor del av livet til. Han ble tilkalt av kardinal Cisneros og dro til universitetet i Alcalá for å delta i publiseringen av Polyglot-bibelen, et prosjekt han forlot på grunn av forskjeller med gruppen av oversettere. De siste årene av livet hans ble brukt på undervisning ved universitetet i Alcalá, hvor han døde i 1522.
Den berømte humanisten kjempet hele livet for å gjenopprette den kultiverte latin som ble talt av Cicero og Quintilian, og som gikk tapt til fordel for vulgær tale. For dette baserte han den på den naturlige metoden, som startet fra en god kjennskap til romantikk-språket - folksspråket - som det beste middelet for å unngå å miste den kultiverte latin.
Blant hans arbeider skiller seg følgende ut: Introductiones latinae (1481), Lexicon latino-castellanum et castellano-latinum (1492), Gramática castellana (1492) og Reglas de orthographia en la lengua castellana (1517). Av dem alle er det viktigste for konsekvensene det har hatt i spansk filologi, det på kastiliansk grammatikk, som er den første kodifiseringen av et moderne språk, og hvis prolog er dedikert til dronning Isabel den katolske.
Internt kvalitetssikringssystem
Det interne kvalitetssikringssystemet er settet av dokumenterte prosesser som er nødvendige for å styre og kontrollere riktig utvikling av den daglige aktiviteten til Antonio de Nebrija University. Gjennom IQAS blir behovene analysert, prosessene definert og en oppfølging opprettholdt, alt samtidig som det sikres kontinuerlig forbedring.
Dette gjør det interne kvalitetssikringssystemet til et levende dokument, som må revideres og tilpasses etter hvert som organisasjonen eller dens aktiviteter endres.
Det er et unikt system som omfatter alle sentrene og skolene det er sammensatt av, samt tilhørende prosesser. Det ble utarbeidet av den tekniske enheten for kvalitet (TUQ), under universitetets rektorat, med samarbeid fra alle institutter, både faglige og administrative, som det er strukturert fra. For dette har TUQ tatt i betraktning retningslinjene som ble fremmet av ANECA gjennom AUDIT-programmet, som tar sikte på å veilede universiteter i utformingen av kvalitetssystem for interne forsikringer.
Utmerkelser / rangeringer
Nebrija-universitetets forpliktelse til faglig dyktighet, opplæring i ledende selskaper, innovasjon i tverrfaglige programmer og internasjonal utdanning, plasserer Nebrija University i de øverste stillingene til de viktigste universitetsrankingene.
Nebrija University er et trygt valg, og dataene bekrefter det.
Rangeringen anerkjenner Nebrija University for å ha en høy universitetsprestasjon, en konsekvens av de forskjellige elementene våre:
- Akademisk fortreffelighet
- arbeidsevne
- Internasjonal Orientering
Rankings
- U-Ranking 2018 av BBVA Foundation og Economic Research Institute (IVIE).
- QS Stars International Ranking - QS World University Rankings 2019.
- University Transparency Ranking 2018 av Commitment and Transparency Foundation.
- Anerkjennelse av sekretariatet for høyere utdanning, vitenskap, teknologi og innovasjon i Ecuador (SENESCYT).
- Global Ranking CEO Magazine - MBA-program fra Nebrija Business School.
- Global TOP 100 Beste mestere innen entreprenørskap.
- Anerkjennelse av Utdanningsdepartementet i Folkerepublikken Kina.
- Madri + d Foundation - DOCENTIA - NEBRIJA Model.
- Rangering av 250 masterstudier av El Mundo - To grader fra Nebrija University skiller seg ut i klassifiseringen.
- CYD Ranking - fra Fundación de Conocimiento y Desarrollo (Knowledge and Development Foundation).