
Master in
Mastergrad i datagrafikk, spill og virtuell virkelighet
Universidad Rey Juan Carlos

Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 84 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* pris for ikke-bosatte ikke-samfunnsstudenter
Introduksjon
Hvilken kunnskap vil jeg tilegne meg med denne masteren?
Markedet for videospill, animasjon, fysisk simulering og virtuell virkelighet har opplevd sterk vekst de siste årene. Hvis den digitale animasjonssektoren revolusjonerer fritidsverdenen (omsatte for 222 000 millioner dollar i 2013 (Procomer, 2014) og med en forventet årlig vekst på 7%), er ikke resten av sektorene langt bak. Dermed forventer videospillmarkedsprognosen en vekst på 9,6 % i 2015 sammenlignet med nåværende tall, fra 83 600 millioner dollar i 2014 til 107 000 millioner dollar i 2017 (Global Games Market Report by Newzoo, 2015). I Spania forventes omsetningen til videospillselskaper å vokse med en hastighet på 24 % per år i løpet av de neste tre årene, og nå 723 millioner euro i 2017 (White Paper DEV, 2014), noe som dobler sysselsettingen i sektoren til 5200 arbeidsplasser. I mellomtiden forutser den forestående revolusjonen av virtuell og utvidet virkelighet at den kombinerte sektoren vil øke til 150 000 millioner dollar innen 2020 (Digi-Capital).
Slik sett er etableringen av nye produkter som kobler sammen vitenskap, animasjon, simulering, spill og visualisering ved hjelp av nye paradigmer og innovative metoder noe stadig mer kreves av flere selskaper. Selskapene i sektoren i Spania, stimulert av denne kontinuerlige fremgangen, blir større og flere, og det er derfor det er en sterk etterspørsel etter kvalifiserte ingeniører som er utdannet innen disse områdene. Underholdningsindustrien utøver press som driver mer og mer utvikling og vitenskapelig forskning for å lage maskinvare og programvare som gir opphav til mer realistiske og oppslukende miljøer.
mål
Det generelle målet med den offisielle mastergraden i datagrafikk, spill og virtuell virkelighet er å gi oppdatert og kvalitetsopplæring i videospill, animasjon, fysisk simulering og virtuell virkelighet, både i metodologiske, teknologiske og applikasjonsaspekter. . Denne opplæringen vil gjøre det mulig å gi nyutdannede opplæringen som bedrifter i sektoren i økende grad etterspør, gitt veksten som denne grenen av informasjonsteknologi opplever over hele verden. Bedrifter i disse sektorene i Spania blir sterkere og ser etter spesifikke profiler av kvalifiserte ingeniører som er utdannet innen masterområdene. Det skal bemerkes at Madrid samler flertallet av spanske selskaper på dette feltet.
Målet ovenfor oversettes til følgende spesifikke mål:
- Tilpass studentens opplæring til behovene han vil finne når han utvikler applikasjoner eller forsker på dette området, noe som krever å ta hensyn til emner som inkluderer grunnleggende, metoder, teknologier, applikasjoner, etc.
- Etter studentens valg, konsolidere kunnskap og ferdigheter som tillater den strenge utviklingen av informatikkprosjekter innen dette området, eller initier forskningsteknikker i det.
Opptak
Læreplan
Gjennomføring av et klassisk program innebærer vanligvis å tjene 60 studiepoeng.
Mastergradens varighet: Ett studieår.
- 634301 3D-grafikk
- 634302 Virtuell virkelighet og interaksjon
- 634303 Matematisk og fysisk grunnlag for datagrafikk
- 634304 dataanimasjon
- 634305 spillmotorer
- 634306 Anvendt metodikk
- 634307 Skjerm
- 634308 Maskinlæring
- 634309 Spillteknologi
- 634310 Animasjon Advanced Simulation-I
- 634311 Advanced Rendering-I
- 634312 Grafiske prosessorer og sanntidsapplikasjoner-I
- 634313 Animasjon og avansert simulering-II
- 634314 Advanced Rendering-II
- 634315 Grafiske prosessorer og sanntidsapplikasjoner-II
- 634316 Avsluttende masterprosjekt
- 634317 Totalt å delta
Programresultat
For å oppnå graden må studentene tilegne seg følgende generiske ferdigheter (G1-G15):
- G1. Evne til å integrere, både profesjonelt og som forsker, i verden av grafikk, animasjon, spill og/eller virtuell virkelighet.
- G2. Evne til å implementere teknologier og lede prosjekter innen datagrafikk, animasjon, virtuell virkelighet og videospill, og forstå kvalitetskriteriene som styrer forskning og profesjonelle aktiviteter.
- G3. Evne til å forstå og anvende avanserte konsepter innen datagrafikk, animasjon, virtuell virkelighet og videospill.
- G4. Evne til å integrere og kommunisere med eksperter fra andre områder og i ulike sammenhenger.
- G5. Studenten skal kunne anvende kunnskapen tilegnet i problemløsning og praktisk arbeid i et bedriftsmiljø.
- G6. Ha det matematiske og fysiske grunnlaget for å tolke, velge, vurdere og skape nye konsepter, teorier, applikasjoner og teknologisk utvikling relatert til datagrafikk, animasjon, virtuell virkelighet, videospill og deres anvendelse.
- G7. Kapasitet for analyse, syntese og beslutningstaking
- G8. Organisasjons- og planleggingskapasitet.
- G9. Evne til å administrere informasjon.
- G10. Evne til å utvikle egen kreativitet
- G11. Ledelse
- G12. Kritisk og selvkritisk kapasitet.
- G13. Evne til å opprettholde korrekt og fullt tilfredsstillende muntlig og skriftlig kommunikasjon.
- G14. Utvikling av sosiale og mellommenneskelige ferdigheter.
- G15. Utvikle en dyp bevissthet om etiske prinsipper.
Når det gjelder de spesifikke kompetansene til denne mastergraden, dekket av de obligatoriske fagene, er de følgende (E1-E20):
- E1. Kjenne, forstå, designe, modellere og generere grafiske miljøer.
- E2. Evne til å modellere og animere objekter og karakterer.
- E3. Evne til å gjenskape og simulere fysiske fenomener.
- E4. Evne til å samhandle med virtuelle miljøer.
- E5. Evne til å jobbe med grafikkbehandlingsarkitekturer.
- E6. Kjenne til og forstå bransjens industri og teknologiens begrensninger.
- E7. Evne til å utføre hvert av stadiene i opprettelsen av et videospill: konsept, struktur, design, implementering og testing.
- E8. Evne til å implementere nødvendig teknologi for å lage 3D-animasjoner, og forstå kvalitets- og designkriteriene til nevnte animasjoner.
- E9. Kjenne til, forstå og anvende teknikker for grafikksyntese, både 2D og 3D, samt deres maskinvareimplementering.
- E10. Kjenne til, forstå og anvende de nødvendige teknikkene for å lage, bruke og tilpasse verktøy og grafikkmotorer.
- E11. Kjenne til, forstå og bruke høyytelsesteknikkene som brukes i utformingen av grafiske arkitekturer, evaluere ytelsen og mulige flaskehalser.
- E12. Lær å løse problemer i grafisk arkitektur i dens forskjellige aspekter.
- E13. Lær og bruk de matematiske metodene som er nødvendige for å nærme deg og løse grafikk-, animasjons-, spill- og/eller virtual reality-applikasjoner.
- E14. Kjenne til, forstå og anvende de fysiske konseptene som er nødvendige for å gjenskape bevegelser og naturfenomener i grafikk, animasjon, spill og/eller virtuell virkelighet.
- E15. Evne til å implementere grafikk-, kommunikasjons- og animasjonsteknologien som er nødvendig for å lage spill, samt å forstå deres kvalitets- og designkriterier.
- E16. Evne til å vurdere betydningen av de ulike komponentene for å oppnå en balanse mellom de ulike elementene i det grafiske systemet.
- E17. Lær å representere informasjon av ulik karakter grafisk.
- E18. Kjenne til, forstå og anvende de nødvendige konseptene for å utføre en person-datamaskin-interaksjon i henhold til brukervennlighetskriterier og ved bruk av grafiske grensesnitt.
- E19. Evne til å bygge en applikasjon ved hjelp av en virtuell virkelighetsenhet.
- E20. Forstå den grunnleggende arkitekturen til virtual reality-applikasjoner, mestre de grunnleggende konseptene i input-output-enheter og virtual reality-motorer.