Master of corporate kommunikasjon
Shah Alam, Malaysia
VARIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Master of Corporate Communication
Programmet har som mål å utruste kandidater med kunnskap om teorier og programmene er relevante for innen corporate kommunikasjon. I dette programmet, er kandidater eksponert for siste utviklingen i kommunikasjonsbransjen. Gjennom en rekke foredrag og praktiske oppgaver, har programmet som mål å bidra til et høyere nivå av profesjonalitet blant fremtidige og nåværende utøvere av corporate kommunikasjon og fagfolk i mediebransjen. Spesiell fokus er gitt til ulike aspekter av corporate kommunikasjon, som for eksempel planlegging, forbereder, organisere og utnytte bedriftens kommunikasjon i driften av en organisasjon.
Inngang Krav
- Søkere må ha en bachelorgrad i kommunikasjon eller andre relaterte disiplin, med et minimum CGPA på 2,5 fra et anerkjent universitet,
- Søkere med CGPA på minst 2,5 må ha minimum ett års arbeidserfaring etter endt utdanning (bachelor) i noen relaterte felt,
- Søkere med CGPA på mindre enn 2,5, men med 3 år eller mer arbeidserfaring etter endt utdanning (bachelorgrad) kan vurderes.
Tilleggskrav krav~~POS=HEADCOMP
- Arbeidserfaring må være etter endt utdanning (bachelornivå). Arbeidserfaring før eksamen vil ikke bli vurdert.
- Ta med ansettelsesbevis med søknaden. For eksempel bekreftelse brev fra arbeidsgiveren eller brev av avtale eller siste lønnsslipp eller andre relevante dokumenter.
Studie
en. Credit Krav
Kandidater forfølge dette programmet er pålagt å gjennomføre et minimum av 40 studiepoeng av graduate-nivå kurs. Studiepoeng er fordelt på obligatoriske kurs, valgfag og forskningsprosjekt eller omfattende undersøkelse som følger:
Obligatoriske kurs | 21 studiepoeng |
valgfag | 19 studiepoeng |
total | 40 studiepoeng |
Liste over kurs
- Obligatoriske kurs (21 studiepoeng)
- KOM5111 kommunikasjonsteori 3 studiepoeng
- KOM5113 kommunikasjonsforskningsmetode 3 studiepoeng
- KOM5115 Statistikk for kommunikasjon Forskning 3 studiepoeng
- KOM5315 Organizational Communication 3 studiepoeng
- KOM5317 Theory and Practice of Corporate Communication 3 studiepoeng
- KOM5321 Avanserte PR 3 studiepoeng
- KOM5325 Integrated Marketing Communication 3 studiepoeng
- Valgemner (19 studiepoeng)
- KOM5117 dataanalyse og tolkning 3 studiepoeng
- KOM5210 Public Speaking for Professionals 3 studiepoeng
- KOM5211 mellommenneskelig kommunikasjon 3 studiepoeng
- KOM5213 Psychology of Communication 3 studiepoeng
- KOM5215 interkulturell kommunikasjon 3 studiepoeng
- KOM5217 strategier for kommunikasjon 3 studiepoeng
- KOM5319 Kommunikasjon og Decision Making 3 studiepoeng
- KOM5323 Principles of Advertising 3 studiepoeng
- KOM5327 krisekommunikasjon 3 studiepoeng
- KOM5331 Brand Communication 3 studiepoeng
- KOM5419 Presentasjon Media 3 studiepoeng
- KOM5711 Spesielle emner i Corporate Communication en kreditt
- FBK5600 Master Research Project Seminar en kreditt
- FBK5989 forskningsprosjekt 6 studiepoeng
b. andre krav
- FBK5989 forskningsprosjekt 6 studiepoeng
Kandidater kan velge for Research Project hvis de fikk et gjennomsnitt på B + for KOM5113 kommunikasjonsforskningsmetode og KOM5115 Statistikk for kommunikasjonsforskning. - CE00MS Omfattende Eksamen
Kandidater som velger 6 studiepoeng valgfag fag i stedet for Prosjektoppgave er pålagt å sitte for og bestå comprehesive eksamen på slutten av sitt siste semester på å oppfylle kreditt krav.