Master of Arts (MA) in Photography
University of Arts Magdalena Abakanowicz in Poznań
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Språk
Be om info
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Master of Arts (MA) in Photography
 
I studioene er det realisert emner relatert til fotografi som selvstendig uttrykk refererer til tradisjonen samt fotografering være en dialog med andre medier: intermedia og datamaskinen fotografering. Studentene er også forberedt på å jobbe med reklame fotomarkedet. Øv fullfører foredrag om fotohistorie, fotografi teknikker, moderne fotografi og nye medier. Studenter har til rådighet: laboratorium, mørkerom, lommelykt studio, kontinuerlig lys studio, datamaskin studio og bibliotek.
 
 
Studio of Spatial Ytelse
 
Hode: dr Mirosław Balka
Assistent: Karolina Kubik
 
Målet med studioet er å vurdere status for områder rundt oss, og gjøre et forsøk på å danne dem på en kreativ måte.Ved å definere vår egen plass og utveksle synspunkter med mennesker som representerer andre steder, studentene etablere soner for kommunikasjon og kan vurdere deres interaksjon. Studentene utfører både på skolen selv og i byrom. Deres intensjon er å trekke oppmerksomheten til publikum til de sosiale og politiske problemer som påvirker deres miljø. Mål: Studentene skal tilegne seg evnen til å gjennomføre kunstneriske oppdrag, omfanget av disse vil bli gjenstand for deres unike preferanser og ferdigheter. De vil få muligheten til å administrere det offentlige rom uten å skade deres autonome kunstneriske miljøet. De vil også lære å ikke være skremt av plasser til andre.
 
 
Studio of Video Art
 
Leder: Professor Marek Wasilewski
Assistent: Hubert Czerepok
 
Læreplanen er rettet mot å studere mangfoldet av moderne kunst og strukturer slik at gnisten diskusjon om definisjonen av kunst i møte med det kulturelle, sosiale og tekniske endringer underveis. Målet med studiene er å tillate studentene å lære av de unike funksjonene til intermedia video kunst og å oppmuntre dem til aktivt å danne kunst medier med respekt for sine kunstneriske og sosial appell, og å kunne kritisk vurdere hendelser og prosesser i slike videokunst. Definere holdninger til virkeligheten har vært en av retningslinjene av vår virksomhet. Det legges vekt på å utvikle et personlig og unikt bilde av den verden av kunst, og dermed forsøker å skape et bilde av verden rundt oss.Video kunst i seg selv utgjør et forsøk på å undersøke strukturen i den virkelige verden og kunne ta sin attributter. På denne måten videoen kan endre de relevante paradigmer, og skaper en ny kunstnerisk virkelighet.
I løpet av kurset skal studentene:
1. Lær om milepælen hendelsene i videokunst i Polen og i utlandet.
2. Master bruk av enkle videoutstyr.
3. Lær det grunnleggende om film redigering.
Fire. Forstå grunnleggende fundamentet for videokunst estetikk.
5. Forstå de unike funksjonene til videoen media og deres kunstneriske og sosiale sammenheng.
Seks. Kunne begrunne og presentere innholdet i eget arbeid.
7. Utvikle ferdigheter til å gjennomføre selvstendige kunstneriske oppdrag.
8. Forbedre mulighetene for å vurdere en 's eget arbeid.
 
 
Studio of Spatial Transformation and Development
 
Leder: Professor Andrzej Syska
Assistent: Piotr Bosacki
 
Studioet undersøker definisjoner, samt metoder for å oppfatte, kartlegging, design og forming plass, inkludert alle mulige transformasjoner. Vi tar sikte på nærmer konseptet av plass både i en konvensjonell måte, hvor ulike objekter og hendelser (inkludert kunstneriske ones) fletter i et 3D miljø, og på en alternativ måte, med et "virtuelt" tilnærming for å undersøke ulike muligheter og konsekvenser av status i rommet (inkludert ikke-kunstnerisk ones). Nyutdannede vil få kompetanse til å bruke et sett av spesifikke verktøy for å kartlegge plass og vil kunne tilby en unik tilnærming til verdensrommet forming handlinger. Studentene skal kunne utvikle prosjekter der verdensrommet, både reelle og i den virtuelle verden, vil bli utnyttet i en unik og kreativ måte.
 
 
Studio of Interactive Ytelse
 
Leder: Professor Slawomir Sobczak
Assistent: Jakub Jasiukiewicz
 
Stimulere begått involvering av kunstneren og publikum i forming en media og sosialt miljø er i fokus av pensum. Interactive opptredener inkluderer bruk av elektroniske media, multimedia, unike grensesnitt, programvare, programmer og verktøy, samt en rekke aktiviteter for å overvinne barrieren mellom artist og publikum, og å kritisk vurdere deres forhold. Læreplanen er rettet mot å lære elevene å hindre at gjenstander eller hendelser fra å bli altfor stor grad løsrevet fra publikum, og i stedet for å oppmuntre elevene i å bruke spill som sin hovedstrategi i kunstneriske forestillinger, med spillet dekker prosedyrer, kommunikasjon, non -linearitet, hypertekstualitet, navigasjon, telemetri, provocativeness etc.Prosjekter kan utføres på følgende områder:
- Mellommenneskelig kommunikasjon,
- Offentlig kommunikasjon,
- Virtuell kommunikasjon.
Nyutdannede vil være i stand til å utvikle aktive kunstneriske relasjoner i kommunikasjon, både innen elektroniske medier og i direkte sosiale interaksjoner. Studentene vil lære å lage interaktive kunstneriske meldinger.
 
 
Studio of Performance Art and Multimedia
 
Leder: Professor Izabella Gustowska
Assistent: Raman Tratsiuk
 
Sjefen fokus er grensesnittet - menneskets - virkelighet forholdet. Det legges vekt på å henvise til budskapet av det offentlige eller private rom og til kunstneren som utfører medium (i video-ytelse, eller interaktiv forestilling handlinger).Pågående forskning og dag-til-dag opplevelse er viktige referanser i tillegg, med den avgjørende rolle for kunstneren å være å kommentere, gripe, provosere, bygge og dekonstruere status quo ved happenings, performances, flash mobs etc. i offentlige eller private rom . Målene for kurset er å gi studentene evner til å handle gjennom performance, multimedia og offentlige rom handlinger. Studentene skal lære å skape media meldinger og hvordan du tar opp slike handlinger.