MSc i kroppsøving og velvære
University of Birmingham - College of Life and Environmental Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Edgbaston, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 10 530 *
Søknadsfrist
31 Aug 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* heltidsavgifter for britiske studenter I for internasjonale studenter £20,430
Introduksjon
Vår MSc i kroppsøving og velvære er et nasjonalt og internasjonalt relevant evidensbasert program, som gjelder for grunnskole-, andre- og videreutdanning. Det er også mulighet for akkreditering av tidligere sertifisert læring (APCL) for videregående grader (f.eks. PGCE).
Vær oppmerksom på at studenter som ønsker å bruke APCL-poeng til graden sin, ikke vil være kvalifisert til å søke om et postgraduate lån for masterstudier i Storbritannia.
Dette programmet søker å støtte den fortsatte faglige utviklingen av praktiserende og potensielle kroppsøvingslærere, ungdomsledere for fysisk aktivitet, assistenter eller trenere som jobber med unge mennesker i skolen.
Det forventes at studenter som tar programmet vil utvikle ferdighetene for å tillate dem å kritisk evaluere nye utviklinger innen teori, forskning og praksis og integrere denne kunnskapen der det er hensiktsmessig i deres praksis. Egenskapen og kunnskapen til studenter som uteksamineres fra kvalifikasjonen vil sette dem i en ideell posisjon til å informere profesjonens fremtidige retning ved å ta lederstillinger og utfordre gjeldende praksis og/eller ved å engasjere seg i videre studier på PhD-nivå.
Internasjonale studenter : Vennligst sjekk visumkravene dine før du søker ettersom de fleste øktene i dette programmet leveres online via fjernundervisning.
Kurset er basert på siste evidens, forskning og innovasjoner innen kroppsøving og idrettspedagogikk. Studentene vil lære i et fellesskap av elever med likesinnede potensielle eller nåværende utøvere som er interessert i å forbedre unge menneskers opplevelser av fysisk aktivitet og sport. Emnet skal også styrke studentenes evner til å lede i nye retninger innen kroppsøving og idrettspedagogikk ved å engasjere seg med ledende og internasjonale praktikere og forskere.
Denne MSc er et fleksibelt program som lar studentene velge antall år de ønsker å bruke på å fullføre graden. Graden kan gjennomføres over 1 år som heltid eller over 2 år som deltid. I tillegg har denne MSc som mål å støtte engasjementet til de som er i arbeid. Studentene kan velge å engasjere seg med flere avstands- og blandede leveringsalternativer for moduler; endre når de trenger å gå på universitetet og antall økter de trenger for å delta på ved universitetet.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Birmingham Masters-stipend
Vårt Birmingham Masters-stipend tilbyr £ 2,000 via en studieavgiftsrabatt, for å støtte de flinkeste og beste søkerne som gjennomfører masterstudier ved Birmingham i løpet av 2024-2025.
Postgraduate Progression Award
Våre Postgraduate Progression Awards tilbyr studenter ved University of Birmingham en avgiftsrabatt på £ 1500 for videregående undervist studier.
Som utdannet Birmingham ønsker vi å støtte deg i å ta de neste stegene i reisen din mens du fortsetter å studere og utvikle karrieren din. Med kjennskap til University of Birmingham, vil du ha tilgang til våre ressurser, fasiliteter og støttenettverk for å forme og sikre fremtiden din. Som et av Storbritannias topp 15 universiteter kan vi forsikre deg om at du vil motta vår velvære og karrierestøtte, fellesskap og ressurser for å hjelpe deg i din utvikling.
Studieavgiftsrabattene for våre videregående studenter er vår forpliktelse til deg, som takk for ditt valg om å bli hos oss for din videreutdanning.
Læreplan
Emner som dekkes i løpet av kurset vil for eksempel inkludere metoder og mekanismer for fortsatt faglig utvikling, digitale teknologier, modellbasert praksis (inkludert modeller som Cooperative Learning, Sports Education og Teaching Games for Understanding), og moderne sosiale og politiske problemstillinger. for kroppsøving og ungdomsidrett. I tillegg vil modulene ta for seg forskningsmetoder for å forberede studentene på å gjennomføre feltarbeid for avhandlingen.
Levering: Alle programmoduler leveres online. Læring og undervisning vil bli arrangert av webinarer, forelesninger, videoer og vlogger, og alle økter vil bli tatt opp på Panopto, University of Birminghams videoplattform, og publisert på det integrerte virtuelle læringsmiljøet "Canvas". Annen støtte vil være tilgjengelig gjennom nettbaserte diskusjonsgrupper og individuelle opplæringsprogrammer.
Moduldetaljer er som følger:
Forskningsmetodikk innen idrett, trening og rehabilitering
Denne modulen vil utvikle dine forskningsferdigheter innenfor områdene idrett og fysisk aktivitet. Den vil dekke praktisk bruk og kritisk analyse av metoder som gir en essensiell forståelse av å utføre forskning i et virkelig sport/fysisk aktivitetsmiljø.
Gjennom denne modulen vil du få en grundig forståelse av å drive forskning i et virkelig sport/fysisk aktivitetsmiljø som vil tillate deg å utvikle deg som en forskningsledet utøver. Modulen gir også grunnlaget for masteravhandlingsforskningen.
Avansert pedagogikk
Denne modulen undersøker sentrale aspekter ved kroppsøvingspraksis gjennom den teoretiske linsen "pedagogikk". Spesielt fokuserer det på 'avanserte pedagogikk' som rammer inn praksis på 3 områder: kunnskap i kontekst; mangfoldige elever og læring; og karrierelang profesjonell forespørsel.
Digital praksis innen idrett, trening og helse
I denne modulen vil studentene undersøke: de profesjonelle læringsbehovene til utøvere som bruker digitale teknologier, de etiske implikasjonene presentert av digitale teknologier, anvendelsene av digitale teknologier i sport, trening og helsesammenheng, og resultatene knyttet til digitale teknologier i sport, trening og helse
I løpet av denne modulen vil studentene gjennomgå eksisterende bevis på de digitale teknologiene som er relevante for deres sport, trening og helsekontekst for å identifisere de profesjonelle læringsbehovene til utøvere for å bruke og anvende digitale teknologier
Innovasjon innen faglig utvikling
Modulen tar sikte på å la deltakerne evaluere gjeldende personlig og faglig utvikling innenfor rammen av deres profesjonelle rolle. Den søker å utvikle seg og forbedre kritisk reflekterende ferdigheter gjennom å koble teori med praksis, og utvikle informerte strategier for å støtte egen og andres faglige utvikling og læring på arbeidsplassen. Med utgangspunkt i moderne teorier om voksenlæring, vil modulen ta for seg utfordringene ved profesjonell læring i flere sammenhenger, og behovet for å tenke mer kritisk (og kreativt) for å støtte elevers utvikling.
Anvendt profesjonell praksis
I denne modulen skal du jobbe med en real-life case-studie fra undervisningen din. Du vil bli forventet å trekke på kunnskap og ferdigheter oppnådd i de andre modulene for å lage en fullt vurdert og begrunnet utviklingsplan for spillere eller lag basert på en klar begrunnelse og behovsanalyse. Som en del av dette forventes det at du integrerer teori i praksis i utviklingen av elever og elever. Du vil deretter implementere planen din for å demonstrere kompetansen du har oppnådd i å anvende passende teori i praksis og evaluering av og virkningen av beslutninger som er tatt.
Spiller- og deltakerutvikling
Denne modulen utvikler teori og anvendt praksis i coaching- og deltakelsesprosessen. Frafall og spørsmål om idrettsmedlemskap vil bli analysert fra deltakeres, treneres og sportsadministratorers synspunkt. Teorien og anvendelsen av idrettsvitenskap for å hjelpe og forbedre coachingmetodikk vil også bli dekket, inkludert områder som motorisk læring, biomekanikk og psykologi.
Avhandling (etter vellykket overføring til MSc)
I denne modulen vil du integrere områdene som dekkes i de underviste modulene i programmet. Du vil foreslå et forskningsprosjekt, sende inn etikk, og gjennomføre og skrive opp et stykke akademisk empirisk basert forskning som er relevant for ditt praksisområde og interesser i coaching.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Studenter som fullfører denne graden går til ulike former for ansettelse eller videre studier. Studenter som er nåværende lærere har styrket ikke bare undervisningen, men også lederevnen, og mange har kommet videre i de typer lederroller de fyller på skolene etter å ha fullført denne graden.
Noen studenter har brukt MSc-graden som et springbrett til videre studier, som inkluderer å fullføre en PGCE for å få status som kvalifisert undervisning, og/eller bli med i en Ph.D. program. Andre studenter har funnet ut at MSc-graden har støttet deres ansettelse i sport/fysisk aktivitet-fokuserte klubber, sport, fysisk aktivitet og helseorganisasjoner og stiftelser, teknologifokuserte bedrifter, fritidssentre, trenerutdanning og utvikling, og/eller kurset har støttet studenter til å initiere egne private eller frivillige selskaper.