
MA in
MA Samfunn, kultur og medier University of Leeds, Faculty of Social Sciences

Introduksjon
Undervist av ledende forskere på feltet, dekker dette programmet sentrale spørsmål og konsepter som medier og sosiale medier; forbruk; publikum; representasjon; globalisering; migrasjon og sted; turisme; ulikhet; kreativt arbeid og materiell kultur. Gjennom sin forankring i sosiologiske tilnærminger til studiet av kultur og medier, vil en bekymring med spørsmål om makt, ulikhet og identitet tres gjennom kurset, slik at du kan tenke kritisk om forholdet mellom kjønn, klasse, rase og etnisitet, og kulturelle riket.
I tillegg til å utvikle spesialistkunnskap på feltet, vil du også tilegne deg sentrale overførbare ferdigheter innen forskning, kommunikasjon, analytiske ferdigheter, selvledelse og gruppearbeid, noe som vil åpne opp for en rekke karrierer Pathways innen media og kreative industrier og bortenfor.
Høydepunkter
- Dra nytte av ekspertisen til både School of Sociology and Social Policy og School of Media and Communication.
- Få spesialistkunnskap innen områdene forbruk, tradisjonelle medier og sosiale medier, globalisering, representasjon, populærkultur med mer.
- Skreddersy programmet etter dine interesser med valgfrie moduler som dekker journalistikk, salgsfremmende kommunikasjon, videospill, digital motstand og reality-TV.
- Utvikle overførbare ferdigheter inkludert i forskning, analyse, gruppearbeid og kommunikasjon.
- Forbered deg på karrierer innen akademia, kommunikasjon og mediepolitikk, kreative næringer, mediemarked, publikumsforskning og andre. SNAK TIL EN AKTUELL STUDENT
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Hvis du har talent og kjøring, vil vi at du skal kunne studere med oss, uansett dine økonomiske forhold. Det kan være hjelp til studenter i form av lån og ikke-tilbakebetale tilskudd fra universitetet og fra regjeringen.
Læreplan
Obligatoriske moduler vil gi en solid forankring i sentrale sosiologiske teorier for studiet av samfunn, kultur og medier, og metodiske debatter og tilnærminger.
I tillegg vil du ha muligheten til å velge mellom en rekke valgfrie moduler levert av forskjellige skoler (sosiologi og sosialpolitikk, medier og kommunikasjon, politikk og internasjonale studier og geografi), slik at du kan skreddersy programmet for å forfølge dine spesialistinteresser .
Det avsluttende avhandlingsprosjektet vil tillate deg å designe, utvikle og implementere din egen kritiske forskningsundersøkelse om et aspekt av kultur og media.
Kursstruktur
Obligatoriske moduler
- Mediers og kultursosiologi
- Forsker på ulikhet i media
- Tilnærminger og metoder for medier og kultur
- Avhandling
Valgfrie moduler
(utvalg av typiske alternativer vist nedenfor)
- Journalistikkpraksis og politikk
- Promotional Communications kulturhistorie
- Engasjere den moderne byen: samfunnsforskeren
- Digital Resistance: Media Protest by Marginalized Groups
- Populærkultur: Verdenspolitikk, samfunn og kultur
- Teknologi, medier og politikk: forskning og virkelige verdenssaker
- Rasisme, avkolonialitet og migrasjon
- Reality TV: Sannhet eller fiksjon?
- Videospill og samfunn
Læring og undervisning
Gjennom hele kurset vil du bli utsatt for en rekke undervisningsmetoder, inkludert gjesteforelesninger, seminarer, presentasjoner, gruppearbeid, blandet læring og uavhengig kritisk undersøkelse.
I dette kurset vil du bli undervist av våre ekspertakademikere, fra forelesere til professorer. Du kan også bli undervist av bransjefolk med mange års erfaring, så vel som trente doktorgradsforskere, som kobler deg til noen av de flinkeste hodene på campus.
evaluering
Vurderingen vil omfatte en serie korte quizer, et gruppeprosjekt, et essay og en avhandling.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Programmets kombinerte natur vil utstyre deg med viktige overførbare ferdigheter og spesialistkunnskapen som kreves for å forfølge en karriere innen sosiologi eller media og kultur. Den nasjonale og internasjonale veksten av medie- og kreative næringer har utløst større etterspørsel etter kandidater som besitter avanserte ferdigheter og kunnskaper på feltet, åpne muligheter innen kommunikasjon og mediepolitikk, PR, sosiale og digitale medier, mediemarkeder og publikumsforskning eller annen kulturell og kreative næringer.
I tillegg vil sosiologielementet i programmet tillate deg å bruke kunnskapen din og ferdighetene dine på felt som utdanning, lovpålagte og frivillige organisasjoner, NGOer (ikke-statlige organisasjoner), INGOs (internasjonale ikke-statlige byråer) og veldedige organisasjoner.
Studiet gir også grunnlag for progresjon til en doktorgrad i sosiologi og medievitenskap, og en sterk forankring for en tverrfaglig doktorgrad.
Karrierestøtte
Vi oppfordrer deg til å forberede deg på karrieren fra dag én. Det er en av grunnene til at Leeds-kandidater er så ettertraktet av arbeidsgivere.
Karrieresenteret og ansatte ved fakultetet ditt gir en rekke hjelp og råd for å hjelpe deg med å planlegge karrieren og ta velinformerte avgjørelser underveis, selv etter at du er ferdig utdannet.