MSc i folkehelsen
University of Limerick
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Limerick, Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 12 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* EU-studenter: € 6000 | ikke-EU-studenter: € 12.000
Introduksjon
Dette Master of Science in Public Health er designet for å utstyre studentene med det markedsførbare og overførbare ferdighetssettet og kompetansen som vil forbedre deres karriere innen folkehelse eller andre helserelaterte disipliner, både lokalt og internasjonalt. Programmet kan tas deltid eller heltid. Dette kompetansebaserte blandede læringsprogrammet består av fem kjernemoduler, et praktikum og et forskningsprosjekt. Moduler vil bli levert i et blandet format gjennom en blanding av casestudier, online forelesninger, klasseromsbaserte workshops, gruppeoppgaver og individuelle prosjekter. Public Health MSc er tildelt et Agency for Public Health Education Accreditation (APHEA) akkreditering for sin enestående læreplan i folkehelsefeltet.
Oversikt
Fokuset på dette Masters of Science in Public Health-programmet er å gå fra den tradisjonelle folkehelseundervisningen til den kompetansebaserte og anvendte folkehelsen. Programmet er eksepsjonelt i styrken til våre moduler innen global helse og bærekraftig utvikling, de sosiale determinantene for helse- og helsesystemer, folkehelseforskning og dataanalyse, utforming, overvåking og evaluering av folkehelseintervensjoner. Fra denne kandidatgraden vil enhver kandidat uansett faglig bakgrunn kunne undersøke, designe, evaluere og håndtere folkehelseutfordringer og gir dem en unik mulighet for tverrfaglig studier og arbeid. Studenten vil også reflektere kritisk over egen og andres læringsstiler og praksis.
Programmet består av fem kjernemoduler med online forelesninger, ansikts-til-ansikt-kompetansebyggende workshops på campus, practicum og et forskningsprosjekt. Studentene kan registrere seg på heltid eller deltid. Heltidsprogrammet går i ett studieår.
Læringsutbytte:
1.1 Kunnskap - bredde og slag:<UL>
Demonstrere en grundig forståelse av kompleksiteten til folkehelse og helsesystemer i forskjellige sammenhenger.Undersøk problemer som hindrer helse nasjonalt og globalt, og identifiser utfordringene med å nå bærekraftige utviklingsmålUL>
Kunnskap og ferdigheter - Rekkevidde og selektivitet:<UL>
Bruk ulike tilnærminger, verktøy og beregninger for å designe, levere, overvåke og evaluere folkehelseintervensjoner.UL>
Kompetanse - Kontekst og rolle:<UL>
Utvikle kvantitative og kvalitative forsknings- og dataanalyseferdigheter for å vurdere og utforme forskjellige metodiske tilnærminger for å adressere folkehelseproblemer kritisk.UL>
1.2. Kompetanse - Lære å lære:<UL>
Utvikle analytiske og faglige ferdigheter i planlegging, styring, overvåking og evaluering av helsetjenester, policyer, programmer, prosjekter og tiltak.Bruk en designtenkingstilnærming for å identifisere, teste og implementere kreative folkehelseløsninger for å forbedre globale helseproblemer.Evaluer kritiske samtidsproblemer innen helsevesenet og undersøk trender og utvikling i strategisk ledelse relatert til folkehelseorganisasjoner.UL>
1.3. Kompetanse - Innsikt:<UL>
Delta i mening om UL refleksjon for å identifisere, tolke, forbedre og evaluere personlige, kulturelle og profesjonelle kompetanser for å lede karrieren.UL>
Programinnhold
Hver modul vil kjøre som seks ukers blokk. I løpet av de første tre ukene vil studentene arbeide individuelt med casestudier og motta en serie online forelesninger og opplæringsprogrammer som dekker innholdsområdene i denne modulen. Studentene vil bli bedt om å svare på en serie flervalgsspørsmål basert på hver forelesning og casestudier. På den fjerde uken av modulen vil studentene engasjere seg med medelever og veiledere i workshops og gruppeoppgaver på campus.
De siste to ukene av modulen vil være viet til individuelle prosjekter der studentene får muligheten til å demonstrere kompetanse i å anvende kunnskap og ferdigheter de tilegnet seg gjennom hele modulen. Gjennom modulen skal studentene bruke en e-portefølje for å dokumentere og reflektere over deres kompetanseoppnåelse. Tilbakemelding på læringen deres vil bli gitt kontinuerlig, og studentene vil kunne spore sin egen personlige utvikling gjennom hele programmet.
Den andre gode funksjonen er at studentene får muligheten til å delta på disse en-ukers boligverkstedene i Limerick eller på en av våre samarbeidende studiesteder i Sao Paulo i Brasil, Boston i USA og i India.
Practicum-modulen er 8 ukers kompetansebasert, planlagt, veiledet og evaluert praksisopplevelse. Denne modulen introduserer studentene til den praktiske folkehelsepraksisen, som en måte å oversette kompetansen studentene har tilegnet seg under MSc i folkehelse til handling for å få profesjonell erfaring.
Forskningsprosjektmodulen vil gjøre det mulig for studentene å identifisere et gap i folkehelseforskningen, formulere sine spørsmål og utforme et forskningsprosjekt. På slutten av modulen forventes det at studentene leverer sin endelige rapport i tidsskriftartikkelformat. Alle modulene er oppført i tabellen nedenfor, inkludert semesterene modulene kjører i:
Fulltid
År 1 Heltid - Høst<UL>
Folkehelse- og helsesystemer (9 studiepoeng)Folkehelseintervensjoner (9 studiepoeng)Folkehelseforskning og dataanalyse (9 studiepoeng)UL>
År 1 Heltid - Vår<UL>
Overvåking og evaluering i folkehelse (9 studiepoeng)Global helse og bærekraftig utvikling (9 studiepoeng)Folkehelsepraksis (15 studiepoeng)UL>
År 1 Heltid - Sommer<UL>
Forskningsprosjekt (30 studiepoeng)UL>
Deltid
År 1 Deltid - Høst<UL>
Folkehelse- og helsesystemer (9 studiepoeng)Folkehelseintervensjoner (9 studiepoeng)Folkehelseforskning og dataanalyse (9 studiepoeng)UL>
År 1 Deltid - Vår<UL>
Overvåking og evaluering i folkehelse (9 studiepoeng)Global helse og bærekraftig utvikling (9 studiepoeng)UL>
År 2 Deltid - Høst<UL>
Folkehelsepraksis (15 studiepoeng)UL>
År 2 Deltid - Vår<UL>
Forskningsprosjekt (30 studiepoeng)UL>
Programleveranse
Uke 1-3 (online) - Uke 4 (på campus) - uke 5-6 (individuelt prosjekt)
Uke 1 | Uke 2 | Uke 3 | Uke 4 | Uke 5-6 |
Enhet 1 | Enhet 2 | Enhet 3 | 5 dager ferdighetsbasert workshop | Individuelt prosjekt (Produkt) |
5 timer med online materiale | 5 timer med online materiale | 5 timer med online materiale | Komplekse saksscenarier | - |
Casestudie | Casestudie | Casestudie | Gruppeprosjekt | - |
25 MCQs eksamen | 25 MCQs eksamen | 25 MCQs eksamen | Presentasjoner | - |
Merker: 10% | Merker: 10% | Merker: 10% | Merker: 20% | 50% |
Inntakskrav
Hvem kan søke
Nyutdannede fra medisin, folkehelse, farmasi odontologi, paramedikere, sykepleie, allierte helsepersonell, psykologi, ingeniørfag, utviklingsstudier, miljøvitenskap, jus, statistikk, økonomi, politikkstudier, samfunnsvitenskap, næringsliv, ledelse, markedsføring og annet relevant eller passende fag
Søkere må ha minst 2,1 (andre klasse utmerkelse karakter 1) resultat i sin første utmerkelse bachelorgrad (NFQ nivå 8 eller et annet internasjonalt anerkjent tilsvarende). Tildelinger på 2: 2 eller mindre kan vurderes dersom søkere viser minst fem års relevant folkehelsearbeidserfaring.
Hva skal du ta med søknaden din?<UL>
Et konseptnotat av forskningsprosjektet de har tenkt å gjøre som en del av programmet.En personlig uttalelse som beskriver hvorfor de ønsker å gjennomføre programmet.Kvalifikasjonsutskrifter og sertifikater.Sertifiserte engelske oversettelser av transkripsjonene / sertifikatene der originalene er på et annet språk enn engelsk.En kopi av fødselsattesten / passet ditt (som viser ditt juridiske navn).UL>
Engelsk Språkkrav
Søkere hvis førstespråk ikke er engelsk, må fremlegge bevis for enten vellykket UL fullføring av en gradskompetanse undervist på engelsk eller oppfylle ett av kriteriene nedenfor (ikke lenger enn to år før søknad)
Akseptable engelskspråklige kvalifikasjoner inkluderer følgende:<UL>
Matrikulasjonseksamen fra europeiske land der engelsk presenteres som fag og et akseptabelt nivå oppnås.Irish Leaving Certificate English –Ordinary Level Grade D or above.TOEFL - 580 (papirbasert) eller 90 (internettbasert).IELTS - Minimum score på 6,5 med ikke mindre enn 6 i en komponent.Engelsk test for engelsk og akademisk formål (ETAPP) - klasse C1.GCE 'O' nivå engelsk språk / GCSE engelsk språk - klasse C eller høyere.Cambridge Assessment English - Certificate of Proficiency in English - Grade C / Certificate in Advanced English Grade B.GCE-eksamenskort - Oxford Delegacy of Local Examinations - Grade C / Cambridge Local Examinations Syndicate - School Certificate Pass 1-6 / the University of London Entrance and School Examinations Council - School Certificate Pass 1-6.UL>
Resultater i andre undersøkelser enn de som er oppført ovenfor, kan også godtas som oppfyller våre engelskspråklige krav. Kontakt International Education Division for råd.
Graduate Profile
Dette programmet vil sette opp kandidatene for en suksess i UL karriere innen folkehelse som akademisk forsker, dataanalytiker, epidemiolog, helsepolitisk offiser, prosjektleder, helseøkonom, helsesøster, folkehelsetannlege i forskjellige miljøer, inkludert helse , forskning, næringsliv, myndigheter, nasjonale, internasjonale og ikke-statlige organisasjoner.
Dette masterprogrammet anbefales til studenter som ønsker å skaffe seg markedsførbare og overførbare ferdigheter, og de som ønsker å få følelsen av personlig prestasjon, og de som ønsker å bevege seg i ledende stillinger innen helsevesenet. Programmet vil utstyre studentene med differensiert kompetanse, inkludert håndgripelige ferdigheter som ikke bare vil bli markedsført til fremtidige arbeidsgivere, men de forbereder også våre kandidater for selvstendig næringsdrivende og konsulentfirmaer.
Opptak
Læreplan
Programinnhold
Hver modul vil kjøre som seks ukers blokk. I løpet av de første tre ukene vil studentene arbeide individuelt med case-studier og vil motta en serie online forelesninger og veiledninger som dekker innholdsområdene i denne modulen. Studentene vil bli pålagt å svare på en rekke flervalgsspørsmål basert på hver forelesning og casestudier. På den fjerde uken av modulen vil studentene engasjere seg med medstudenter og veiledere i workshops og gruppeoppgaver på campus.
De siste to ukene av modulen vil være viet til individuelle prosjekter der studentene får muligheten til å demonstrere kompetanse i å anvende kunnskap og ferdigheter de tilegnet seg gjennom hele modulen. Gjennom modulen skal studentene bruke en e-portefølje for å dokumentere og reflektere over deres kompetanseoppnåelse. Tilbakemelding på læringen deres vil bli gitt kontinuerlig, og studentene vil kunne spore sin egen personlige utvikling gjennom hele programmet.
Den andre gode funksjonen er at studentene får muligheten til å delta på disse en-ukers boligverkstedene i Limerick eller på en av våre samarbeidende studiesteder i Sao Paulo i Brasil, Boston i USA og i India.
Praksismodulen er 8 ukers kompetansebasert, planlagt, veiledet og evaluert praksiserfaring. Denne modulen introduserer studentene til den virkelige praksisen med folkehelse, som en måte å omsette kompetansen som studentene har tilegnet seg under MSc i folkehelse til handling for å få yrkeserfaring.
Forskningsprosjektmodulen vil gjøre det mulig for studentene å identifisere et gap i folkehelseforskningen, formulere sine spørsmål og utforme et forskningsprosjekt. På slutten av modulen forventes det at studentene leverer sin endelige rapport i tidsskriftartikkelformat. Alle modulene er oppført i tabellen nedenfor, inkludert semesterene modulene kjører i:
Fulltid
År 1 Heltid - Høst
- Folkehelse- og helsesystemer (9 studiepoeng)
- Folkehelseintervensjoner (9 studiepoeng)
- Folkehelseforskning og dataanalyse (9 studiepoeng)
År 1 Heltid - Vår
- Overvåking og evaluering i folkehelse (9 studiepoeng)
- Global helse og bærekraftig utvikling (9 studiepoeng)
- Folkehelsepraksis (15 studiepoeng)
År 1 Heltid - Sommer
- Forskningsprosjekt (30 studiepoeng)
Deltid
År 1 Deltid - Høst
- Folkehelse- og helsesystemer (9 studiepoeng)
- Folkehelseintervensjoner (9 stp)
- Folkehelseforskning og dataanalyse (9 studiepoeng)
År 1 Deltid - Vår
- Overvåking og evaluering i folkehelse (9 studiepoeng)
- Global helse og bærekraftig utvikling (9 studiepoeng)
År 2 Deltid - Høst
- Folkehelsepraksis (15 studiepoeng)
År 2 Deltid - Vår
- Forskningsprosjekt (30 studiepoeng)
Programleveranse
Uke 1-3 (online) - Uke 4 (på campus) - uke 5-6 (individuelt prosjekt)
Uke 1 | Uke 2 | Uke 3 | Uke 4 | Uke 5-6 |
Enhet 1 | Enhet 2 | Enhet 3 | 5 dager ferdighetsbasert workshop | Individuelt prosjekt (produkt) |
5 timer med nettmateriale | 5 timer med nettmateriale | 5 timer med nettmateriale | Komplekse saksscenarier | - |
Kasusstudie | Kasusstudie | Kasusstudie | Gruppeprosjekt | - |
25 MCQ-eksamen | 25 MCQ-eksamen | 25 MCQ-eksamen | Presentasjoner | - |
Karakterer: 10 % | Karakterer: 10 % | Karakterer: 10 % | Karakterer: 20 % | 50 % |
Programresultat
Læringsutbytte
1.1 Kunnskap - bredde og slag:
- Demonstrere en inngående forståelse av kompleksiteten til folkehelse og helsesystemer i ulike sammenhenger.
- Undersøke problemer som hindrer helse nasjonalt og globalt og identifisere utfordringene for å nå bærekraftsmålene
Kunnskap og ferdigheter – rekkevidde og selektivitet:
- Bruk ulike tilnærminger, verktøy og beregninger for å designe, levere, overvåke og evaluere folkehelseintervensjoner.
Kompetanse - Kontekst og rolle:
- Utvikle kvantitative og kvalitative forsknings- og dataanalyseferdigheter for å vurdere og utforme forskjellige metodiske tilnærminger for å adressere folkehelseproblemer kritisk.
1.2. Kompetanse - Lære å lære:
- Utvikle analytiske og faglige ferdigheter i planlegging, styring, overvåking og evaluering av helsetjenester, policyer, programmer, prosjekter og tiltak.
- Bruk en designtenkingstilnærming for å identifisere, teste og implementere kreative folkehelseløsninger for å forbedre globale helseproblemer.
- Evaluer kritiske samtidsproblemer innen helsevesenet og undersøk trender og utvikling i strategisk ledelse relatert til folkehelseorganisasjoner.
1.3. Kompetanse - Innsikt:
- Engasjere seg i meningsfull refleksjon for å identifisere, tolke, forbedre og evaluere personlige, kulturelle og profesjonelle kompetanser for å veilede deres karriere.