MA middelalderstudier
University of Lincoln
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Lincoln, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Internasjonalt | Hjem / EU: £ 7700.
Oppdag Lincoln uansett hvor du er i verden
Våre webinarer, fagmesterklasser, spørsmål og svar og studentpanelsamtaler er en fin måte å oppdage hvordan det er å bo og studere ved University of Lincoln .
Introduksjon
Lincoln har en lang og fascinerende historie og er hjemsted for et vell av middelalderske ressurser, noe som gjør det til et ideelt sted å gjennomføre en avansert studie av middelalderen.
Studentene er i stand til å lære en rekke forskningsmetoder som brukes innen middelalderstudier og utvikle ferdigheter som paleografi og latin. De læres også hvordan man kan bruke historiske arkiver for å utforske den økonomiske, sosiale og religiøse historien til England og den bredere middelhavsverden. Noen moduler støttes av det vell av litterære manuskripter ved Lincoln Cathedral, som inneholder en av bare 50 fulle manuskripter av The Canterbury Tales, samt The Thornton Romances, som inneholder de tidligste kjente beretningene om King Arthurs død.
Dette programmet gjør det mulig for studenter på School of History and Heritage å lære av akademikere som er ledende forskere, forfattere, redaktører av bøker, bidragsytere til internasjonale forskningsprosjekter og konferanser, kringkastere, konservatorer og eksperter på arv. Skolen holder en serie forskningsseminarer gjennom året som studentene oppfordres til å delta på.
Hvordan du studerer
Moduler blir for det meste undervist i to-timers gruppeseminarer. Studentene vil være i stand til å velge fra et antall valgfrie moduler som er beskrevet i Modules-fanen, som de vil studere sammen med kjerneferdighetsbaserte moduler.
Heltidsstudenter tar følgende moduler:
Semester A: Elementær middelalder Latin, pluss forskningsmetoder, pluss ett alternativ.
Semester B: Elementær middelalder latin, pluss paleografi og diplomatisk, pluss ett alternativ.
De vil også fullføre en avhandling.
Heltidsstudenter på dette kurset bør forvente å motta omtrent fire til seks timers kontakttid per uke. Studiet på høyere nivå involverer en betydelig andel av uavhengige studier, og utforsker materialet dekket i forelesninger og seminarer. Som en generell guide forventes det at studentene bruker to til tre timer på uavhengige studier for hver time i timen.
Kontakttider
På grunn av innholdet i forskerutdanningene vil en betydelig andel av tiden din brukes på uavhengig studier og forskning. Forskningsstudenter vil ha møter med sine faglige veiledere, men regelmessigheten av disse vil variere avhengig av individuelle krav, fagområde, personalets tilgjengelighet og stadium av programmet. For undervisningsprogrammer kan ukentlige kontakttider variere avhengig av de valgte modulalternativene og studietrinnet.
Metoder for vurdering
Måten du vil bli vurdert på kurset ditt vil variere avhengig av emnet og typen forskerutdanning du velger. Et undervist program kan inneholde en skriftlig avhandling, eksamener, presentasjoner og prosjekter. Et forskningsprogram kan inkludere en avhandling, muntlig eksamen og presentasjon for en gruppe forskere. Du kan forventes å demonstrere hvordan forskningsresultatene dine har bidratt til kunnskap eller utviklet eksisterende teori eller forståelse. Se de individuelle kurssidene for å finne ut mer.
moduler
- Elementary Medieval Latin (Core)
- Middelalderlig paleografi og diplomatisk (kjerne)
- Forskningsmetoder (kjerne)
- Kosmos og kronologi (opsjon) †
- Hvordan Vesten ble vunnet: Biskoper, barbarer og transformasjonen av den romerske verden, 300-600 (Option) †
- Medieval Iberia: People, Power and Place (Option) †
- Middelalderens Lincoln (alternativ) †
- Nord ved Nordvest: Sammenlignende perspektiver på Nord-Europa fra 750 til 1000 (opsjon) †
- Offentlige og private følelser i middelalderen (alternativ) †
- Reason and Rebellion (Option) †
- Robin Hood and the Outlaw Tradition (Option) †
- Saints and Scholars: History and Hagiography in Middelalderen (Option) †
- Verdens ende som vi kjenner den: Forfatterne av barbarihistorie og fødselen av middelalderens orden (Option) †
Hvordan blir du vurdert
De fleste moduler blir vurdert gjennom skriftlig arbeid, vanligvis essays, prosjekter eller kritiske kommentarer. Paleografi og latin vurderes ved eksamen i klassen. For å oppnå MA må studentene levere en avhandling på 15 000 til 20 000 ord.
University of Lincoln policy for tilbakemeldinger om evaluering har som mål å sikre at akademikere vil returnere kursevalueringer til studentene raskt - vanligvis innen 15 virkedager etter innleveringsdatoen (med mindre annet er angitt ovenfor).
stipend
Det er flere måter enn noen gang før å finansiere studiene, enten du vil studere eller studere. For de som ønsker å gjennomføre et masterkurs, kan du søke om et lån som et bidrag til kurset og levekostnadene. Lån er også tilgjengelig for de som ønsker å gjennomføre doktorgrad. Universitetet tilbyr en rekke stipender og finansierte stipendier for de som er interessert i forskerutdanning.
Kursspesifikke tilleggskostnader
For hvert kurs kan du oppdage at det koster ekstra. Disse kan være med tanke på spesifikke klær, materialer eller utstyr som kreves. Noen kurs gir deg muligheter til å utføre feltarbeid eller ekskursjoner. Når dette er obligatorisk, vil kostnadene for reise og overnatting dekkes av universitetet, og er inkludert i gebyret ditt. Der disse er valgfrie, vil du normalt være pålagt å betale din egen transport, overnatting og generelle levekostnader.
Når det gjelder lærebøker, gir universitetet studenter som registrerer seg med en omfattende leseliste, og du vil finne at vårt omfattende bibliotek inneholder enten materielle eller virtuelle versjoner av kjerne teksten som du må lese. Du kan imidlertid foretrekke å kjøpe noen av disse til deg selv, og du vil være ansvarlig for denne prisen.
Oppføringskrav 2021-22
Første eller andre klasse æresgrad i et relevant emne.
Hvis du har studert utenfor Storbritannia, og er usikker på om kvalifisering oppfyller kravene ovenfor, kan du gå til landsidene for informasjon om tilsvarende kompetanse.
Utenlandske studenter vil være pålagt å demonstrere engelskspråklige ferdigheter tilsvarende IELTS 7.0 generelt, med minimum 5,5 i hvert element. Denne kvalifikasjonen må være oppnådd før du sender inn søknaden din.
For informasjon om andre engelskspråklige kvalifikasjoner vi aksepterer, vennligst besøk siden Engelske krav .
Hvis du ikke oppfyller de ovennevnte IELTS-kravene, kan du være i stand til å delta i et av våre kurs før engelsk og akademisk studiekompetanse . Disse spesialistkursene er designet for å hjelpe studentene til å oppfylle de engelskspråklige kravene for det tiltenkte studiet.
Undervisning og læring under Covid-19
I Lincoln har Covid-19 oppfordret oss til å se gjennom praksis og som et resultat benytte anledningen til å finne nye måter å forbedre studentopplevelsen på. Vi har gjort endringer i vår tilnærming til undervisning og læring og på campus for å sikre at studenter og ansatte kan nyte en trygg og positiv læringsopplevelse. Vi vil fortsette å følge myndighetens veiledning og jobbe tett med de lokale folkehelseekspertene etter hvert som situasjonen utvikler seg, og tilpasse undervisningen og læringen vår for å holde campus så trygt som mulig.
Egenskaper
Kurset benytter besøkende forelesere når det er mulig. Studentene er invitert til å delta på universitetets årlige forelesning fra middelalderen. I tillegg tilbyr School of History and Heritage's Visiting Professor in Medieval History i noen år et årlig seminar, forelesning eller masterclass for studenter i middelalderstudier. Andre besøkende forelesere, fra Storbritannia, Europa og Nord-Amerika, har også tidligere holdt forelesninger og seminarer for studenter.
Skolen drar nytte av sin egen Medieval Studies Research Group, der studentene kan få tilgang til støtte og engasjere seg i et bredere faglig og profesjonelt samfunn.
Hvordan søke
Det er ingen formelle intervjuer, men studenter som er interessert i å ta kurset vil bli invitert til å ha en uformell samtale med programlederen, hvis dette er mulig, eller til å ha en samtale via e-post.
School of History and Heritage MA Bursary
School of History and Heritage er glad for å kunne tilby opptil tre stipendier, etter konkurranse, til studenter som ønsker å gjennomføre et av MA-programmene som tilbys av School (MA History, MA Medieval Studies, eller MA Conservation of Cultural Arv).
Karrieremuligheter
Dette kurset tar sikte på å utvikle kritisk forståelse og omfattende analytiske ferdigheter som kan være spesielt fordelaktige for karrierer innen arvssektoren, museer og undervisning. Noen kandidater fortsetter studiene på doktorgradsnivå.
University Careers and Employability Team tilbyr kvalifiserte rådgivere som kan samarbeide med deg for å gi skreddersydd, individuell støtte og karriereråd i løpet av din tid ved universitetet. Som medlem av våre alumner tilbyr vi også en-til-en-støtte det første året etter fullført kurs, inkludert tilgang til arrangementer, stillingsinformasjon og ressurser på nettstedet; med tilgang til online ledige stillinger og virtuelle ressurser og nettstedsressurser de neste to årene.
Denne tjenesten kan inkludere en-til-en-coaching, CV-råd og intervjuforberedelse for å hjelpe deg med å maksimere fremtidige muligheter.
Tjenesten arbeider tett med lokale, nasjonale og internasjonale arbeidsgivere, som fungerer som en inngangsport til næringslivet.
Opptak
Læreplan
Elementary Medieval Latin (Core)
Alle studenter på MA-kurset har mulighet til å ha litt grunnleggende latinopplæring innenfor sin MA-modul for forskningsmetoder. For de studentene som allerede har litt latin, men for de som ellers viser seg å lære raskt, vil denne modulen gi muligheten til å utvikle denne essensielle ferdigheten for middelalder i en støttende kontekst. Kurset tar sikte på å gi studentene selvtillit til å engasjere seg direkte med originalkildene.
Middelalderlig paleografi og diplomatisk (kjerne)
Modulen er utformet for å gi en introduksjon til de praktiske teknikkene for å lese middelalderdokumenter, inkludert bruk av standard forkortelsesformer i dokumenter, bruk av standardfrasering i administrative dokumenter og utvikling av denne praksisen i store administrasjoner (inkludert kongelige og kirkelige kansler). Denne modulen introduserer en essensiell ferdighet for middelalderister og gir studentene muligheten til å engasjere seg med middelalderkilder i sin opprinnelige form.
Kilder og metoder for middelalderstudier (kjerne)
Denne modulen er designet for å introdusere en rekke primærkilder og forskningsmetoder som brukes innen middelalderstudier og fokuserer på aktivt engasjement i prosessene med å samle inn, evaluere og analysere data av ulike slag. Studentene skal få mulighet til å utvikle kjennskap til, og mulighet til å kunne vurdere, ulike tilnærminger til analyse og tolkning av historiske og litterære data.
Hvordan Vesten ble vunnet: Biskoper, barbarer og transformasjonen av den romerske verden, 300-600 (alternativ)†
Denne modulen tar sikte på å ta for seg et sentralt øyeblikk i overgangen fra den antikke til middelalderen: Romerrikets fall i Vest-Europa på slutten av det femte århundre. Modulen oppmuntrer studentene til å konseptualisere slutten på romersk makt i Vesten som en prosess som hadde sine røtter mye lenger tilbake i romersk historie og som hadde langsiktige effekter langt utover slutten av det femte århundre.
Middelalderske Iberia: mennesker, makt og sted (alternativ)†
Få steder i Europa opplevde en så kulturelt mangfoldig og politisk kompleks middelalderfortid som den iberiske halvøy. Faktisk, som Janna Bianchini har påpekt, forplikter studiet av middelalderens Spania og Portugal oss til å konfrontere den rike og noen ganger voldelige utvekslingen av (minst) tre kulturer og religioner.
Denne modulen gir studentene muligheten til å utforske flere aspekter av historien til Spania og Portugal fra 500 til 1300. Denne modulen er teamundervist, ved å bruke Lincolns forskningsklynge i middelalderske iberiske studier, med sikte på å sikre at studentene er på forkant av disiplinen.
Middelaldersk Lincoln (alternativ)†
Med fokus på casestudiet til Lincoln, tar denne modulen sikte på å utforske byen som et sentralt element i studiet av middelalderhistorie og kultur. Studenter kan undersøke Lincoln som både urbs og civitas. Fra og med analysen av det urbane stoffet kan de utforske transformasjonen av byen fra romertiden til middelalderen. Deretter, når de beveger seg fra urbs til civitas, er de i stand til å utforske minnet til innbyggerne, utforske emner som epigrafi og minnesmerke, hjemlige rom, identiteter og legender. I den siste delen av modulen har studentene sjansen til å vurdere aktiviteten til noen institusjoner i byen, med fokus på læring og jus, og utforske katedralens institusjonelle betydning.
Middelhavsmøter: 1000–1500 (alternativ)†
Middelhavet er ikke bare geografi (Matvejevi, Mediterranean Breviary, 1999). Med fokus på perioden 1000-1500, inviterer denne modulen deg til å utforske sosial, politisk og kulturell dynamikk, møter og forviklinger fra forskjellige disiplinære og metodiske perspektiver for å reflektere over hvordan mennesker, varer, praksis og ideer sirkulerte og samhandlet over Middelhavet. og dens utvidelser, både fysiske og forestilte. Ved å kombinere både historiografi og primærbevis som spenner over historie, kunsthistorie, arkitektur, arkeologi og litteratur gir denne modulen et nyttig innblikk i kompleksiteten i en middelaldersk middelhavsverden som formet og ble formet av både lokal og global dynamikk, tverrkulturelle møter , utveksling og kommunikasjon.
North by Northwest: Sammenlignende perspektiver på Nord-Europa fra 750 til 1000 (alternativ)†
Denne modulen ser på noen av de viktigste utviklingene i middelalderens nordeuropeiske historieutvikling som altfor ofte studeres isolert. Ofte delt inn i enten Karl den Stores tidsalder og hans etterfølgere, perioden som så fremveksten av et engelsk rike (og kanskje folk), eller en epoke med vold og handel gitt sin primære impuls av vikingaktivitet, perioden fra 750 til 1000 forstås best i all sin kompleksitet ved hjelp av en komparativ tilnærming.
Modulens komparative rammeverk vil også gi mulighet til å utvikle avgjørende kontekstuell kunnskap for studenter som ønsker å gå videre til Ph.D. nivå. Utstyrt med denne kunnskapen kan studentene innse at intet enkelt fortolkningsparadigme fra perioden kan yte rettferdighet til mengden sosiale, politiske, økonomiske og kulturelle endringer som slo rot i den aktuelle perioden.
Offentlige og private følelser i middelalderen (alternativ)†
Denne modulen tar sikte på å introdusere studentene til noen av nøkkelproblemene ved å studere følelsenes historie, spesielt for middelalderen. Dette er et emne som først nylig har vakt vitenskapelig oppmerksomhet.
En generell introduksjon til metodikkene som brukes på dette feltet vil bli gitt, spesielt med fokus på hvordan historikere gjør eller bør nærme seg tekster som inkluderer følelser. Kjærlighet, vennskap, hat og svik er noen av temaene som vil bli diskutert i sammenheng med Vest-Europa og Middelhavet mellom 1000 og 1400, en periode da deres betydninger og verdier noen ganger var forbløffende forskjellige fra våre moderne forestillinger. Primære kilder som konsulteres vil omfatte brevutvekslinger, filosofiske og medisinske avhandlinger, narrative og litterære kilder, kirkelige skrifter, samt visuell kunst og materiell kultur, blant andre.
Robin Hood and the Outlaw Tradition (alternativ)†
Denne modulen undersøker hva den fredløses skikkelse betydde for folket i Storbritannia i middelalderen, spesielt i perioden etter erobringen, samt hvordan han var, og fortsatt er, knyttet til historie og myter i litteraturen. Studentene vil vurdere glorifiseringen av kriminalitet knyttet til fredløse fortellinger og motstanden fra primært geistlige og statlige autoriteter, samt de underliggende spørsmålene om vennskap og lojalitet som disse fortellingene fremkaller. De vil også undersøke andre temaer som er utbredt i fredløse legender, som natur, menneskers og dyrs relasjoner, kjønn, religion, lure og lureri, klasse, krigføring og våpen. Til slutt vurderer den hvordan fredløse og fredløse personer (spesielt Robin Hood) har blitt overført, som en type middelalderisme, til senere perioder og hva fredløsfiguren betyr i samtidens samfunn. Samlet sett vil studentene undersøke representasjoner av fredløse i en rekke sjangere, fra kronikker, ballader og dramatiske tekster til barnelitteratur, film og TV.
Hellige og lærde: historie og hagiografi i middelalderen (alternativ)†
Denne modulen undersøker forholdet mellom helgener og samfunnene de oppsto fra. Gjennom en serie case-studier utforsker den utviklingen av kristne begreper og praksiser for hellighet i senantikken og tidlig middelalder, før den ser på eksempler fra hele Europa i senere middelalder. Saints and Scholars fokuserer på hagiografier, men henter også inn en rekke andre kilder, inkludert materiell kultur, for å forstå fenomenet helgenkulten og åpne et vindu mot tankeverdenen og sosiale erfaringer til middelalderske menn og kvinner.
Ridderskapets død? Monarki, revolusjon og krig i England, 1216-72 (alternativ)†
Kong Henry I (r. 1216-72) regjeringstid var av enorm betydning i engelsk historie. Hans personlige styre var vitne til klager mot kongen som kulminerte i Englands første politiske revolusjon. Under det baroniske opprøret 1258-65 ble Henry L redusert til et chiffer, hans kone Eleanor av Provence tilbrakte tid i eksil, og et baronråd ledet av Henry ls svoger, Simon de Montfort, jarl av Leicester, presset gjennom juridiske og administrative reformer som var langt mer radikale og omfattende enn de som ble forespeilet i Magna Carta i 1215. Likevel endte den baroniske reformbevegelsen til slutt i fiasko, etter de Montforts brutale død i slaget ved Evesham 4. august 1265. Denne modulen undersøker forholdet mellom den engelske kronen og aristokratiet (sekulært og kirkelig) i denne betydningsfulle perioden, ideene og motivasjonene som drev elite menn og kvinner til opprør, og strategiene som ble brukt av kronen for å forsvare dens interesser.
The End of the World slik vi kjenner den: The Chroniclers of Barbarian History and the Birth of the Medieval Order (Option)†
Krøniker var uten tvil den dominerende formen for historieskriving gjennom middelalderen. Denne forskningsbaserte modulen er designet for å introdusere studentene til disse forsømte kildene, til deres opprinnelse i den historiografiske tankeverdenen til de gamle og tidlige kristne verdener, og til de viktigste kronikkforfatterne fra tidlig middelalder.
Hvordan du studerer
Moduler undervises for det meste i to-timers gruppeseminarer. Ved siden av kjernekompetansebaserte moduler, vil du kunne velge fra en rekke valgfrie moduler som dekker britisk, europeisk og middelhavshistorie fra forskjellige disiplinære og metodiske perspektiver, inkludert historie, kunsthistorie, arkeologi og litteraturstudier. Ytterligere detaljer er tilgjengelig i fanen Moduler. Vær oppmerksom på at moduler som tilbys hvert studieår kan variere avhengig av tilgjengelighet.
Heltidsstudenter tar følgende moduler:
Semester A
- Elementær middelalderlatin
- Kilder og metoder for middelalderstudier
- En valgfri modul
Semester B
- Elementær middelalderlatin
- Palaeografi og diplomatikk
- En valgfri modul
Du vil også fullføre en avhandling på opptil 20 000 ord, veiledet av en av våre ansatte.
Som heltidsstudent på dette kurset bør du forvente å motta cirka fire til seks timer kontakttid per uke. Studiet på doktorgradsnivå involverer en betydelig andel av uavhengige studier, og utforsker materialet som dekkes i underviste økter. Som en generell veiledning, for hver time du bruker i klassen, forventes du å bruke to til tre timer på selvstendig studie.
Studenter har muligheten til å melde seg på deltid, noe som betyr at studieplanen deres vil bli justert tilsvarende.
Hvordan blir du vurdert
I henhold til University of Lincoln retningslinjer for vurdering, vil vi sørge for at du får tilbakemelding umiddelbart - vanligvis innen 15 virkedager etter innsendingsdatoen (med mindre annet er oppgitt). Dette vil tillate deg å dra nytte av tilbakemeldingene våre, som vi oppfordrer deg til å implementere for å forbedre følgende bidrag.