MSc i spillutvikling
University of Suffolk
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Ipswich, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 8 235 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per år på heltid; £ 915 per 20 studiepoeng - studieavgift på deltid; £ 12,150 - internasjonal studieavgift per år
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
MSc Games Development Course gir studentene en høyere forståelse og direkte yrkeserfaring gjennom en tverrfaglig tilnærming på tvers av kommersielle spillprosjekter.
Dette kurset er ideelt for kandidater som har fullført BA (Hons) Computer Games Design eller BSc (Hons) Computer Games Programmering studenter, samt de som har uteksaminert seg fra andre relaterte tekniske og kreative fagområder som ønsker å delta i videoen. spillindustri.
Vi har samarbeidspartnerskap på plass med samfunnsorganisasjoner og arbeidsgivere, inkludert kommersielle og tredje sektor organisasjoner.
Studentene vil bli utsatt for arbeid med kommersielle spill, og gi dem en forståelse av virksomhet og virksomhet, samt forberede studentene til å jobbe i et kommersielt studio.
En av modulene våre gjør det mulig for studenter å koble seg til Ipswich Waterfront Innovation Center (IWIC), gi dem tilgang til flere fasiliteter og dekke en rekke forretningsrelaterte emner i forbindelse med spillutvikling.
- Få bransjespesifikk erfaring ved å bruke virkelige arbeidsflytmetoder, tidsfrister og begrensninger.
- Arbeid med prosjekter med en rekke industripartnere, inkludert Ubisoft, Dreadnaught Studios, Miracle Tea Studios, Ipswich Games Hub.
- Et unikt partnerskap med Iron Crown Enterprises, utgivere av rollespillsystemene Rolemaster, Spacemaster, HARP og HARP-SF.
- Utvid karrieremulighetene dine med lenker og prosjekt briefs fra selskaper som Derivco, Coderus, Conga og Orbital Media.
- Vi ønsker kandidater fra alle fag med erfaring innen digital kunst, koding eller spilldesign, samt ikke-kandidater med en portefølje med arbeid å vise.
Kursmoduler
Modulspesifikasjoner
- Utviklingsledelse (obligatorisk). Denne modulen vil bli levert som en serie forelesninger og opplæringsøkter der en rekke smidige og fossemetoder vil bli utforsket, samt ulike prosjektledelsesverktøy. Du vil deretter utvide denne grunnleggende kunnskapen gjennom din egen forskning. Det vil være en mulighet for deg å reflektere over hvordan slike teknikker kan brukes på spillindustrien og hvordan de kan ha bidratt til å unngå eller forbedre tidligere scenarier.
- Visual Scripting (obligatorisk). Kommersielle spillmotorer presenterer en raskt utviklende teknologi. En faktor bak denne utviklingen er behovet for å tilby effektive utviklingsmiljøer som gjør det mulig for alle typer fageksperter å bidra aktivt i utviklingsprosessen. I denne modulen. elevene lærer hvordan de kan utvikle spill ved hjelp av visuelle skriptverktøy på høye og lave nivåer, avhengig av disiplin og bakgrunn.
- Gruppeprosjekt 1 - Rapid Prototyping (obligatorisk). For dette gruppeprosjektet utvikler studentene og utvikler spillideer raskt, og lærer hvordan de kan jobbe effektivt som et team.
- Gruppeprosjekt 2 - Spesialistprosjekt (obligatorisk). Etter å ha dyrket ferdigheter med en rekke moderne design- og utviklingspraksiser, vil du nå jobbe i team til en forhandlet brief. På denne måten vil teamet gi sine egne projiserte erfaringsmessige resultater, og disse resultatene vil informere designpilarer og et sluttmål. Denne modulen er designet for å gi deg et robust utviklingsrammeverk der teamet får rom og frihet til å utforske komponentene i en valgfri digital opplevelse.
- Individuell læringsplan (obligatorisk). Vi ønsker studenter med en variert akademisk bakgrunn velkommen på dette kurset og har designet denne modulen for å tilby spesialundervisning for studenter som ønsker å utforske utviklingen av spesifikke tekniske ferdigheter. Intensjonen her er å utvikle ferdigheter som vil hjelpe deg å integrere deg mer i tverrfunksjonelle team. Hver ILP er unik for deg selv og utviklet med veiledning og innspill fra spesialistlærere. Prosjektene begynner med en utforsking av utviklingsområder du føler deg trygg på, og utvider seg til å se på områder der det er kunnskapshull.
- Forskningsmetoder (obligatorisk). Denne modulen dekker også faglige, juridiske og etiske standarder og retningslinjer som påvirker kommersiell og teknisk drift, og for å gi deg muligheter til å reflektere over dem når det gjelder egen forskning og praksis. Modulen gir et viktig planleggingsverktøy for utviklingen av ditt endelige prosjekt, og sikrer at du har gjennomført en rekke nødvendige underbyggende undersøkelser i utviklingen av dette arbeidet.
- Sluttprosjekt (obligatorisk). Denne modulen tar sikte på å legge til rette for videreutvikling av dine undersøkelsesferdigheter gjennom uavhengig ledelse av et nytt forskerprosjekt innen forskningsfelt innen spillutvikling. Den skal identifisere et forskningsområde som er relevant for spillutvikling, og utforskningen av den viser en dyp forståelse av utviklingsprosessen.
Karrieremuligheter
Den arbeidsbaserte øvelsen er innebygd gjennom hele kurset. Alle modulene vil være relatert til arbeidsbasert læring, relatert til kommersielle styringsprosesser eller forståelse av produksjon i et arbeidsmiljø. Dette vil forbedre ansettbarheten og gi nyutdannede større forståelse av spillutvikling på arbeidsplassen.
Nyutdannede kan utvikle seg til en rekke karrierer, inkludert Game Programmer, Games Designer, Games Artist, Quality Assurance, Serious Games Developer og Gamification Developer for å nevne noen.
Avgifter og finansiering
2021-22
- Studieavgift på heltid: £ 9,135
- Deltidsavgift: £ 915 per 20 studiepoeng
- Internasjonalt studieavgift: £ 13,725
Mer informasjon
- 20% reduksjon i avgifter for kandidater fra University of Suffolk
På University of Suffolk gir skolepengene tilgang til alle de vanlige undervisnings- og læringsfasilitetene du forventer. Imidlertid kan det være ekstra kostnader knyttet til kurset ditt som du må budsjettere med.
Inntakskrav
Faglige krav
- Søkere forventes å ha en lavere grad i et relevant fagområde på 2: 2 eller høyere.
Ikke-akademiske krav
- Alle søkere med ikke-standard opptakskrav vil være pålagt å delta på et intervju.