Master of Science in Marketing Research (MSMR)
University of Texas Arlington
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Arlington, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
18 - 24 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 11 044 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* for studieåret 2021-2022
Introduksjon
Oversikt
Målet med Master of Science in Marketing Research (MSMR) er å forberede studentene på vellykkede karrierer innen markedsundersøkelser, markedsplanlegging, produkt- og merkevareledelse og relaterte felt.
Om programmet
- 36-studiepoenget MSMR-programmet tilbys hverdager i Arlington, og blander grunnleggende teorier, moderne applikasjoner og virkelige spørsmål for å gi studentene de ferdighetene som er nødvendige for å drive en vellykket strategi.
- Studentene lærer å smelte logikk med kreativitet, kvantitative data med kvalitativ innsikt og intelligens med intuisjon for å løse markedsføringsproblemer og skape forretningsmuligheter.
Curriculum
MSMR -programmet består av 36 semestertimer med avanserte kurs. Programmet er åpent for alle søkere med minst en bachelorgrad, men er spesielt godt egnet for de med en bachelorgrad i et av følgende områder:
- Atferdsvitenskap (antropologi / psykologi / sosiologi)
- Virksomhet (Regnskap / Økonomi / Finans / Ledelse)
- Datavitenskap / datavitenskap / informasjonssystemer
- Markedsføring / markedsføringsforskning
- Matematikk / statistikk
Alle MSMR -studenter vil fullføre en ukes Boot Camp, designet for å gi grunnleggende kunnskap om følgende forretningsområder:
- regnskap
- Økonomisk analyse
- markedsføring
- Ledelse
MSMR -læreplanen består av følgende kurs.
Avanserte kurs (ni kurs kreves) - 27
- BSTAT 5325 - AVANSERTE METODER FOR ANALYTIKK
- MARK 5327 - FORSKNING FOR MARKEDSFØRINGSBESLUTNINGER
- MARK 5338 - KUNDEOPPLEVELSE OG KVALITATIV FORSKNING
- MARK 5340 - MARKEDSFØRINGSSTRATEGI
- MARK 5341 - AVANSERT TEMA I MARKEDSFORSKNING I
- MARK 5343 - AVANSERT FORSKNINGSANALYSE I
- MARK 5344 - AVANSERT FORSKNINGSANALYSE II
- MARK 5396 - MARKEDSFØRING FORSKNINGSPRAKSIS I
- MARK 5397 - MARKEDSFØRING FORSKNINGSPRAKSIS II
Valgfrie kurs (tre kurs kreves) - 9
Totalt - 36
Karrieremuligheter
- Markedsføringsanalytiker
- Markedsdirektør
- Prosjektleder
- Senior forskningsanalytiker
- Bedriftsmarkedsanalytiker
Hvorfor velge oss?
- 17 Markedsføringsforskningsprogram i USA (QS, 2020)
- Program internship muligheter
- AACSB akkreditert (topp 5% av forretningsprogrammene globalt)
- College of Business alumni -nettverk på over 55 000 og teller
Opptakskrav
Opptak til Master of Science in Marketing Research (MSMR) -programmet er basert på gjennomføring av de generelle opptakskravene til Graduate School som spesifisert under Graduate Admission Krav og prosedyrer i Graduate Catalogue.
Opptak til ethvert kandidatprogram er begrenset og konkurransedyktig. Beslutninger for MSMR -programmet er basert på flere faktorer:
1. Graduate Index Score
- MSMR -programmet bruker en indekspoeng for å estimere kandidaters sannsynlighet for suksess i bedriftsutdannede programmer.
- Indekspoengsummen er beregnet som GMAT + (GPA * 200).
- En indeksscore på 1200 eller høyere er typisk for en vellykket kandidat.
2. Akademisk prestasjon: Karakterpoeng Gjennomsnitt (GPA)
- En bachelor-GPA på 3,25 (på en 4-punkts skala, beregnet av Graduate Admissions) er typisk for en vellykket kandidat. GPA -beregning er basert på de siste 60 timene av søkerens bachelorprogram.
- En uteksaminert GPA på 3,00 basert på minst 24 timer vil også bli vurdert.
3. Graduate Performance Indicator: GMAT/GRE Component & Composite Scores
- Følgende testresultater er sterke prediktorer for suksess fra kandidater:
- GMAT/GRE Kvantitative og verbale poengsummer over 50. persentilen
- GMAT -sammensatt poengsum på 580 eller høyere
- Selv om det ikke er noen allment akseptert metode for konvertering av GRE til GMAT -sammensatte poengsummer, har algoritmen levert av Educational Testing Service (ETS) vist seg å være et nyttig verktøy for å estimere en sammenlignbar GMAT -sammensatt poengsum.
4. Kommunikasjonskunnskaper
- MSMR -programmet har etablert kommunikasjonsstandarder designet for å sikre at alle studenter er kvalifisert til å utføre som Graduate Teaching/Research Assistant.
- Alle kandidater må fullføre et ansikt til ansikt intervju (personlig eller online) med MSMR Program Director.
- Søkere hvis morsmål ikke er engelsk, må demonstrere et tilstrekkelig ferdighetsnivå med det engelske språket for å skape tillit til suksess i doktorgradsstudier. MSMR -programmet godtar flere former for vurdering, forutsatt at score oppfyller eller overgår følgende kriterier:
- IELTS: Band score på 6,5 på alle ferdigheter
- TOEFL iBT: Total Composite 81, med foretrukne seksjonspoeng av Lytting (16), Lesing (20), Snakk (23) og Skriving (22).
5. Personlig erklæring/prestasjoner
- Formålserklæring: En gjennomtenkt, velskrevet uttalelse som tydelig uttrykker utdanningsmål, formidler en lidenskap for markedsundersøkelser og gir et glimt av søkerens personlighet.
- Anbefalingsbrev: Brev fra tre personer som er kjent med søkerens faglige bakgrunn og/eller arbeidserfaring som kan snakke om søkerens potensial for suksess på forskerskolen.
6. Akademisk og profesjonell erfaring
- Akademisk institusjon: Generell kvalitet og spesifikk programakkreditering av den gradgivende institusjonen.
- Yrkeserfaring: Arbeidserfaring, profesjonell sertifisering eller lisensiering.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.