Master i dyrevitenskap
Turin, Italia
VARIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk, Italiensk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 2 800 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* per år
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
SØK på UniTo for år 2020-2021 på href = "https://apply.unito.it
Klikk her for informasjon om søknadsprosedyre og frister.
-------------------------------------------------- -------------------
Læreplaner tilbys:
- Oppdrettsproduksjonskjede og produktkvalitet (forelagt på italiensk)
- Dyreernæring og fôrsikkerhet (foreleset på engelsk)
Oppdrettsproduksjonskjede og produktkvalitet
Opplæringsmålene i læreplanen i produksjonskjeden for husdyr og produktkvalitet inkluderer utvikling av dyreproduksjonskjedeksperter, hvilke ferdigheter inkluderer en solid bakgrunn og forståelse i husdyrproduksjon og produksjon av mat av animalsk opprinnelse, og fullfører kunnskapen som er oppnådd under universitetet første grad. Postgraduates vil kunne bruke internasjonal litteratur, og bakgrunnen som er oppnådd i løpet av dette kurset vil inneholde flere innovative emner innen husdyrproduksjon. Nagrade studenter vil tilegne seg dyp kunnskap og forståelse ferdigheter knyttet til husdyrproduksjon prosesser, bærekraftig forvaltning av husdyrproduksjon, dyregenetisk biologisk mangfold og kvalitet på produkter av animalsk opprinnelse.
Læringsmetodene og verktøyene som brukes til å oppnå og validere de ovennevnte målene vil omfatte klassiske forelesninger, seminarer, internasjonal litteraturanalyse, studiet av anbefalt litteratur og laboratorie- og feltpraktiske aktiviteter etterfulgt av dataanalyse. Avsluttende eksamener på slutten av hvert kurs vil bli organisert for å vurdere kunnskap og forståelse av emnene i emnet. Ytterligere evalueringsmetoder, som muntlige og skriftlige eksamener og foreløpig læringsvurdering, kan planlegges for bestemte emner.
Læringsprogrammet til pensum i husdyrproduksjonskjeden og produktkvaliteten vil gjøre det mulig for forskerutdanningen i dyrfag å utvikle tverrfaglige ferdigheter, som er nødvendige for å jobbe profesjonelt med ulike fagpersoner i husdyrproduksjonskjeden. Spesielt vil ferdighetene som skal utvikles i læreplanen i produksjonen av husdyrkjøtt og produktkvaliteten, omfatte:
- organisering av individ- og gruppearbeid i husdyrproduksjon og produksjon av næringsmidler av animalsk opprinnelse
- tolkning av lov og forskrifter, utvikling og implementering av prosjekter på både husdyr og politisk nivå, med sikte på å forbedre eller tilpasse produksjon og struktur av husdyrproduksjon
- regulering av produksjonsprosedyrer knyttet til miljøpåvirkning og produktkvalitet, herunder evnen til å identifisere feil og årsaker og å foreslå løsninger
- utvikling av tekniske presentasjoner
Kunnskaps- og forståelsesferdigheter vil bli utviklet gjennom praktiske aktiviteter i klasse, laboratorie- og husdyranlegg, casestudie, praksis i husdyranlegg og med fagpersoner innen husdyrproduksjon. Videre vil spesifikke kurs veilede studentene til å bruke nyskapende profesjonell programvare. Til slutt vil et viktig læringstrinn bestå av datahåndtering og tolkning for avhandlingens utvikling og sluttevaluering.
Evaluering av ferdigheter som gjelder kunnskapsapplikasjon vil bli gjort gjennom evaluering, også under avsluttende eksamener, av praktiske leksjoner, skriftlige rapporter, casestudier og praksisrapporter, individuell eller gruppeprosjektutvikling, og forberedelse av avsluttende oppgave under veiledning av lærere.
Det endelige studietrinnet vil inkludere valgfrie kurs, praktikperiode og utvikling av en endelig forskningsoppgave.
Dyreernæring og fôrsikkerhet
Opplæringsmålene i læreplanen i dyreernæring og fôrsikkerhet inkluderer utvikling av dyreernæringseksperter, hvilke ferdigheter inkluderer en solid bakgrunn og forståelse i dyrefôr og ernæring, og fullfører kunnskapen som er oppnådd under universitetets første grad. Postgraduates vil kunne bruke internasjonal litteratur, og bakgrunnen som er oppnådd i løpet av dette kurset vil inneholde flere innovative emner i dyreernæring. Studenter skal tilegne seg dyp kunnskap og forståelsesferdigheter vedrørende både fysiologiske mekanismer knyttet til dyreernæring og bærekraftig styring av dyre- og fôrproduksjon, for å sikre fôrkvalitet og sikkerhet.
Læringsmetodene og verktøyene som brukes til å oppnå og validere de ovennevnte målene vil omfatte klassiske forelesninger, seminarer, internasjonal litteraturanalyse, en studie av anbefalt litteratur og laboratorie- og feltpraktiske aktiviteter etterfulgt av data-analyse. Avsluttende eksamener på slutten av hvert kurs vil bli organisert for å vurdere kunnskap og forståelse av emnene i emnet. Ytterligere evalueringsmetoder, som muntlige og skriftlige eksamener og foreløpig læringsvurdering, kan planlegges for bestemte emner
Læringsprogrammet i læreplanen i dyreernæring og fôrsikkerhet vil tillate forskerutdanningen i dyrfag å utvikle tverrfaglige ferdigheter som er nødvendige for å jobbe profesjonelt med ulike faglige figurer i fôrproduksjonskjeden. Spesielt vil ferdighetene som skal utvikles i læreplanen i dyreernæring og fôrsikkerhetslære inneholde:
- organisering av individuelle og gruppearbeid i dyrefôr og næringsmessige sammenhenger
- tolkning av lov og forskrifter på både fôrproduksjonsvirksomhet og politisk nivå
- styring av kvalitetsovervåking planer feed produksjonsanlegg
- utvikling av tekniske presentasjoner
Kunnskaps- og forståelsesferdigheter vil bli utviklet gjennom praktiske aktiviteter i klasse-, laboratorie- og fôrproduksjonsanlegg, case study, en praksisplass i fôrproduksjon og med fagpersoner innen fôrproduksjon. Videre vil spesifikke kurs veilede studentene til å bruke nyskapende profesjonell programvare. Til slutt vil et viktig læringstrinn bestå av datahåndtering og tolkning for avhandlingens utvikling og sluttevaluering.
Evaluering av ferdigheter som gjelder kunnskapsapplikasjon vil bli gjort gjennom evaluering, også under avsluttende eksamener, av praktiske leksjoner, skriftlige rapporter, casestudier og praksisrapporter, individuell eller gruppeprosjektutvikling, og forberedelse av avsluttende oppgave under veiledning av lærere.
Det endelige studietrinnet vil inkludere valgfrie kurs, praktikperiode og utvikling av en endelig forskningsoppgave.