Master of Science i digitale spill
University of Malta
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Msida, Malta
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 400 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* Lokale/EU/EØS -søkere: Årlig påmeldingsgebyr: EUR 400; Ikke-EU/Ikke-EØS-søkere: Gebyr per studieår: 13 400 euro
Introduksjon
MSc i digitale spill samler studenter fra mange bakgrunner for å lage innovative og spennende digitale spill.
Studentene oppfordres til å utforske sin personlige tilnærming til spillskaping ved å kombinere utdannelsen sin i spilldesign med enten kritisk analyse eller teknologispesialiseringer. I alle tilfeller engasjerer studentene seg fullt ut med prosessene for spilldesign og -skaping, samt logistiske bekymringer som prosjekt- og forretningsledelse. Graden kulminerer i å produsere et fullstendig utviklet digitalt spill eller en teoribasert avhandling.
Programmet undervises av eksperter fra en rekke felt, og gir studentene forskjellige perspektiver på spillskaping og kritikk. Etter hvert som digitale spill fortsetter å utvikle seg, vil programmet også utvide seg til å gi ferdigheter og kunnskap som trengs i bransjen, uavhengig utvikling og forskning på akademisk spill.
Opptak
Læreplan
Studieprogram
År 1
I tillegg til de obligatoriske studieenhetene (25 studiepoeng), må studentene velge et valgfag på enten 25 studiepoeng (Spillanalyse og design) eller 30 studiepoeng (Spillteknologi og design). De må velge blant resten av de valgfrie studieenhetene for å få totalt 60 studiepoeng for året. En avhandling på 60 studiepoeng dekkes i løpet av andre studieår.
Stream A: Spillteknologi og design
Stream B: Spillanalyse og design
Semester 1
Obligatoriske enheter (Alle studenter må registrere seg for denne/disse enhetene)
IDG5156 Spilldesign | 10 studiepoeng |
IDG5158 Metoder for spillforskning |
Stream A: Spillteknologi og design
DGG5631 spillmotorer | 5 stp |
IDG5301 Game AI | 5 stp |
IDG5304 Grunnlaget for spillstudier | 5 stp |
Stream B: Spillanalyse og design
IDG5102 Prototyping for spilldesignere | 5 stp |
IDG5201 Formelle egenskaper for spill | 10 studiepoeng |
Semester 2
Obligatoriske enheter (Alle studenter må registrere seg for denne/disse enhetene)
IDG5157 Spillutvikling | 10 studiepoeng |
Valgfrie enheter: Valgfrie enheter tilbys med forbehold om timeplanbegrensninger.
ATS5002 Film, teknologi og den litterære kanon | 5 stp |
CRC5001 Integrert markedskommunikasjon | 5 stp |
DGA5014 Oppfatning og forbruk av art | 5 stp |
DGA5016 Kunstpraksis og produksjon av kultur | 5 stp |
DGA5301 Tegne- og fargeverksteder | 5 stp |
DGA5302 Digital bildebehandling, fotografi og illustrasjon | 5 stp |
DGA5304 Digital animasjon og grafikk | 5 stp |
DGA5305 Grafisk fortelling og historiefortelling | 5 stp |
DGG5633 Avansert spillgrafikk | 5 stp |
ENG5039 Elektronisk litteratur | 10 studiepoeng |
ENG5049 Stil i digitale medier | 10 studiepoeng |
IDG5151 Uformelt spilldesign | 5 stp |
IDG5152 Spill og fortelling | 5 stp |
MCS5411 Kritiske studier i journalistikk | 5 stp |
MCS5422 Visuell tenkning | 5 stp |
Stream A: Spillteknologi og design
IDG5155 Computational Game Creativity | 5 stp |
IDG5159 Spillermodellering: Fra spillanalyse til Affective Computing | 10 studiepoeng |
Stream B: Spillanalyse og design
IDG5202 Analysere spilleropplevelse | 10 studiepoeng |
År 2
År (Denne/disse enhetene starter i semester 1 og fortsetter i semester 2)
Obligatoriske enheter (Alle studenter må registrere seg for denne/disse enhetene)
IDG5000 avhandling | 60 studiepoeng |