MasterPhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
UQAR Master i People Management på arbeidsplassen
UQAR

Master i People Management på arbeidsplassen

2 Years

Fransk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Be om tidligste startdato

Be om skolepenger

På universitetsområdet

Nettkonferanse

Introduksjon

Mastergraden i ledelse av mennesker på arbeidsplassen er en master i ledelse annerledes, der oppnåelsen av organisatoriske mål og trivselen til arbeidsgivere forenes. Den tar sikte på en bedre forståelse av organisasjonsspørsmålene, kompleksiteten til folket, men også bedre kunnskap om seg selv.

Masters in People Management in the Workplace har som mål å utvikle evnen til å analysere, syntetisere og kritisk undersøke organisasjonspraksis i ledelsen av mennesker på arbeidsplassen. Det har det spesielle ved å vurdere kompleksiteten i den menneskelige dimensjonen til organisasjoner og forholdet mellom organisatoriske mål og de til individene og gruppene som utgjør dem. Den har også som mål å gi et omfattende konseptuelt rammeverk for ledelse av mennesker på arbeidsplassen og å gjøre studentene kjent med passende metoder for forskning på ledelse av mennesker på arbeidsplassen.

Mastergraden gjør det mulig å utvikle ferdigheter for å effektivt nå mennesker ved å implementere ledelsespraksis som fremmer bedre integrasjon mellom organisatoriske mål og individers og gruppers behov.

Spesifikt har masterprogrammet i People Management på arbeidsplassen som mål å:

  • Tilegnelse av kunnskap og ferdigheter som er spesifikke for utvikling av faglig kompetanse i ledelse av mennesker i et organisasjonsmiljø;
  • Opplæring av ledere og fagpersoner i problemet med å styre den menneskelige dimensjonen til organisasjoner gjennom en global visjon om arbeidsproblemene og menneskers plass i organisasjoner og bidraget fra teoretisk og praktisk innhold;
  • Tilegnelse av teoretisk kunnskap og ferdigheter som er spesifikke for personlig utvikling i en kontekst av ledelse på arbeidsplassen;
  • Utviklingen av faglig skjønn i et organisasjonsmiljø;
  • Utvikling av analytiske og syntese ferdigheter, samtidig som de promoterer de relevante koblingene mellom yrkeserfaring og vitenskapelig kunnskap relatert til feltet for ledelse av mennesker på arbeidsplassen;
  • Kritisk vurdering av organisasjonspraksis for å lede mennesker på arbeidsplassen.

Forskningskomponenten tar sikte på å gi et omfattende konseptuelt rammeverk for ledelse av mennesker på arbeidsplassen og å gjøre studentene kjent med de riktige metodene for forskning på menneskers ledelse på arbeidsplassen.

Gjennomføringen av en avhandling med 21 studiepoeng gjør det mulig å utdype kunnskapen om et bestemt emne relatert til problematikken rundt den menneskelige dimensjonen til ledelsen, mens du kontrollerer hovedstadiene i den vitenskapelige tilnærmingen til forskning i samfunnsvitenskap.

Bli bedre kjent med hverandre, bli bedre kjent med mennesker og bli bedre kjent med organisasjoner for å styre bedre

Masters in People Management ruster studentene til å møte moderne organisatoriske utfordringer. De nåværende problemene med ledelse av mennesker blir analysert for å støtte nåværende og fremtidige ledere i å løse dagens organisasjonsproblemer.

Treningen er også en mulighet til å utvikle et bredt spekter av ferdigheter, spesielt med tanke på trivsel. Det er for studentene å forbedre sine organisatoriske intervensjonsevner. Det er ved å kombinere teori, praksis og selvrefleksjon at mastergraden i ledelse av mennesker på arbeidsplassen trener ledere og fagpersoner med høyt kaliber.

Utfordringene mellom generasjons- og interkulturelle forhold, arbeidsklima, mobilisering, helse på jobben, tiltrekke og beholde personale, coaching er alle fag som blir utdypet av dette programmet.

To veier for å imøtekomme de profesjonelle behovene til kandidater

Mastergrad i ledelse av mennesker på arbeidsplassen, profesjonell vei (med test)

Denne banen fokuserer på utvikling av kunnskap og nøkkelferdigheter i ledelse av mennesker. Den har som mål å trene fremtidige ledere for medarbeiderledelse. Det er derfor en spesialisering knyttet til den menneskelige faktoren i selskapet.

Temaer inkluderer mobilisering, motivasjon, konflikthåndtering, etikk, teambuilding, ledelse, ledelse av flere generasjoner, helse på arbeidsplassen, attraksjon og fastholdelse av ansatte etc.

Studenten trenger å utdype sin kunnskap om et bestemt emne som en del av å skrive et 12-studiepoeng som kan ha en av tre former:

  • Arbeidsplassinngrep
  • En kritisk gjennomgang av skriftene
  • Forskningsarbeid

Mastergrad i ledelse av mennesker på arbeidsplassen, forskningssti (med minne)

Mens du gir kunnskap og nøkkelferdigheter i ledelse av mennesker, blir denne reisen kjent med studentene med metodologier på dette området.

Det gjør det mulig å utføre et forskningsprosjekt (minne på 21 studiepoeng) for å utdype sin kunnskap om et bestemt emne relatert til problemet med den menneskelige dimensjonen i ledelse.

Denne veien hjelper deg også med å utvikle ferdighetene som kreves for å studere doktorgradsstudier.

Muligheten til å tilegne seg kompetanse som gjelder i en rekke organisatoriske sammenhenger

Graduate-programmer i ledelse av mennesker på arbeidsplassen gir kompetanse som gjelder en lang rekke organisatoriske sammenhenger, og i tilfelle av mastergrad, forsker på dette området.

Stillinger som ledere, mellomledd og senior, i offentlig eller privat sektor, er tilgjengelige for nyutdannede på dette feltet. Mulige muligheter inkluderer ledelse, rådgivning, teamleder, konsulent, organisasjonsutviklingsrådgiver, menneskelige ressurser og mer.

Programmer for å utdype kunnskapen, oppdage styringsverktøy og øke relasjonelle ferdigheter

Opplæring for å utdype kunnskapen om ledelsespraksis

Programmer i People Management på arbeidsplassen tillater:

  • utvikle en grundig forståelse av nylige teorier og analytiske modeller for å forstå forståelsen av kompleksiteten, problemene og effektene av nåværende og fremvoksende forvaltningspraksis på mennesker
  • Få en global visjon og kritisk tenking om betingelsene for suksess og begrensninger i ulike ledelsesstrategier og arbeidsteam for mennesker, og utfordringene med å balansere folks interesser med organisatoriske mål ;
  • å mestre strategiene og metodene for å forutse og analysere risikoen som organisasjoner er utsatt for.

Treninger for å oppdage nye styringsverktøy

Programmer i People Management på arbeidsplassen tillater:

  • utvikle ferdigheter for å effektivt bruke tilnærminger og intervensjonsverktøy for enkeltpersoner og grupper ved å fremme søken etter større autonomi i å tilpasse mennesker til endring;
  • øke kapasiteten til å gi nødvendig støtte for en mer harmonisk fungering av mennesker og team på arbeidsplassen;
  • utvikle ferdigheter i coaching og coaching av enkeltpersoner og grupper, oppmuntre til fremveksten av kollektive og mobiliserende prosjekter.
  • forbedre sin evne til å diagnostisere og gripe inn i mellommenneskelige og intergruppe konfliktsituasjoner og utvikle forhandlingsferdigheter;
  • utvikle evnen til å introdusere og administrere endringer i en arbeidsgruppe eller organisasjon.

Aktiviteter for å øke forholdet på arbeidsplassen

Kursene i ledelse av mennesker på arbeidsplassen tillater:

  • utvikle ferdigheter for å tilegne seg bedre kunnskap om seg selv, om ens verdier og livsregler i arbeidssammenheng;
  • styrke deres evne til å utforske ny atferd i yrkeslivet, identifisere deres behov og til å forhandle om deres tilfredshet i harmoni med andre;
  • øke deres evne til å bruke følelsene sine intelligent på jobb mens de respekterer andre;
  • utvikle sin evne til å forstå etiske spørsmål i arbeidssituasjoner og å oppføre seg etisk i yrkeslivet.
Les mer på institusjonens hjemmesider

Opptak

Program undervisningsavgift

Studentuttalelser

Om skolen

Spørsmål