
MA in
Master i utdanningsteknologi
University of San Francisco - School of Education

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
San Francisco, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 1 130 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
* per kreditt.
Introduksjon
Vår mastergradsprogram er utviklet for lærere som er begeistret over potensielle teknologibetalinger for å øke studentengasjement og læring. Våre studenter ønsker å utvide sine ferdigheter for å implementere relevante teknologiforbedrede aktiviteter i sine egne læringsmiljøer.
Den praktiske kvaliteten på programmet Educational Technology retter ulikheten mellom forståelse av teknologiens funksjonalitet og å vite hvordan det kan læres til studenter. Mer nøyaktig, det er ikke bare hvorfor du vil bruke teknologi, men hvordan det kan bli strategisk implementert.
Våre nyutdannede vil være forberedt på å:
- Optimaliser bruk av aktive læringsteknikker via relevante teknologiske verktøy.
- Ta eksisterende læreplan og forvandle den til et moderne studentemål.
- Design og underviser på nettet, hybrid eller blandet kurs.
- Betjene som en peer teknologi trener for kolleger.
Programdetaljer
Mastergradsprogrammet for utdanningsteknologi er utviklet for fagfolk som er interessert i både kreativ leting og praktisk anvendelse av digital teknologi.
Vårt fokus er alltid på å gi studentene verktøy og strategier som de kan bruke med en gang i sine egne læringsmiljøer. Vi forstår også at hver skole har forskjellige typer og mengder ressurser, så vi undersøker et bredt spekter av teknologiværktøy med vekt på lave kostnader eller gratis ressurser.
Programmet vil være til nytte for lærere i både K-12 og post-sekundære innstillinger, pedagogiske ledere, læreplaner og teknologispesialister, programvareutviklere, bedriftslærere og andre interessert i krysset mellom digital teknologi og utdanning.
USFs Educational Technology-programmet gir deg fem kraftige måter å forbedre din pedagogiske verktøykasse og øke virkningen på fremtidige elever. Skriv inn som en kunnskapsrik instruktør, jobber hardt og går som:
- Digital leder
- Digital historieforteller
- Digital pedagog
- Digital designer
- Digital forandringsmiddel
Pensumstruktur
Pensum fokuserer på krevende bruk av teknologiske verktøy for å øke studentengasjement, motivasjon og aktiv læring.
Master kandidater oppfordres til å utnytte deres læring for umiddelbar anvendelighet; kursprosjekt krever at studentene søker nye ferdigheter til disiplinspesifikke innholdsbehov.
Utdanningsteknologiprogrammet hjelper lærere:
- Bruk teknologiforbedret pedagogisk praksis inn og ut av klasserommet.
- Forbered deg på å utvikle seg med de raskt skiftende pedagogiske og teknologiske landskapene.
- Forstå strukturen og funksjonen til pedagogiske teknologisystemer.
Den kulminerende vurderingen for denne prosjektbaserte mastergraden er en porteføljeside som kan fungere som en plattform for deling og samarbeid med andre lærere, samt et elektronisk CV for de som ønsker å fremme karrieren.
Programleveranse
Klasser møtes på lærerhelgene, en alternativ helgplan for om lag to helger i måneden for å imøtekomme voksne studenter, hvorav de fleste har heltidsjobber og andre forpliktelser. Utdanningsteknologiprogrammet er utformet for å bli gjennomført i fem semestre (to år), inkludert somre. For å fullføre i denne tidslinjen, kan du planlegge å ta to kurs per semester.
kurs
Kursene er organisert i fem komplementære duo. Studentene vil vanligvis ta to kurs hvert semester i fem semestre.
Kursbeskrivelser
DTTL 614: Navigere Divide: Digital Leadership - Som det eller ikke, har den raske utviklingen av teknologi skapt en rekke deler: de med tilgang og de uten; de som er komfortable med teknologi og de som ikke er det; de som liker å integrere teknologi i sitt arbeid og de som er fornøyd med verktøyene de alltid har brukt. Navigere denne delen kan være både utfordrende og givende. I dette kurset undersøker vi hvordan digital teknologi kan bidra til å løse viktige pedagogiske problemer, samt skape muligheter for ny, effektiv pedagogisk praksis. Vi starter reisen med å utforske hvilke digitale teknologier som betyr for å transformere akademiske miljøer.
DTTL 602: Digital Leadership Lab - Digital teknologi åpner ikke bare muligheter; de reiser også nye problemer og utfordringer. I denne første laboratoriekursen undersøker vi hvordan du effektivt og etisk oppretter en forsettlig digital tilstedeværelse i ditt læringsmiljø og det bredere faglige samfunnet. Vi undersøker også hvordan vi skal lære våre studenter lignende, aldersmessige ferdigheter. Til slutt griper vi oss med de systemiske ulikhetene som digital teknologi kan avsløre, samt formidle.
DTTL 603: Made to Stick: Undervisning med hjernen i tankene - Dette kurset utforsker forskningsbaserte praksiser som holder utmerket løfte om å fange opp lærers oppmerksomhet, forbedre oppbevaring og styrke integrasjonen av kunnskap. Vi undersøker dette området gjennom linsen av digitale læring fortellinger. Vi vil bruke Heath brødrenees seks prinsipper: Enkel, uventet, konkret, troverdig, emosjonell og historier som et springbrett for å utforske bruken av digitale fortellinger i utdanning.
DTTL 604: Digital Storytelling Lab - Formålet med dette kurset er å introdusere deg til essensialene av god pedagogisk historiefortelling i et digitalt format. Du får dine hender e-skitne med essensen av lydproduksjon: opptak, redigering, blanding og deling. Vi starter med å identifisere konsepter som gir seg til lydpresentasjoner, går videre til storyboarding og den komplette etableringsprosessen. Kurset introduserer deg også til kraften til konseptkart og visuelle modeller. Du lærer å kombinere lyd med visuelle modeller for å skape effektive, integrerte læringsopplevelser.
DTTL 605: Multimedia Læring - I Multimedia Læring, undersøker vi begrunnelsen bak skjemaet og funksjonsbeslutningen vi lager med undervisningsmateriale. Vi svarer på spørsmål om hvorfor noe innhold og presentasjoner "jobber", mens andre faller flatt. Vi styres i vår undersøkelse av forskningsbaserte detaljer bak kognitiv belastningsteori og prinsippene for multimedia læring. Forskningen bak disse fenomenene demonstrerer måtene som gjør enkle endringer i digitale produkter og presentasjoner, i stor grad kan øke studentenes læring. I løpet av kurset undersøker vi teori, bruker kunnskapen vår til å analysere eksisterende læringsressurser, og til slutt skape nye egne materialer.
DTTL 606: Media Lab - Vi undersøker verden av visuell kommunikasjon: fra stillbilder til video, til den spesialiserte håndverket av how-to screencasts. I dette kurset lærer du å dypere anvende multimedie læring prinsipper for å skape effektive visuelle læringsopplevelser. Den første delen av kurset fokuserer på effektive instruksjonsbilder av alle slag fra infographics til effektiv bruk av fotografiske bilder. Den andre delen av kurset undersøker hvordan man effektivt og effektivt kan utvikle videobaserte læringsopplevelser. Du forlater kurset godt utstyrt for å skape omvendte eller online læringserfaringer som bruker det beste innen visuell kommunikasjonsteknikk.
DTTL 607: Learning Designs - Vi har alle hørt maksimalt at «god undervisning er god undervisning». Men hvordan forandrer pedagogikkens prefekter når våre klasserom ikke lenger ser slik de gjorde for tjue år siden? I Learning Designs undersøker vi hvordan du tilpasser og bruker de beste praksisene for læreplandesign til 21. århundre klasserom. Vi fokuserer på effektive teknikker for å øke engasjementet, utforme autentisk vurdering, utvide meningsfylt samarbeid og differensieringsinstruksjon for 1: 1, vendt, blandet og online-klasser.
DTTL 608: Design Lab - I Learning Designs utviklet du et forslag til plan for fullstendig ombygging av et kurs eller en grundig enhet. I Design Lab, forvandler du nå blåkopien til en levende, pustende, klar til å distribuere læreplanen ved å følge fem-trinns prosessen med Design Thinking brukt av Stanfords d.school. Dette kurset bygger på ferdighetene som er utført i dine tidligere laboratoriekurs, og gir deg muligheten til bevisst å matche ditt teknologirepertoar med læringsmål.
DTTL 609: Bytt verden fra her - Som en utdannet av DTTL-programmet, er du sikker på å møte utfordringer som inviterer deg til å sette din læring til handling, og lede med hensikt. I dette prosjektbaserte kurset samarbeider du med et lite designteam på et rikt, tjenestelæringsprosjekt for å svare på et utdanningsspråk for en undervisningsinstitusjon eller -gruppe. Vi undersøker også måter som digitale verktøy og virtuelt samarbeid kan forbedre prosjektbaserte og servicebaserte læringsopplevelser utenfor det tradisjonelle klasserommet.
DTTL 610: Capstone Lab - I dette praktiske kulminasjonskurset fokuserer vi på hvordan du kan syntetisere alt ditt tidligere arbeid til et vakkert profesjonelt nettsted som du kan bruke som grunnlag for din profesjonelle nærvær i de kommende årene. Du lærer essensialene av webkodingen at hver lærer trenger å utvikle stilige, mobil-vennlige, lydhørige nettsteder. Refleksjon på nettstedet ditt vil hjelpe deg med å se hvordan porteføljebaserte prosjekter kan brukes og forenkles i det moderne klasserommet.
Læringsutbytte
Mastergradsprogrammet for utdanningsteknologi har syv programutfall.
Etter fullføring av MA i pedagogisk teknologi vil studentene kunne:
- Demonstrere teoretisk innholdskunnskap om digital pedagogikk.
- Curate og vedlikeholde relevante materialer for å dele med et utdanningssamfunn.
- Lag målrettet digital medietekning fra forskning i design og undervisningsmessig bruk av multimedia.
- Reflektere over praksis for å styrke pedagogikken, utvikle seg som en profesjonell, og forbedre elevers utfall.
- Reagerer på systemisk læring, kultur og tilgang ulikhet gjennom digital pedagogikk.
- Koble til ulike fagfolk og digitale fellesskap på en relevant, autentisk og effektiv måte.
- Bidra med meningsfylt til utdanning yrket.
Læreplan
Mastergradsprogrammet for utdanningsteknologi er utviklet for fagfolk som er interessert i både kreativ leting og praktisk anvendelse av digital teknologi.
Vårt fokus er alltid på å gi studentene verktøy og strategier som de kan bruke med en gang i sine egne læringsmiljøer. Vi forstår også at hver skole har forskjellige typer og mengder ressurser, så vi undersøker et bredt spekter av teknologiværktøy med vekt på lave kostnader eller gratis ressurser.
Programmet vil være til nytte for lærere i både K-12 og post-sekundære innstillinger, pedagogiske ledere, læreplaner og teknologispesialister, programvareutviklere, bedriftslærere og andre interessert i krysset mellom digital teknologi og utdanning.
USFs Educational Technology-programmet gir deg fem kraftige måter å forbedre din pedagogiske verktøykasse og øke virkningen på fremtidige elever. Skriv inn som en kunnskapsrik instruktør, jobber hardt og går som:
- Digital leder
- Digital historieforteller
- Digital pedagog
- Digital designer
- Digital forandringsmiddel
Pensum fokuserer på krevende bruk av teknologiske verktøy for å øke studentengasjement, motivasjon og aktiv læring.
Master kandidater oppfordres til å utnytte deres læring for umiddelbar anvendelighet; kursprosjekt krever at studentene søker nye ferdigheter til disiplinspesifikke innholdsbehov.
Utdanningsteknologiprogrammet hjelper lærere:
- Bruk teknologiforbedret pedagogisk praksis inn og ut av klasserommet.
- Forbered deg på å utvikle seg med de raskt skiftende pedagogiske og teknologiske landskapene.
- Forstå strukturen og funksjonen til pedagogiske teknologisystemer.
Den kulminerende vurderingen for denne prosjektbaserte mastergraden er en porteføljeside som kan fungere som en plattform for deling og samarbeid med andre lærere, samt et elektronisk CV for de som ønsker å fremme karrieren.
Klasser møtes på lærerhelgene, en alternativ helgplan for om lag to helger i måneden for å imøtekomme voksne studenter, hvorav de fleste har heltidsjobber og andre forpliktelser. Utdanningsteknologiprogrammet er utformet for å bli gjennomført i fem semestre (to år), inkludert somre. For å fullføre i denne tidslinjen, kan du planlegge å ta to kurs per semester.
Kursene er organisert i fem komplementære duo. Studentene vil vanligvis ta to kurs hvert semester i fem semestre.
DTTL 614: Navigering i skillet: Digitalt lederskap – Liker det eller ikke, den raske utviklingen av teknologi har skapt en rekke skiller: de med tilgang og de uten; de som er komfortable med teknologi og de som ikke er det; de som liker å integrere teknologi i arbeidet sitt og de som er fornøyd med verktøyene de alltid har brukt. Å navigere i dette skillet kan være både utfordrende og givende. I dette kurset utforsker vi hvordan digitale teknologier kan bidra til å løse sentrale pedagogiske problemer, samt skape muligheter for nye effektive pedagogiske praksiser. Vi starter reisen med å utforske hva digitale teknologier betyr for å transformere akademiske miljøer.
DTTL 602: Digital Leadership Lab – Digitale teknologier åpner ikke bare muligheter; de reiser også nye problemer og utfordringer. I dette innledende laboratoriekurset utforsker vi hvordan du effektivt og etisk kan etablere en tilsiktet digital tilstedeværelse i ditt læringsmiljø og det bredere profesjonelle fellesskapet. Vi utforsker også hvordan vi kan lære elevene våre lignende, alderstilpassede ferdigheter. Til slutt sliter vi med de systemiske ulikhetene som digitale teknologier kan avsløre og formidle.
DTTL 603: Made to Stick: Teaching with the Brain in mind – Dette kurset utforsker forskningsbasert praksis som gir gode løfter for å fange elevenes oppmerksomhet, forbedre retensjon og forsterke integreringen av kunnskap. Vi utforsker dette området gjennom linsen til digitale læringsfortellinger. Vi vil bruke Heath-brødrenes seks prinsipper: enkelt, uventet, konkret, troverdig, emosjonelt og historier som et springbrett for å utforske bruken av digitale fortellinger i utdanning.
DTTL 604: Digital Storytelling Lab – Formålet med dette kurset er å introdusere deg til det vesentlige av god pedagogisk historiefortelling i et digitalt format. Du får hendene e-skitne med essensen av lydproduksjon: opptak, redigering, miksing og deling. Vi starter med å identifisere konsepter som egner seg til lydpresentasjoner, går videre til storyboarding og hele opprettelsesprosessen. Kurset introduserer deg også til kraften i konseptkart og visuelle modeller. Du lærer hvordan du kombinerer lyd med visuelle modeller for å skape effektive integrerte læringsopplevelser.
DTTL 605: Multimedia Learning – I Multimedia Learning utforsker vi resonnementet bak form- og funksjonsbeslutningene vi tar med instruksjonsmateriell. Vi svarer på spørsmål om hvorfor noe innhold og presentasjoner «fungerer», mens andre faller pladask. Vi veiledes i vår undersøkelse av forskningsbaserte spesifikasjoner bak kognitiv belastningsteori og prinsippene for multimedialæring. Forskningen bak disse fenomenene viser hvordan enkle endringer i digitale produkter og presentasjoner kan øke elevenes læring betraktelig. I løpet av kurset undersøker vi teori, bruker kunnskapen vår til å analysere eksisterende læringsressurser, og til slutt lager vi nytt eget materiale.
DTTL 606: Media Lab – Vi utforsker en verden av visuell kommunikasjon: fra stillbilder til video, til det spesialiserte håndverket hvordan man gjør screencasts. I dette kurset lærer du å bruke multimedielæringsprinsipper dypere for å skape effektive visuelle læringsopplevelser. Første del av kurset fokuserer på effektive instruksjonsbilder av alle slag fra infografikk til effektiv bruk av fotografiske bilder. Den andre delen av kurset utforsker hvordan man effektivt og effektivt kan utvikle videobaserte læringsopplevelser. Du forlater kurset godt rustet til å skape snudde eller nettbaserte læringsopplevelser som utnytter det beste innen visuelle kommunikasjonsteknikker.
DTTL 607: Læringsdesign – Vi har alle hørt maksimen om at "god undervisning er god undervisning." Men hvordan endres pedagogikkens forskrifter når klasserommene våre ikke lenger ser ut som de gjorde for tjue år siden? I Learning Designs utforsker vi hvordan vi kan tilpasse og anvende de beste praksisene for pensumdesign i klasserom fra det 21. århundre. Vi fokuserer på effektive teknikker for å øke engasjementet, utforme autentisk vurdering, utløse meningsfylt samarbeid og differensiere instruksjoner for 1:1, flippede, blandede og nettbaserte klasser.
DTTL 608: Design Lab – I Learning Designs utviklet du en foreslått plan for fullstendig redesign av ett kurs eller en dybdeenhet. I Design Lab forvandler du nå planen din til en levende, pustende, klar til bruk pensum ved å følge den fem-trinns prosessen med Design Thinking som brukes av Stanfords d.school. Dette kurset trekker på ferdighetene som er finpusset i dine tidligere laboratoriekurs og gir deg muligheten til å bevisst matche teknologirepertoaret ditt med læringsmål.
DTTL 609: Change the World from Here – Som utdannet ved DTTL-programmet vil du garantert møte utfordringer som inviterer deg til å sette læringen din ut i livet, og lede med hensikt. I dette prosjektbaserte kurset samarbeider du med et lite designteam om et rikt, tjenestelæringsprosjekt for å svare på et virkelig utdanningsbehov for en underbetjent utdanningsinstitusjon eller gruppe. Vi utforsker også måter digitale verktøy og virtuelt samarbeid kan forbedre prosjektbaserte og tjenestebaserte læringsopplevelser utenfor det tradisjonelle klasserommet.
DTTL 610: Capstone Lab – I dette praktiske kulminerende kurset fokuserer vi på hvordan du kan syntetisere alt ditt tidligere arbeid til en vakker profesjonell nettside som du kan bruke som grunnlag for din profesjonelle tilstedeværelse i årene som kommer. Du lærer det grunnleggende om nettkoding som hver lærer trenger for å utvikle smidige, mobilvennlige og responsive nettsteder. Refleksjon over nettstedets portefølje vil hjelpe deg å se hvordan porteføljebaserte prosjekter kan brukes og tilrettelegges i det moderne klasserommet.
Programresultat
Mastergradsprogrammet for utdanningsteknologi har syv programutfall.
Etter fullføring av MA i pedagogisk teknologi vil studentene kunne:
- Demonstrere teoretisk innholdskunnskap om digital pedagogikk.
- Curate og vedlikeholde relevante materialer for å dele med et utdanningssamfunn.
- Lag målrettet digital medietekning fra forskning i design og undervisningsmessig bruk av multimedia.
- Reflektere over praksis for å styrke pedagogikken, utvikle seg som en profesjonell, og forbedre elevers utfall.
- Reagerer på systemisk læring, kultur og tilgang ulikhet gjennom digital pedagogikk.
- Koble til ulike fagfolk og digitale fellesskap på en relevant, autentisk og effektiv måte.
- Bidra med meningsfylt til utdanning yrket.
Galleri
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.