
Master in
MRes medieforskning University of Stirling

Introduksjon
Denne tverrfaglige mastergraden undervises i fellesskap av ledende akademikere innen medie- og samfunnsvitenskapelig forskning. Du vil få både en teoretisk og praktisk forståelse av samfunnsvitenskapelige forskningsmetoder, og lære hvordan du kan bruke disse til medie- og kulturnæringen. Dekker samfunnsvitenskapelige og humanistiske tilnærminger, vil våre mastere gi deg opplæring i avanserte medieforskningsmetoder. Du vil bli oppmuntret til å utforske dine egne forskningsinteresser, få reell erfaring innen forskning og utvikle dine egne forskningsprosjekter gjennom hele kurset.
Gode grunner til å studere hos oss
#1 Vi er rangert som 3. i Skottland og topp 20 i Storbritannia for medie- og filmstudier (The Guardian University Guide 2022)
#2 Alle MRes-studenter får mulighet til å forske som en del av kurset
#3 90 % samlet studenttilfredshet for kommunikasjon, medier og kultur – Postgraduate Teught Experience Survey (PTES) 2021
Læreplan
Graden er først og fremst rettet mot alle som trenger forskerutdanning før de tar fatt på en høyere forskergrad, for eksempel en doktorgrad. Kurset tilbyr også en utmerket forankring i samfunnsvitenskapelige metoder, som kan overføres til medieforskning for industri, journalistikk, markedsføring og reklameforskning, produksjonsforskning og bredere aspekter av samfunnsforskningsrådgivning.
Forskning
Kommunikasjon, medier og kultur på University of Stirling ble rangert som nummer 2 i Skottland totalt i det nyeste Research Excellence Framework (REF 2021), med 100 % av forskningsmiljøet vårt og 88 % av vår samlede forskning klassifisert som verdensledende eller internasjonalt utmerket .
Kursdetaljer
MRes Media Research-graden består av to komponenter: et undervist kurs og en avhandling. Det underviste kurset går over et studieår. Du tar tre moduler i høstsemesteret og tre moduler i vårsemesteret, noe som gir totalt seks underviste moduler i løpet av året.
Undervisning
Emnet innebærer forelesninger, seminarer, veiledninger og veiledningsmøter, samt et forskningsprosjekt og casestudiearbeid. Et avhandlingsforslag må leveres innen starten av vårsemesteret når veiledere tildeles. Det forventes at du holder deg innenfor områdene med gjeldende personalinteresser og ekspertise. Hver avhandling er omtrent 12 000 ord lang og kan ha formen av en skriftlig publiserbar akademisk artikkel eller en prosjektrapport, avhengig av fokuset.
evaluering
Vurdering utføres ved hjelp av kurs som spesifisert for hver modul. Dette inkluderer essays, en litteraturgjennomgang, en forskningsrapport, en seminarpresentasjon og en medietekst.
Kursleder
Dr William Dinan
+44 (0) 1786 467525
Galleri
Karrieremuligheter
Kurset vårt er en ideell forberedelse for de som ønsker å fullføre en doktorgrad. Det tilbyr også en utmerket forankring i samfunnsvitenskapelige metoder som kan overføres til medieforskning for industri, markedsforskning, reklameforskning og produksjonsforskning.
Nyutdannede har gått videre til vellykkede karrierer som akademiske forskere og i en rekke karrierer i media og relaterte bransjer.