
Master in
Master MEEF Consulting & Engineering for høyere utdanning
University Toulouse - Jean Jaurès

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toulouse, Frankrike
Språk
Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Introduksjon
I dag må det franske universitetet møte nye krav, særlig i sin opplæringsaktivitet: kompetansebasert tilnærming, bruk av IKT, pedagogisk innovasjon, kvaliteten på opplæring og læring er alle prosjekter.
Designet av et tverrfaglig tverrfaglig team (ESPE, Universities Toulouse II og III), er denne mastergraden den første i Frankrike som tilbyr opplæring av fagpersoner i universitetslærers støtte.
Målet er derfor å trene fagpersoner i universitetsundervisning:
i stand til å støtte lærer-forskere i deres undervisningsaktiviteter og prosjekter;
bredere, i stand til å støtte institusjoner i deres opplærings- og utviklingspolitikk om undervisningsaspekter.
Opplæringen som tilbys er designet i henhold til det generelle prinsippet om veksling mellom treningssekvenser utført på ESPE Toulouse Midi-Pyrénées (Saint-Agne-området) og arbeidssekvenser i en profesjonell sammenheng.
Målrettede ferdigheter:
Handle etisk og ansvarlig
Samle inn og analyser behovene innen utdanning
Design og implementer opplæring
Evaluer kvaliteten på opplæring og undervisning
Støtte pedagogiske prosjekter
Arbeid som et team og i partnerskap.
Informere og trene
Kommunisere, popularisere, markedsføre
Bidra til den pedagogiske ledelsen i etableringen
Aktivitetsområde:
Opplæring i høyere utdanning Typer jobber
- Opplæringsrådgiver
- Utdanningsrådgiver i høyere utdanning
- Utdanningssjef i høyere utdanning
Aktiviteter målrettet mot spesialiteten:
- lokal støtte til lærere
- utforming av systemer for å samle behov og definere opplæringsbehov
- forslag til kontekstualiserte svar
- utvikling av et opplæringstilbud knyttet til universitetspedagogikk
- implementering av evalueringssystemer av studenter
- evaluering av kvaliteten på opplæringen
- koordinering av gjennomføringen av utdanningsprosjekter
- evaluering av måloppnåelse - organisering av pedagogisk samling
gjennomføring av refleksjoner om profesjonell praksis og deres utvikling
- gjennomføring av møter.